پمپ شناور فاضلابی چیست؟

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
LG_1399031399_785a686a4d213e072ef21b154dcd956a.jpg


پمپ شناور فاضلابی چیست؟
های شناور عمودی بوده، مستقیم به موتور کوپله می شوند، وظیفه سنگینی در زیر آب به عهده دارند، معمولا یک پمپ به حالت رزور برای مواردی که پمپ از کار می افتد یا تحت بار اضافی قرار می گیرد وجود دارد. سیتم پمپ شناور به همراه موتور آن قابلیت کنترل اتوماتیک داشته که بسته به کاربرد می تواند ساده یا پیچیده باشد.


موتور پمپ :

موتور پمپ شناور بسته به حجم جابه جایی می تواند از 100 اسب بخار به بالا باشد. واحدهای سرعت متغیر نیز توسط موتورهای دور و فرکانس متغیر تامین می شوند. باز هم بسته به نوع کاربرد ولتاژ این موتورها 200/208volt 230 volt, 460 volt, 575 volt و بالاتر می تواند باشد.
توانمندی ها: پمپ های شناور می تواند هد پایین تر و دبی در دقیقه بالاتر ، یا هد و دبی بالاتر را همزمان تامین کند. رنج هد دینامیکی معمول از 15 تا 300 فوت (90متر) بوده و دبی پمپ های کوچکتر 10 تا 2500 gpm و پمپ های بزرگتر تا 10000 gpm می باشد.


حجم تخلیه در پمپ های شناور فاضلابی :

هر کارخانه سازنده بسته به کاربرد، پروانه ها را برای جابه جایی ذراتی تا اندازه مشخص طراحی می کنند مثلا پروانه 4 اینچی مواد جامد 2 تا 3 اینچی را جا به جا می کند. سایز عادی برای پمپ های شناور 3 تا 4 اینچ به بالا می باشد.

کنترل سیستم


پانل های کنترل در موارد و کاربردهای خاص نصب می شود. قلب سیستم کنترلی در پمپ های شناور، کنترل سطح آب است که می تواند سیستم را غیرفعال کند. ساده ترین سیستم کنترلی یک کنتاکتور مغناطیسی on-off است. سیستم ها به طور معمول روی 3 گروه ست می شوند خاموش_روشن و آلارم بالا آمدن سطح آب. در پمپ های دوتایی روی هر کدام سنسور وجود دارد زمانی که پمپ اول تحت بار شدید قرار می گیرد پمپ دوم وارد مدار می شود تا جلوی آسیب دیدگی احتمالی را بگیرد.
کنترل پنل ها روی زمین نصب می شوند و شامل قطع کننده پمپ، حفاظت خط در برابر بار اضافه، خاموش کننده های دستی، زمان سنج و سیستم آلارم می باشند. زنگ هشدارها می تواند سمعی، بصری یا با کنترل از راه دور باشد. شرکت های سازنده کنترل پنل را برای کاربردهای مختلف تعیین می کنند و استاندارد ساختشان NEMA (National Electrical Code)می باشد.پمپ
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر