نوسازی سامانه پدافندی «تور.ام.یک» ایران در دستور کار مذاکره تهران و مسکو

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
81484181-6237341.jpg



به گزارش ایرنا، ویاچسلاو کارتاشوف معاون شرکت تسلیحاتی 'کوپولا' وابسته به مجموعه تسلیحاتی روسی 'آلماز-آنتی' (دست اندرکار ساخت مجموعه های پدافند هوایی و موشکی)،روز پنجشنبه به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت که ایران و روسیه برای مدرن سازی مجموعه های پدافند هوایی تور.ام-یک تحویل شده به ایران به مذاکره می پردازند.


بر اساس اطلاعات رسانه های خبری، روسیه در سال 2007 میلادی،مطابق قراردادی تسلیحاتی با ایران 29 مجموعه تور.ام-یک به کشورمان تحویل داد.


کورتاشوف همچنین گفت که روسیه به طور مرتب قطعات یدکی مورد نیاز این تسلیحات را به ایران تحویل می دهد و در آموزش خدمه مجموعه های تور.ام-یک با ایران همکاری می کند.


معاون شرکت تسلیحاتی 'کوپولا» خاطرنشان کرد: کارشناسان ایرانی با مهارت بالا از تسلیحات تور.ام-یک استفاده می کنند و با نیروی خود به تعمیر و نگهداری این مجموعه های تسلیحاتی می پردازند.


وی با بیان این که تسلیحات تور.ام-یک تحویل شده به ایران در شرایط خوبی قرار دارد، اظهار داشت: ممکن است این یکی از دلایل بازدارنده برای دشمنان این کشور باشد.


مجموعه های پدافند هوایی تور.ام-یک از سیستم های موشکی و مجموعه ای برای شناسایی اهداف پرنده در ارتفاع پایین تشکیل یافته است.


به گفته معاون شرکت تسلیحاتی «کوپولا' از مزیت های این تسلیحات، امکان منفجر کردن بمب ها در هوا و قبل از اصابت به هدف است.


وی همچنین گفت که موشک های به کار گرفته شده در مجموعه های تور.ام-یک پس از انفجار ترکش هایی را تولید می کند که قدرت تخریب آن را نسبت به موشک های دیگر افزایش می دهد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر