نگرانی بازیگران سینمای نفتی ایران: «ترک ها دارند جای ما را می گیرند»

Melika

افتخاری
2013-06-21
747
1,415
0

امين زندگاني معتقد است: حضور بازيگران ترکيه‌اي بجاي بازيگران ايراني در فيلم‌هاي سينمايي جاي نگراني جدي دارد.


به گزارش کافه سینما، زندگاني که دو فيلم «فصل فراموشي فريبا» و «شهابي از جنس نور» را در نوبت اکران دارد؛ در گفتگو با ايلنا؛ با اشاره به وضعيت امروز سينما گفت: کساني که به سينما مي‌روند قشر متوسط جامعه ما هستند به همين دليل با اين بليت‌هاي گران و هزينه‌هاي سرسام‌آور حتي اين طبقه هم نمي‌توانند به سينما بروند و درنتيجه سينما‌ها خالي مي‌مانند.
وي در ادامه افزود: متاسفانه شرايط سينما رفتن براي مخاطبان بسيار سخت شده است تا آنجا که امروز مخاطب ترجيح مي‌دهد منتظر بماند CD فيلم‌ها وارد شبکه نمايش خانگي شود تا با خيال راحت در منزل به تماشاي فيلم بنشينند و بدين ترتيب است که سينماهاي کشور خالي مي‌ماند.
زندگاني با بيان اينکه سليقه مخاطب امروز ما را فيلم‌هاي ترکيه‌اي تعيين مي‌کند، افزود: متاسفانه امروز روي جلد مجله‌ها به جاي عکس بازيگران ايراني عکس بازيگران ترکيه را مي‌بينيم و حتي شنيدم چند کارگردان ايراني از برخي بازيگران ترکيه تقاضاي همکاري در فيلمشان را داده‌اند و اين موضوع بسيار جاي تاسف دارد و مهم‌تر اينکه هيچ متولي هم براي رسيدگي به اين امور وجود ندارد.
وي با تاکيد بر لزوم ايجاد فضاي براي انجام گفتگو گفت: متاسفانه گاهي با يک اعتراض يک فيلم از روي پرده سينماها و يا يک سريال از تلويزيون پايين مي‌آيد و درواقع به نوعي امروز آدم‌ها خودسانسور شده‌اند.
زندگاني درباره عملکرد مديران سينمايي نيز افزود: با گذشت چند ماه نمي‌توان درباره عملکرد مديران سينمايي اظهارنظر کرد. بايد بيشتر صبوري کنيم. زماني کشورهاي ديگر چشمشان به سينماي ما بود اما امروز برعکس شده است چشم سينماي ما به کشورهاي ديگر است.
وي ادامه داد: با توجه به مشکلاتي که از قبل براي سينما مانده است با اين زمان کم نمي‌توان انتظار اتفاقات خاصي را داشته باشيم. اميدوارم با توجه به فضايي که بوجود آمده شاهد اتفاقات خوبي در سينما باشيم.
زندگاني درباره اکران نوروزي و استقبال از فيلم‌هاي نوروزي گفت: اگر بخواهيم شرايط اکران فيلم‌هاي نوروز دوباره تکرار شود بايد نوروز را تمديد کنيم. در وهله اول مهم شرايط اکران است زيرا اکران نامناسب حتي مي‌تواند يک فيلم خوب را زمين بزند.
زندگاني ادامه داد: زياد نمي‌توان به فروش نوروزي سينما‌ها اکتفا کرد زيرا در عيد مسافر هم داريم که يکي از تفريحات آن‌ها سينما رفتن است.
وي با اشاره به انجام خدماتي همچون سينماکارت گفت: بايد امکانات الکترونيکي هم براي اين کارت‌ها درنظر گرفته شود ضمن اينکه براي روزهاي مشخصي اين کارت‌ها تخفيف‌دار هم باشد زيرا باتوجه به آزاد شدن حامل‌هاي انرژي اين تخفيفات مي‌تواند تاثيرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر يک خانواده 5 نفره با بليت 5 هزار توماني بخواهد به سينما برود با مسائل جنبي چيزي در حدود 100 هزار تومان هزينه دارد و اين مبلغ براي آن‌ها صرف نمي‌کند و بدين شکل است که تعداد سينماروهاي ما کم مي‌شود.
اميد زندگاني هم اکنون دو فيلم «فصل فراموشي فريبا» به کارگرداني عباس رافعي و «شهابي از جنس نور» به کارگرداني محمدرضا اسلاملو را در نوبت اکران دارد.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra و pegah

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر