نمونه ایرانی آرکیو 170 پرواز کرد

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


مدل ایرانی پهپاد آرکیو ۱۷۰ به پرواز درآمد این پهپاد آمریکایی در سال 91 در یک عملیات جنگ الکترونیک وادار به فرود شده بود.

به گزارش جام جم آنلاین سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اعلام این خبر، پرواز آزمایشی پهپهاد ایرانی آر کیو 170 را موفقیت آمیز اعلام کرد.


این پهپهاد هنگامی که فرمانده کل قوا اردیبشهت امسال از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران بازدید می کردند رونمایی شد و امروز این پهپاد به پرواز درآمد تا باز هم ثابت کند که ما می توانیم.


متخصصان نیروی هوافضای سپاه در مدت حدود 2 سال توانستند، پهپاد فوق پیشرفته RQ170 آمریکا را مهندسی معکوس کنند.


در بازدید رهبر انقلاب اسلامی از مراحل بازسازی این پهپاد فوق پیشرفته، چگونگی چیدمان اجزاء مهم RQ170 از جمله چگونگی بازسازی اطلاعات ذخیره شده از اهداف، شناسایی شبکه ارتباط ماهواره ای مورد استفاده، شناسایی و تحلیل رادار گریزی، استخراج و بازسازی نرم افزار هدایت و کنترل کامپیوتر پرواز، و تعمیر و راه اندازی موتور هواپیما تشریح شد.


به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه یادواره شهدای موشکی سپاه که صبح امروز دوشنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر زحمات شهید طهرانی مقدم نبود و او به تکالیف خود عمل نمی کرد شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم و این اقتدار و امنیت مدیون شهداست.


وی افزود: طهرانی مقدم به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه عمل می کرد و به دنبال اقتدار کشور بود و آتش پشتیبانی توپخانه تا برد 2 هزار کیلومتر را عملی و بومی کرد و اگر طهرانی مقدم درست عمل نمی کرد شاهد ذلت و ترکمانچای دیگری بودیم.


فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد: شهید طهرانی مقدم ایده های زیادی داشت و ده ها پروژه را شروع کرده بود که بخشی از آنها عملی شده مانند موشک های خلیج فارس، هرمز یک و هرمز 2 و پروژه های دیگری هم هست که در حال بررسی است و در آینده انجام می شود.


وی ادامه داد: طهرانی مقدم مسئول تحقیقات بود و فقط شامل بخش موشکی نمی شد بلکه پروژه های بدون سرنشین، بالگردی، زمین به هوا و زمین به زمین را در دستور کار داشت.


سردار حاجی زاده در پایان گفت: ما قول داده بودیم نیم دوم سال مدل نهایی RQ170 ایرانی پروازی شود که این اتفاق افتاده و فیلم پرواز آن به زودی منتشر می شد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر