نوازش کردن طوطی ها

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
نوازش طوطی ها یا خاراندن سر انها در طبیعت یک امر طبیعیست و طوطی ها برای عشق بازی یا مرتب سازی پرهای سر، جفت خود را برای این کار فرا میخوانند. در اسارت اگر طوطی ها به صورت انفرادی و به عنوان حیوان دستی نگهداری شوند این کار به عهده نگهدارنده است و طوطی، نگهدارنده را برای نوازش خود فرا میخواند. باید توجه داشت طوطی را نمیتوان همانند سگ یا سایر موجودات نوازش کرد و نوازش طوطی ها اصول و راه و رسمی دارد که در ادامه متن به ان خواهیم پرداخت



در طبیعت نوازش شدن طوطی یا خاراندن سر توسط جفت انجام میگیرد در حالی که در اسارت در صورتی که جفتی برای طوطی تهیه نکرده باشید و به صورت انفرادی و اهلی طوطی خود را نگهداری کنید این وظیفه به عهده شماست و طوطی اهلی شده شما را به عنوان جفت برای نوازش کردن سر یا خاراندن فرا میخواند. شاید اصطلاح خاراندن سر برای طوطی درست نباشد زیرا طوطی ها بیشتر علاقه دارند عشق بازی کنند و نوازش شوند یا پرهایشان توسط جفت مرتب و تمیز شود و اینکه بگوییم دوست دارند سرشان خاریده شود درست نیست زیرا انها میتوانند با یک پاشان پوست و پرهای سر و گوش و ….. را بخارانند.



روش صحیح نوازش طوطی: بعضی ها فکر میکنند هر وقت بخواهند میتوانند طوطی خود را نوازش کنند، شاید بعضی دیگر طوطی را مانند سگ تلقی کرده و میخواهند کل پرها و بدن پرنده را با دست نوازش کنند ولی باید گفت نوازش طوطی اصول و راه و رسمی دارد و نمیتوان مانند نوازش کردن سگ یا سایر موجودات با ان برخورد کرد.

اصولا طوطی اهلی شده اجازه جولاندن و نوازش کردن را به صاحب خود میدهد اما بارها دیده شده طوطی که رام نباشد یا نگهدارنده اش مورد علاقه ان نباشد اجازه نوازش را به نگهدارنده نمیدهد بنابراین سعی نکنید طوطی خود را به زور نوازش کنید. احتمالا طوطی ای به شما اجازه نوازش میدهد که حداقل از شما نترسد و با نزدیک کردن دست شما به طوطی فرار نکند در کل باید طوطی شما را به عنوان همدم یا جفت بپذیرد و انقدر به شما اطمینان داشته باشد تا این اجازه را به شما بدهد.

برای نوازش طوطی صبر و حوصله بسیار مهم است و کوچکترین خطا ممکن است اعتماد طوطی به شما سلب شود و جواب و پاداش شما را با یک گاز محکم بدهد. زمانی که طوطی سر خود را کنار دست یا صورت شما خم کرد و با تکانهای سر و با گازهای ارام منقار شما را به نوازش سرش فرا خواند به ارامی و در ابتدا تنها با یک انگشت شروع به نوازش طوطی خود کنید. در نوازش کردن زیاده روی نکنید ،بار اول ممکن است طوطی شما را حین نوازش گاز بگیرد ولی این کار طوطی ادامه نداشته و بعد از جلب اعتماد او دیگر این کار را تکرار نمیکند.

شاید سوال کنید چگونه نوازش کنیم که میتوان مثل زیر این کار را انجام دهید

۱)با انگشت خود پرها را کنار زده و با نوک انگشتتان پوست سر طوطی را بخارانید.(در این کار زیاده روی نکنید و فشار زیادی ایجاد نکنید)

۲)در حالی که انگشت اشاره خود مشغول خاراندن سر طوطی است میتوانید دست شست خود را به انگشت اشاره اضافه کرده و پرها را از ته گرفته و بین دو انگشت خود به ارامی با فشار ملایم رد کنید

۳)فقط به پرهای سر بسنده نکنید بلکه پرهای ناحیه گوش ، کنار گلو و اطراف چشم نیر مورد توجه طوطی میباشد و جولاندن انها لذت خاصی به طوطی میدهد



طوطی بعد از کمی نوازش پاداش شما را میدهد و در عوض انگشت شما را میخاراند و به قول خودش تشکر میکند یا به نوبه ای عشق بازی میکند.بعد از چند بار نوازش طوطی توسط شما ،طوطی دیگر از شما واهمه نداشته و روابط عمیقی بین طوطی و شما ایجاد میشود و این کار را میتوانید راحتر و بدون ترس از گازگرفتگی از طرف طوطی انجام دهیدنکته: هیچ گاه در نوازش طوطی خود زیاده روی نکنید و اجازه دهید خود طوطی شما را برای نوازش خود فرا بخواند و نکته دیگر اینکه هیچ گاه با اشیاء مانند چوب و …. سر طوطی خود را نوازش نکنید شاید در اکثر منابع این کار را منع نمیکنند ولی من به شخصه این کار را ناپسند و رد میدانم

[h=3]onlypet.ir[/h]
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر