میخواین بدونین چاق هستین یالاغراینجاروکلیک کنید.

ترنم**

همراه نمونه
2014-02-07
219
499
0
زیرسایتون
شاخص توده بدن یا bmi یک وسیله استاندارد برای تعیین وزن بدن است و بین سایر معیارهای سنجش وزن ، بدون ارتباط با جثه افراد می تواند توده فعال بدن را مشخص نموده و تعیین کند که فرد در زمره افراد چاق، معمولی و یا دارای کمبود وزن می باشد. اما این شاخص دارای نکات ظریفی است که در محاسبات سنجش وزن باید به آنها توجه نمود و راه حلی اندیشید

بر اساس فرمول شاخص توده بدن اگر فردی دارای bmi معادل ۲۷ باشد ، در بدن وی ممکن است بین ۱۰ تا ۳۱ درصد چربی وجود داشته باشد. در صورت عضلانی بودن فرد (ورزشکار)، افزایش آب میان بافتی به علت خیز یا ادم و یا تراکم توده استخوانی بدن ، عدد بدست آمده نمایانگر افزایش چربی بدن به طور دقیق نخواهد بود .

نحوه محاسبه bmi :
از تقسیم (وزن بدن به کیلوگرم ) بر اندازه (قد به متر) به توان ۲، bmi بدن فرد محاسبه می گردد. حال طبق جدول زیر می توان شرایط بدنی فرد را تخمین زد.
چاقی شدید
۴۰≤ bmi
چاقی درجه ۲
bmi بین ۳۵ تا ۳۹.۹
چاقی درجه ۱
bmi بین ۳۰ تا ۳۴.۹
اضافه وزن
bmi بین ۲۵ تا ۲۹.۹
وزن طبیعی
bmi بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹
کم وزنی
bmi ≤۱۸.۵
مثال : فردی با وزن ۹۳ و قد ۱۹۰از نظر bmi در کدام دسته قرار دارد?۲۵.۷ =[sup]۲[/sup](۱.۹)/ ۹۳با توجه به دارا بودن bmi حدود ۲۵.۷ پس وزن فرد در محدوده اضافه وزن می باشد.

مرسی ازتوجهتون.:)
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی، Melika و Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر