پارازیت ها؛ دلیل اصلی‌ پیش بینی‌ نکردن طوفان در تهران

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر



  • سازمان هواشناسی رسما به مجلس اعلام کرد، پارازیت‌های ارسالی‌ در تهران دلیل اصلی‌ پیش بینی‌ نکردن طوفان تهران بود.
  • مجلس این دلیل را پذیرفت، اما مشخص نیست چه راهکاری برای مقابله با این موضوع در نظر خواهد گرفت.

پارازیت هایی که برای ایجاد اختلال در دریافت تصاویر شبکه‌های ماهواره‌ای در تهران ارسال می‌‌شود نه تنها بر سلامت مردم به صورت مستقیم اثر می‌‌گذارد که امروز اعلام شد تاثیرات مخرب آن عملکرد سازمان‌های مختلف از جمله سازمان هواشناسی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
سازمان هواشناسی رسما به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد به دلیل پارازیت‌ها نتوانسته طوفان تهران را پیش‌بینی کند.
سکینه عمرانی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این خبر به روزنامه "اعتماد" گفت سازمان هواشناسی با توجه به نویزهای موجود در هوا و اختلال در دستگاه‌های آن چندان مقصر نیست، اما درمورد تاخیر در اطلاع‌رسانی این سازمان مقصر بوده و باید پاسخگو باشد.
در همین ارتباط، امروز احد وظیفه، مدیرپیش‌بینی هشدار سریع هواشناسی به خبرگزاری ایسنا گفت تاثیر پارازیت‌ها در تشخیص پدیده هواشناسی را قبل از وقوع طوفان به سازمان‌های ذی‌ربط اطلاع داده بودند.
وظیفه توضیح داد نویز احتمالا ناشی از تلفن‌های بی‌سیم و یا فرکانس‌های دیگری که به صورت غیرمجاز وارد فرکانس رادار سازمان هواشناسی شده، است و انعکاس‌هایی را در شبکه راداری ایجاد کرد که باعث بروز اختلال در تصویر رادار شد.
طوفان تهران علاوه بر میلیارد‌ها تومان خسارت مالی‌، موجب مرگ حداقل پنج نفر شد و تعدادی را نیز مجروح و روانه بیمارستان کرد.
پیش از این نیز بارها برخی‌ از مقامات از جمله معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و عضو سابق شورای شهر تهران نسبت به تاثیرات مخرب پارازیت‌ها هشدار داده بودند، اما نکته عجیب این است که تاکنون هیچ نهادی رسما حتی مسوولیت ارسال پارازیت‌ها را بر عهده نگرفته است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر