نکات بهداشتی در درمان بواسیر (هموروئید)

saeedyari913

New member
2015-10-20
3
0
0
شستشوی کامل ناحیه مقعد بعد از هر اجابت مزاج که خوشبختانه ریشه در آداب روزانه ما دارد و عمل بسیار مفیدی است ، جزو اولین نکات و توصیه های بهداشتی به این بیماران بواسیری در کشورهایی است که این عادت مناسب را ندارند .
کمپرس با آب گرم یکی از مؤثرترین روش ها برای بهبود و تسکین علائم بواسیر است . بدین ترتیب که روزانه چند بار به خصوص بعد از هر اجابت مزاج به مدت چند دقیقه در آب گرم با دمای قابل تحمل بنشینند . برای این کار می توان از یک لگن پلاستیکی که به خوبی و کاملاً تمیز شده باشد ، استفاده کرد.
استفاده از توالت ایرانی در این موارد به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا با فشاری که وارد می کند حالت بیرون افتادگی و سایر علائم بواسیر (هموروئید) را تشدید می نماید بنابراین اگر در منزل توالت فرنگی موجود نیست می توان از انواع صندلی هایی که به مدل توالت فرنگی تعبیه شده اند ، استفاده نمود .
یکی دیگر از مهم ترین اقدامات درمانی بواسیر ، پیشگیری و درمان یبوست مزمن و به وجود آمدن مدفوع سخت است که از عوامل ایجاد کننده هموروئید به شمار میرود .
روش های پیشگیری از یبوست مزمن و بواسیر
در پیشگیری از بواسیر استفاده از میزان کافی مواد غذایی حاوی فیبر ، انواع سبزی و میوه به خصوص میوه های ملین مانند گلابی ، آلو ، انجیر و … نان سبوس دار و نوشیدن مایعات و به خصوص آب کافی در روز ( حدود ۸ لیوان )‌توصیه می شود.
از آنجاییکه عدم تحرک کافی نیز جزو عوامل ایجاد کننده هموروئید به شمار می رود گنجاندن نوعی فعالیت بدنی مانند پیاده روی یا سایر ورزش های ملایم در برنامه ی روزانه پیشنهاد می شود .
مواد دارویی که برای درمان و تخفیف و تسکین علائم هموروئید به کار می روند شامل : بی حس کننده های موضعی ، تنگ کننده های عروقی ، مواد قابض ، ضد عفونی کننده ها ، مواد محافظت کننده ، مسکن ها ، ضد خارش ها و ضدالتهاب ( عمدتاً‌ کورتن ها ) هستند .

منبع:
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر