نکاتی درباره آب آشامیدنی

minaf1302

New member
2016-04-04
5
0
0
tehran
از سنین خردسالی به ما در مراحل مختلف آموزش داده شده که پیشگیری بهتر از درمان است . این در حالیه که بسیاری از ما به این موضوع اهمیت نمیدهیم و برای مثال در استفاده از سوسیس ، کالباس و ... ملاحظه ای نداریم و بعضی از ما لذت خوردن این مواد غذایی را حتی به سلامتی هم نمیدهیم. اما بعضی از موارد است که پیشگیری از درمان ، حالتی است که هم شما قرار است لذت بیشتری ببرید و هم از بسیاری بیماری های گوارشی ، کلیوی و ... پیشگیری کنید . استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی هم همینطور است . با استفاده از آن و با هزینه ی بسیار ناچیز میتوانید اوج لذت نوشیدن را حس کنید . آبی سالم و گوارا و بدون هیچ بو و طعمی .
بعضی افراد ممکن است خیلی راحت از این موضوع عبور و از این نعمت خودشون رو محروم کنند اما بهتراست بدانند ، حداقل کاری که میتوان برای حفظ سلامتی خانواده انجام داد ، استفاده از خانگی است .
چرا بعضی افراد از خرید تصفیه آب خانگی پرهیز میکنند ؟
به این سوالات دقت کنید :

از کجا معلوم این دستگاه های تصفیه آب خانگی بتونه آب رو واقعا تصفیه کنه ؟
نمیشه به فروشنده های اینترنتی تصفیه آب اعتماد کرد . ممکنه وجه رو پرداخت کنی و دستگاه تقلبی بهت بدن
میگن تصفیه آب خانگی نخرید چون همه املاح آب رو میگیره . بدن به این املاح نیاز داره
یکی میگه این تصفیه آب های خانگی هر چی نیترات رو از آب تصفیه میکنه یکدفعه فیلترش پر میشه و همه ی اونها رو که نخوردی به یکباره وارد آب میکنه . پس نداشته باشیم بهتره!
اصلا کی گفته که آب شهر املاح داره ؟ آب شهر ما رو قبلا صادر میکردن به کشور های خارج . هیچ نیازی به تصفیه آب نداره
توان پرداخت هزینه ی دستگاه رو ندارم

خوب اگر سوال ها رو خواندید حتما پاسخ های آنها را هم بخوانید و قضاوت کنید :

جواب این سوال بسیار ساده است . اول اینکه با خشکسالی بوجود آمده افت کیفیت آب را شاهدیم و اگر ذائقه ی متوسطی هم داشته باشیم میتوانیم تفاوت بو و طعم نامطبوع آب را در مقایسه با آب سالم و بدون بو و طعم تصفیه آب خانگی را تشخیص دهیم . و دوم اینکه میتوان آب را آنالیز کرد . با دستگاه های الکترولیز میتوان تفاوت آب تصفیه شده با روش اسمز معکوس و آب تصفیه نشده را کاملا مشاهده نمود . سوم اینکه اگر دو موردی که گفته شد شما را قانع نکرد میتوان با هزینه ای در حدود 100 هزار تومان ، آب قبل از دستگاه تصفیه آب و بعد از دستگاه تصفیه آب را به آزمایشگاه هایی که آنالیز آب انجام میدهند بدهید و با دیدن جواب آزمایش قانع شوید .

با توجه به تقلب هایی که در سیستم های تصفیه آب خانگی انجام میشه ، امکان اینکه فرضا یک دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای قلابی جای یک دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای ROداده بشه زیاد هست اما پیشنهاد میشود خریدتان را با تضمین و معتبر خرید کنید و همچنین پیشنهاد میشود که حتما از نصاب دستگاه تصفیه آب بخواهید بعد از نصب دستگاه ، میزان سختی آب را قبل از تصفیه و بعد از آن با دستگاه TDSمتر چک کند و به شما نشان بدهد که در حالت صحیح ، حتما بین میزان سختی آب در دوحالت گفته شده باید تفاوت زیادی باشد. لازم به ذکر است پرداخت وجه پس از اطمینان از عملکرد دستگاه انجام شود.
این موضوع کاملا درسته که دستگاه تصفیه آب به صورت غیر هوشمند املاح آب را اعم از مفید و مضر تا بیش از 90 درصد تصفیه میکند اما در بخشی از دستگاه های تصفیه آب شش مرحله ای فیلتر مینرال وجود داشته که باعث افزودن املاح مفید آب میگردد . در این صورت نه تنها املاح مضر حذف میشوند بلکه املاح معدنی و مفید آب هم اضافه میشوند . قابل ذکر است که برای تشدید این املاح مفید در آب میتوان از فیلتر قلیایی به عنوان فیلتر هفتم استفاده کرد تا آب تصفیه شده کاملا غنی از مواد معدنی و با PHمناسب گردد.
این موضوع هم از مواردیه که متاسفانه توسط برخی افرادی که هیچ تخصصی در این موضوع نداشته و حتی زحمت تحقیق درباره ی نحوه عملکرد تصفیه آب را به خودشون ندادن شایع شده است و این درحالیه که اگر کسی به اندازه ی یک خط درباره ی این دستگاه تحقیق کند این موضوع برایش مضحک دیده میشود . به طور مختصر در پاسخ به این سوال باید گفت : قسمتی که نیترات و املاح مضر دیگر حذف میشود فیلتر ممبران نام دارد . نحوه عملکرد ممبران به این صورت است که آب تصفیه نشده با فشار بالا وارد آن میگردد ؛ داخل آن تشکیل شده است از غشاهایی با روزنه های به قطر 0.0001 میکرون که قطرات و املاح آب اگر از این روزنه ها عبور کنند به ادامه مسیر تصفیه هدایت میشود و در غیر این صورت به خروجی فاضلاب هدایت شده و از دستگاه خارج میشود . به عبارت دیگر فیلتر ممبران یک فیلتر جذبی نیست که املاح را به خود جذب کند بلکه فیلتر جدا کننده ی آب خالص از ناخالص میباشد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر