نجات زمین با نسل جدید فوتوسنتز مصنوعی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
به گفته محققان در سیستم مصنوعی جدید آب، نور خورشید و دی اکسید کربن به واحدهای سازنده پلاستکیهای تجزیه پذیر استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای تولید داروهای جدید و حتی سوخت زیستی استفاده کرد.


در حال حاضر یک شیوه مؤثر برای حل این مشکل به تحت کنترل درآوردن آلاینده های کربنی است تا بدین ترتیب بتوان دی اکسید کربن تولید شده در کارخانجات و خودروها را با استفاده از مواد شبه اسفنج و پلیمر جذب کرد.


با این حال برخی دانشمندان یک گام بلندتر برداشته و بر روی فناوری کار می کنند که قابلیت تبدیل این گاز گلخانه ای به محصولات مفیدی نظیر کربنات کلسیم یا سوختهای زیستی نظیر متانول و ایزوبوتانول را داشته باشد. اما این روشها نیز کارایی چندانی ندارند.


حالا محققان در آمریکا با الگوبرداری از فرآیند طبیعی فوتوسنتز گیاهی، سیستم مدونی را ابداع کرده اند که از نور خورشید و آب برای تبدیل دی اکسید کربن به مواد شیمیایی مفید استفاده می کند.


این فرآیند که فوتوسنتز مصنوعی نام دارد گرچه ابداع چندانی جدیدی نیست اما روش نوینی که این محققان ارایه کرده اند بازدهی قابل توجهی دارد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر