.:: هنگام عصبانیت شکلات بخورید ! ::.

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
.:: هنگام عصبانیت شکلات بخورید ! ::.


PezeshkiMagazine_Persian-Star.org_15.jpg
بارها پیش آمده است که صبح ها با بدخلقی از خواب بیدار شده اید. اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه کمبریج نشان داده اند که بدخلقی به دلیل سطوح انتقال دهنده عصبی سروتونین است که وقتی فرد غذا نخورده باشد نوسان می کند و استرسی که در اثر این نوسان ایجاد می شود منجر به بروز خشم و عصبانیت می شود.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج با استفاده از رزونانس مغناطیسی، تاثیرات سطوح سروتونین مغز 30 داوطلب سالم را در پاسخ به تحریکاتی چون چهره های خشمگین، غمگین و یا بیانات خنثی بررسی کردند.

در طول این تحقیقات، دانشمندان سطوح سروتونین داوطلبان را با دستکاری رژیم غذایی آنها تغییر دادند و به خصوص با استفاده از "تریپوفان"، ماده ای که برای تولید سروتونین مطلوب است و به اندازه کافی در سفیده تخم مرغ، بعضی از ماهی ها و شکلات وجود دارد این دستکاری را انجام دادند. سپس با مشاهده فعالیت نواحی مختلف مغز دریافتند که سطوح پایین سروتونین، کورتکس جلوپیشانی را برای کنترل پاسخ خشمی که در بادامه مغز ساخته شده است به شدت دچار مشکل می کند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "از دهه های قبل می دانستیم که "سروتونین" نقش مهمی در خشم و پرخاشگری ایفا می کند اما تنها از مدتی قبل فناوری را به دست آورده ایم که می تواند درون مغز را نگاه کند و روشی را که با آن این انتقال دهنده عصبی پالس های احساسی ما را تنظیم می کند مورد بررسی قرار دهد". به گفته این محققان، هرچند این نتایج در مورد داوطلبان سالم به دست آمد باوجود این می توانند در خصوص علل بروز طیف وسعیی از اختلالات روانی که در آنها خشم یک عنصر مشترک است توضیح دهد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر