مهناز افشار کیست؟

kargar

New member
2016-07-12
1
1
0
ایران

مهناز افشار، بازیگر زن سینمای ایران، متولد 1356 تهران است. او زیر نظر استاد حمید سمندریان هنرپیشگی تئاتر را یاد گرفت. اولین کار هنری او مجموعه گمشده است که در سال 1377 ساخته شد.

ویژگی خاص مهناز افشار از نظر شباهت ظاهری، به خواننده و هنرپیشه معروف قبل از انقلاب، گوگوش است. به همین دلیل وی مورد توجه رسانه ها و اهالی هنر قرار گرفته است. و شاید یی از دلایل درخشیدن ستاره اقبالش در آسمان هنر بعد از انقلاب همین ویژگی او باشد. چنانکه فریبز عرب نیا را نیز عده ای، احتمالا از نظر بازی، مقلد بهروز وثوقی می دانند که او نیز ستاره فیلم های قدیمی ایرانی است.

اوج فعالیت هنری مهناز افشار، در دهه 80 شمسی بود که در فیلم های سینمایی بسیاری بازی کرد.

زندگی خانوادگی و شخصی کمی پر تنش

مهناز افشار در سال 1393 با یاسین رامین ازدواج کرد. پدر یاسین در وزارت ارشاد دوره محمود احمدی نژاد مسئولیت داشت. و همین باعث انتقاد جریان موسومبه اصلاح طلب از این هنرپیشه زن سینمای ایران شد. یک انتقاد نسبتا کوچولوی دیگر هم تفاوت سنی ده اله خانم هنرپیشه با آقای یاسین رامین بود. خانم افشار ده سال از داماد بزرگتر بود. هیچ کدام از این ها ظاهرا اهمیتی برای ایشان نداشت. حتی حملات زن سابق آقای یاسین رامین هم نتوانست مهناز افشار را نگران کند. به هر حال حاصل ایین ازدواج جنجنالی دختر خانمی به نام لیا است که اکنون همراه با پدر و مادر معروف خود در آمریکا زندگی می کند.

گرایش سیاسی مهناز افشار چیست؟

در انتخابات ریاست جمهوری سال 94 افشار از اصلاح طلبان و نماینده آن ها آقای روحانی حمایت کرد.

آیا مهناز افشار کار خیریه هم انجام می دهد؟

این هنرپیشه زن در سال 1391 و زمانی که در آذربایجان زلزله شدیدی آمد، در یک اقدام خیرخواهانه، یک کنسرت موسیقی برگزار کرد. البته نه به عنوان خواننده. او حامی این کنسرت بود و عواید آن را صرف کمک به آسیب دیدگان از زلزله نمود. اجرای این کنسرت به عهده روزبه نعمت اللهی و گروه داروگ بود.
او همچنین در پی خودسوزی دخترک 11 ساله ای به دلیل ازدواج اجباری، در اینستاگرام خود از این واقعه به تلخی یاد کرد و نوشت ذوب شدن در درد.

افشار در چه فیلم های معروفی بازی کرده است؟

از مهمترین فیلم های مهناز می توان این ها را نام برد:
فیلمی به کارگردانی فریدون جیرانی کارگردان معروف سینمای ایران. این فیلم سالاد فصل نام دارد و در سال 1383 ساخته شد.
فیلم بعدی خانم افشار، کارگران مشغول کارند نام داشت، به کارگردانی مانی حقیقی و تولید سال 1384
مهناز افشار با کارگردان های معروف و قدیمی سینما نیز همکاری کرده است. مرحوم ایرج قادری نقش اول فیلم محاکمه را به او داد. همچنین افشار در تله سیروس الوند هم نقش آفرینی کرد.
خانم تهمینه میلادنی کارگردان زن سینمای ایران در فیلم تسویه حساب مهناز افشار را به بازی گرفت.
از فیلم های کمدی افشار می توان پوپک و مش ماشالا را نام برد که در سال 1387 ساخته شد و یکی از فیلم های پرفروش سینمای ایران است. هنرپیشه زن ایرانی به همراه امین حیایی از ستارگان مرد سینما لحظات شادی را در این فیلم آفریدند.

مهمترین جوایزی که مهناز افشار کسب کرده؟

برای بازی در فیلم تسویه حساب او توانست در سال 1388 جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند.
یک سال بعد بار دیگر جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای بازی در فیلم سعادت آباد از جشنواره فجر گرفت.
در سال 1390 برای بازی در فیلم پل چوبی به کارگردانی مهدی کرم پور جایزه نقش اول زن را از جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص داد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر