نحوه ی محاسبه سریع جمع سلولها در اکسل بدون استفاده از فرمول sum

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
در صورتی که با نرم‏افزار Microsoft Office آشنایی داریدحتماً می‏دانید که جهت جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM استفاده کرد. اما هر بار تایپ نمودن این فرمول جهت انجام عمل جمع ممکن است خسته کننده و وقت گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم.





بدین منظور:


ابتدا سلولی که قصد دارید نتیجه عمل جمع در آن نمایش داده شود را انتخاب کنید.


حال ابتدا کلید Alt را گرفته و نگه دارید، سپس کلید = را فشار دهید.


اکنون سلول‏هایی که قصد دارید جمع زده شوند را انتخاب کنید و نهایتاً کلید Enter را فشار دهید.

منبع: delgarm.com


خواهید دید که جمع اعداد، درون سلول مورد نظر درج خواهد شد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر