هو مو هو مو نو کو نو کو آ پو آ چیست؟! +عکس

این یک کلمه صحیح و درست است که در جزایر هاوایی کاملا شناخته شده میباشد. و به این صورت تلفظ میشود: Hoo-moo-Hoo-moo-NOO-koo-NOO-koo-AH-poo-AH-ah و این چیزی نیست جز نام یک نوع ماهی رنگارنگ که معروفیت آن پس از ترانهای از بیل کاگزول بیشتر گردید.
این نام عجیب، نام هاوایی این ماهی است که اسم رایج آن Humuhumunuku.nukuapuaa و نام علمی آن رینه کانتوس رکتنگلولوس میباشد. این ماهی در ابهای کم عمق و تپههای دریایی قسمتهای مرکزی و جنوبی جزیره های اقیانوس آرام زندگی میکند. رنگ ماهی هوموهومو بسیار جالب توجه است به این صورت که یک نوار مشکی دور بدن خود داشته و معمولا قسمت بالاتنه ان کرمی یا صورتی و پایین تنه آن معمولا آبی یا سفید میباشد. دندانهای این ماهی معمولا آبی است که بیشتر به دلیل خوردن مرجانهاو جلبکهای روییده بر روی انهاست.

0.866304001322101636_irannaz_com.jpg

به روایت افسانههای قدیمی هاوایی هر حیوانی در خشکی، همانندی در دریا دارد که هاواییها معتقدند معادل هوموهومو در خشکی خوک میباشد. جالب است.
چرا خوک؟ به این دلیل که پوزهای تیز داشته و شمایل بدن آن شبیه به خوک است. این نوع ماهی با درآوردن صداهایی مانند خرخر خوک از خود دیگران را از خطرهابا خبر میکند. استتار بوسیله تغییر رنگ در حین خواب و یا اختفا خود جای بسی شگفتی دارند همچنین این ماهی یک سری استخوان متوالی کوچک دیگر نیز علاوه بر ستون فقرات دارد که به او امکان فرو رفتن در درزهای بسیار کوچک را میدهد.
این ماهی همچنین این توانایی را دارا میباشد که حبابهایی از هوا را از دهان خود خارج ساخته و بوسیله آنهاپناهگاهی در کف آب برای خود میسازد. همچنین به دلیل رفتار جنگجویانه، این نوع ماهی معمولا تنهازندگی میکند. مشهوریت این ماهی باعث حضور آن در بسیاری از ترانهها، برنامههای تلویزیونی مانند Star Trek و انیمیشن هایی مانند Bugs Bunny و در بعضی فیلمها شده است. همچنین یک نوع دوچرخه به این نام وجود دارد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر