هیتلر و نقاشی گل و مرغ به سبک ایرانی!

GULF 4 PERSIAN

سرپرست تالار
2014-03-13
701
653
0
34
سوزیانا-اندیمشک
دولف هیتلر (متولد ۲۰ آوریل، ۱۸۸۹ – وفات ۳۰ آوریل، ۱۹۴۵) رهبر حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان بود. هیتلر در سال ۱۹۲۰ به حزب نازی پیوست و در سال ۱۹۲۱ به ریاست آن رسید . او را در جهان به عنوان دیکتاتور می شناسند ! اما کمتر کسی هست که باور می کند او در برهه ای نقاشی هم می کشیده است ! چندین سال پیش وقتی تعدادی از نقاشی های هیتلر در اینترنت منتشر شد ، اکثر کاربران از چنین آثار فاخری تعجب کردند ! امروز با کمی دقت به آثار هیتلر نگاه می کردم که به یک مورد بسیار عجیب بر خوردم ! یکی از آثار هیتلر که در اینجا می بینید بسیار شبیه به گل و مرغ های دوره ی قاجار است { ممکن است به گل و مرغ های ایرانی نرسد اما خوب … } . جالب اینجاست که ترکیب بندی ، رنگ آمیزی و پرداز زدن های هیتلر من را یاد آثار لطفعلی صورتگر شیرازی انداخت ! برای دوستانی که در مورد گل و مرغ چیزی نمی دانند باید بگویم که گل و مرغ سبکی در نگارگری ایرانی است. رنگ#آمیزی نقش#های گل و مرغ و به طور کلی نگارگری ایرانی واقع#گرا نیست و نقاش در انتخاب رنگ#ها کمابیش آزادی عمل دارد. آثار گل و مرغ از دوران سلجوقی، صفوی و قاجار وجود دارند .
nCode.png
Click here to view the full image.
ColoredFlowers-1.jpg
نقاشی کشیده شده توسط آدولف هیتلر
وقتی سایر نقاشی های هیتلر را مشاهده می کنیم ، متوجه می شویم که وی در به تصویر در اوردن آثارش بسیار وفادار به واقعیت بوده است . گرچه در برخی موارد کمی چاشنی رمانتیسیسمی و یا امپرسیونیسمی به آثارش می داده است . اما در تصویر بالا می بینیم که نقاشی اش نه رئالیسم مطلق است و نه از سبک های دیگر بهره گرفته . ظاهرا او نیز مثل نگارگران ساعت ها برای جزئیات این تصویر وقت گذاشته است ! برای مقایسه ، دو مورد از گل و مرغ های هنرمندان معاصر را که از اینترنت دریافت کردم در اینجا منتشر می کنم .
20406.jpg
نقاشی گل و مرغ – اثر علی قلی زاده
pink-golomorgh.jpg
نقاشی گل و مرغ – اثر مهراد خوشبختی
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر