هاوكينگ منكر سياه چاله ها شد !!!!!

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
[h=2]هاوكينگ منكر سياه چاله ها شد !!!!![/h]
مشهورترین دانشمند زنده جهان، در نظریه جدیدی که منکر وجود سیاه‌چاله‌ها شده، فیزیکدانان جهان را حیرت‌زده کرده است.


به گزارش به نقل از ايسنا استفن هاوکینگ، فیزیکدان نظری انگلیسی در مقاله‌ای که بطور آنلاین منتشر کرده، اینچنین گفته که بجای سیاه‌چاله در حقیقت «خاکستری‌چاله» وجود دارد.
هاوکینگ در این مقاله با عنوان «حفظ اطلاعات و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا برای سیاه‌چاله‌ها» تاکید کرده است: نبود افقهای رویداد بدین معنی است که سیاه‌چاله با این توضیح که نور نمی‌تواند تا بینهایت از آنها فرار کند، وجود ندارد.
وی گفته که ایده یک افق رویداد، که نور از آن قادر به فرار نیست، بی‌محتواست.
به گفته این دانشمند انگلیسی، بجای آن، «افقهای آشکار» می‌تواند وجود داشته باشد؛ به این معنی که نور به لحاظ فنی می‌تواند از کشش عمیق گرانشی یک سیاه‌چاله فرار کند. به عبارت ساده‌تر، یک افق آشکار تنها به طور موقت نور را نگه داشته و در نهایت آن را در فضا آزاد می‌کند.
هاوکینگ در گفتگو با مجله نیچر گفت: در نظریه کلاسیک، نور نمی‌تواند از سیاه‌چاله فرار کند، اما نظریه کوانتومی به انرژی و اطلاعات اجازه می‌دهد تا از این جسم مرموز فضایی بگریزند.
اگرچه وی اذعان کرده که توضیح کامل این فرآیند نیازمند نظریه‌ای است که با موفقیت، جاذبه را با دیگر نیروهای بنیادی طبیعت ترکیب کند.
کار اخیر این دانشمند در پی گفتگوی وی در ماه اوت 2013 انجام شده که از طریق نرم‌افزار اسکایپ در موسسه فیزیک نظری کاویل در سانتاباربارا، کالیفرنیا صحبت کرده بود.
در این بحث سعی شده تا آنچه به «تناقض دیوار آتش سیاه‌چاله» مشهور است و دانشمندان را برای حدود دو سال سردرگم کرده است، مورد بررسی قرار دهد.
این بحث از نظریه‌ای ریشه گرفته که دانشمندان در آن تلاش کرده‌اند آنچه ممکن است بر سر یک فضانورد بدشانس که در سیاه‌چاله افتاده، بیاید، تصور کنند.
دون پیج، کارشناس سیاه‌چاله از دانشگاه آلبرتا در کانادا اذعان کرد: تصویری که هاوکینگ ارائه کرده، منطقی بنظر می‌رسد.
اما جوزف پولچینسکی، فیزیکدان نظری موسسه کاویل تردید داشته و اصرار دارد: در گرانش اینشتین، افق سیاه‌چاله آنچنان با دیگر بخشهای فضا متفاوت نیست. ما هیچگاه نوسان فضا-زمان را در نزدیکی خود ندیده‌ایم چرا که در مقیاسهای بزرگ بسیار نادر است.​




 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر