وزیر دفاع پیشین آمریکا:‌ جنگ جایگزین مذاکرات هسته‌ای نیست

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=1]وزیر دفاع پیشین آمریکا:‌ جنگ جایگزین مذاکرات هسته‌ای نیست
[/h]

» سرویس: سياسي - انرژي هسته‎‌اي
کد خبر: 94022816716
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸



وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت: حتی اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران به نتیجه نرسد، گزینه جنگ جایگزین مناسبی برای آن نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس نیوز با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: حتی اگر این مذاکرات شکست بخورد من فکر نمی‌کنم که جایگزین آن جنگ باشد. جایگزین آن یک توافق بهتر است.
وزیر دفاع پیشین آمریکا افزود:‌ من فکر می‌کنم که شما به سمت تحریم‌ها بازگردید. از نظر من شما تحریم‌ها را تقویت می‌کنید و اساساً می گویید که به این تحریم‌های بیش‌تر برای عملی شدن توافق هسته‌ای و با ارزش شدن آن نیاز داریم.
به گزارش سی بی اس نیوز این وزیر پیشین آمریکایی در حالی این اظهارات را بیان کرده است که به تازگی برخی مقامات آمریکا اخیراً تهران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند. این در حالی است که مذاکرات ایران و گروه 1+5 با هدف دستیابی به یک توافق جامعه در خصوص برنامه هسته‌ای تهران و چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور ادامه دارد.
تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه ماه گذشته گفت که آمریکا تنها طی چند روز قادر است تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد.
هم‌چنین جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: اسراییل پس از این که روسیه ممنوعیت تحویل سامانه دفاعی موشکی اس 300 به تهران را لغو کرده تصمیم خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را قوت بخشیده است.
به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع روز یک‌شنبه در پاسخ به این تهدیدات گفت که تهدید نظامی علیه ایران مذاکرات هسته‌ای کنونی را به خطر می‌اندازد.
ولایتی هم‌چنین تاکید کرد: اگر قرار باشد این مذاکرات در مسیر خود ادامه یابد باید متعادل و در یک فضای دو طرفه انجام شود.
وی افزود: مقامات آمریکایی باید به تهدیدات خود علیه ایران پایان دهند و از تلاش‌های خود برای دستیابی به اهداف‌شان از طریق دو رویی‌های سیاسی دست بردارند.
انتهای پیام
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر