هیچ رفتار خشونت آمیزی در پلیس آگاهی قابل قبول نیست

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]رییس پلیس آگاهی ناجا:[/h]
[h=1]هیچ رفتار خشونت آمیزی در پلیس آگاهی قابل قبول نیست
[/h]

» سرویس: اجتماعي - حوادث، انتظامي
کد خبر: 94022112649
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹



رییس پلیس آگاهی ناجا رفتار خشونت آمیز در پلیس آگاهی را غیرقابل قبول دانست و گفت که حتی در صورت بروز سهوی چنین رفتارهایی با متخلفان برخورد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار انتطامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا مقیمی ظهر امروز به همراه شماری از معاونانش در مرکز 197 حاضر شد و در حاشیه آن با حضور در جمع خبرنگاران گفت: عمده افرادی که امروز به ما مراجعه کردند عموما افرادی بودند که پرونده هایشان مربوط به سرقت منزل ،خودرو، کلاهبرداری و همچنین حکم جلب بود. که بنا شد به درخواست آنان در چارچوب قانون رسیدگی شود.
وی با اشاره به درخواست برخی از مراجعه کنندگان در خصوص حکم جلب اظهارکرد:حکم جلب مربوط به کلانتریهاست ؛نه پلیس آگاهی اما برخی از مراجعه کنندگان با توجه به اینکه از این موضوع بی‌اطلاع بودند تقاضا داشتند احکام جلب توسط پلیس آگاهی مورد پیگیری قرار گیرد، این درحالی است که اجرای حکم جلب متفرقه مربوط به پلیس آگاهی نیست.
مقیمی افزود: بعضی از احکام جلب مربوط به پرونده‌های پلیس آگاهی نیست در حقیقت جرمی در جایی دیگر انجام شده که رسیدگی به آن جزو وظایف محوله آگاهی محسوب نمی‌شود، ولی مرجع قضایی حکم جلب را صادر کرده است که در این خصوص باید به کلانتریها مراجعه شود.
رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه عموما مردم پرونده‌ها را از منظر شرایط خود نگاه می‌کنند ، گفت: این در حالی است که رسیدگی به پرونده‌ها سیر مراحل قانونی و پروسه خاص خود را دارد، اما باید بگویم که سرعت رسیدگی به پرونده ها بسیار بالا بوده است به طوری که نمونه هایی وجود دارد که جرمی در روزی که حادث شده رسیدگی و کشف شده یا در مدت کمتر از یک هفته به نتیجه رسیده است.
مقیمی ادامه داد: برخی از مراجعه کنندگان در مورد پرونده‌ها فقط نیاز به مشاوره داشتند که به مسوولان رده‌های تخصصی بازرسی ارجاع داده می شدند، البته در این بین افرادی هم بودند که مشکلشان ربطی به پلیس آگاهی و حتی نیروی انتطامی هم نداشت و باید از جایی دیگر رفع می شد.
رییس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده های ناتمام در پلیس آگاهی اظهار کرد: پی‌جویی پرونده‌های سال‌های قبل همچنان تا حصول نتیجه ادامه دار خواهد بود.
مقیمی همچنین درخصوص رفتار ماموران پلیس آگاهی گفت: هیچ رفتار خشونت آمیزی در پلیس آگاهی وجود ندارد و حتی اگر رفتار ناشایستی سهوا اتفاق بیفتد قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد.
انتهای پیام
کد خبرنگار: 71431

برچسب : ، ، ،
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر