پروژه‌ Fi MVNO گوگل رسما راه‌اندازی شد

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


مدت‌هاست که صحبت‌های گسترده‌ای در رابطه با پروژه‌ای خاصی با نام "Project Fi (MVNO)" به میان آمده. این پروژه طرح و برنامه‌ریزی خاص گوگل به منظور خدمات‌دهی بهتر به شیوه‌ی وایرلس و بی‌سیم است که به موجب آن کاربران سری محصولات هوشمند این شرکت نظیر گوشی‌های نکسوس در ایالات متحده قادر خواهند بود که با شیوه‌های سریع‌تر و پیشرفته‌تری از اتصال شبکه‌های بی‌سیم و ارتباطی به منظور گشت و گذار در اینترنت، برقراری تماس و ارسال پیام و... استفاده کنند.



عبارت MVNO که برای این پروژه‌ی اختصاصی و عظیم گوگل در نظر گرفته شده مخفف عبارت "Mobile Virtual Network Operator" به معنای "اپراتور شبکه‌ای مجازی تلفن همراه " است. گوگل در این پروژه و راه‌اندازی شبکه‌ی ارتباطی جدید خود از شبکه‌های حامل جدیدی استفاده نمی‌کند، بلکه ادغامی از سرویس‌های دو شبکه‌ی حامل و ارتباطی Sprint و T-Mobile را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

پروژه‌ی Fi MVNO گوگل با توجه به منطقه‌ی سکونت شما سرویس اتصال 4G LTE یکی از شبکه‌های ارتباطی Sprint یا T-Mobile را در اختیار شما قرار خواهد داد. انتخاب این شبکه‌های ارتباطی به طور خودکار و با توجه به میزان سرعت و کیفیت سیگنال هر یک از این دو شبکه‌ی ارتباطی انجام خواهد شد. به‌بیان‌دیگر اگر شما در منطقه‌ای از خاک ایالات متحده باشید که اپراتور Sprint در آن منطقه سیگنال قدرتمندتر و با کیفیت‌تری را تولید می‌کند، دستگاه هوشمند شما به طور خودکار از سیگنال اختصاصی این اپراتور استفاده خواهد کرد. شما به راحتی با روشن کردن قابلیت WiFi Hotspot دستگاه هوشمندتان به طور خودکار به بهترین شبکه‌ی ارتباطی وجود متصل خواهید شد، البته شما برای استفاده از این خدمات گوگل می‌بایست از سری محصولات کمپانی گوگل نیز استفاده کنید. متاسفانه هم‌اکنون این پروژه در ایالات متحده‌ تنها برای گوشی نکسوس 6 قابل استفاده خواهد بود. شایان ذکر است که هر زمان که تمایل داشته باشید با خاموش کردن قابلیت WiFi Hotspot دستگاه هوشمندتان قادر به لغو اتصال MVNO گوگل خواهید بود. در طول برقراری این اتصال و استفاده از پروژه‌ی Fi MVNO داده‌ها و اطلاعات رد و بدلی شما از طریق VPN های خاصی که گوگل تدارک دیده کاملا کدگذاری شده و موردحفاظت قرار خواهند گرفت.

اما به منظور استفاده از سیستم و پروژه‌ی Fi MVNO نیازمند چه چیزی خواهید بود و هزینه‌ی استفاده از این سرویس گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟ همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم به منظور استفاده از خدمات پروژه‌ی Fi MVNO گوگل می‌بایست از دستگاه‌های هوشمند اختصاصی این شرکت استفاده کنید و متاسفانه هم‌اکنون که این پروژه راه‌اندازی شده، استفاده از سرویس‌های پرسرعت آن تنها با نکسوس 6 گوگل امکان‌پذیر خواهد بود. گوگل به منظور محاسبه‌ی هزینه و پرداخت در قبال مصرف کاربران دو شیوه‌ی متنوع را در نظر گرفته که شما می‌توانید بنا به سلیقه و نحوه‌ی استفاده‌ی خود از هر یک از آن‌ها استفاده کنید. در روش اول شما از سرویس ابتدایی گوگل بهره‌مند خواهید بود و به پرداخت 20 دلار برای مدت زمان یک ماه می‌توانید کاملا از سرویس‌های ارتباطی گوگل بدون هیچ محدودیت حجمی و مصرفی استفاده نمایید؛ بنابراین شما با پرداخت 20 دلار در ماه قادر به برقراری تماس، ارسال پیام و... نامحدود خواهید بود؛ اما اگر بنا به دلایلی تصور می‌کنید که پرداخت 20 دلار برای حجم مصرفی شما بسیار زیاد است می‌توانید از سرویس‌های حجمی و محدود پروژه‌ی MVNO استفاده کنید. در این شرایط شما به ازای هر گیگابایت مبلغ 10 دلار را در بازه‌ی زمانی مشخصی (مثلا یک ماه) پرداخت می‌کنید و چنانچه در طول این یک ماه از حجم 1 گیگابایت خریداری شده استفاده نکرده باشید و مقداری از آن باقی‌مانده باشد، کمپانی گوگل در مرحله‌ی بعدی خرید حجم به همان میزان برای شما تخفیف قائل خواهد شد؛ بنابراین عدم مصرف حجم خریداری‌شده‌ی شما در بازه‌ی زمانی که تعیین کرده‌اید منجر به از بین رفتن شارژ و حجم شما نشده و به سرویس بعدی شما افزوده و یا به میزان مشخصی از مبلغ تمدید بعدی شما کاسته خواهد شد.

مطمئنا شیوه‌ای که گوگل در سرویس‌دهی پروژه‌ی Fi MVNO به کار گرفته بازخورد مناسبی را به ویژه برای افرادی که مصرف چندان زیادی در طول ماه ندارند خواهد داشت. این موضوع از آنجایی تصور می‌شود که اپراتورهایی نظیر AT&T و یا Verizon هم‌اکنون در ایالات متحده برای مصرف‌های ماهیانه‌ی زیر 5 یا 15 گیگابایت کاربران خود قیمت‌های بیشتری را در نظر خواهند گرفت. به عنوان مثال اگر شما در طول ماه 2 گیگابایت مصرف داشته باشید قیمت هر گیگ برابر با 15 دلار بوده و چنانچه بیشتر از 5 گیگابایت یا 15 گیگابایت مصرف داشته باشید هزینه‌ی شما برای هر گیگابایت مصرف به 10 دلار یا 6 دلار کاهش پیدا می‌کند (چیزی شبیه به شارژ اینترنت در ایران که با خرید حجم بیشتر تخفیف بیشتری به شما تعلق می‌گیرد). دراین‌بین کسانی که در ماه مصرف چندان زیادی ندارند مطمئنا با ضرر مواجه می‌شوند؛ مثلا فردی که به طور میانگین در ماه 3 گیگابایت مصرف داشته باشد با استفاده از خدمات اپراتورهایی نظیر AT&T و یا Verizon مستلزم پرداخت 45 دلار در ماه خواهد بود، اما اگر وی از خدمات پروژه‌ی MVNO گوگل استفاده کند به ازای همان 3 گیگابایت هزینه‌ای برابر با 30 دلار را پرداخت خواهد کرد.

متاسفانه استفاده از این خدمات و پروژه‌ی Fi MVNO هم‌اکنون تنها در ایالات متحده و همچنین با استفاده از نکسوس 6 گوگل امکان‌پذیر خواهد بود، اما مطمئنا در آینده‌ی نه چندان دور با تکمیل‌تر شدن پروژه‌ی تازه راه‌اندازی شده‌ی گوگل بهبودهایی را در عملکرد آن و سیستم خدمات‌دهی این سرویس مشاهده خواهیم کرد. منتظر اخبار بعدی مجله‌ی بیست ستون باشید.

bistsotoon.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر