مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری: راه هاي متعددي براي وجود دارد، ولي EB-5 یک فرصت عالی برای بسیاری از ملیت های خارجی است تا بتوانند اقامت دائمی آمریکا را به راحتی و در كوتاه ترين زمان بدست آورند. از طریق این روش، شخص سرمایه گذار همراه با همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود، واجد شرایط دریافت مجوز اقامت دائم خواهند بود.


برنامه عادی
یک نفر با سرمایه گذاری 000ر500 دلار در مناطق خاص تعیین شده و یا با سرمایه گذاری به میزان 1 میلیون دلار در یک کسب و کار که 10 فرصت شغلی برای 10 کارمند واجد شرایط ایجاد کند، می تواند موفق به دریافت مجوز اقامت دائمی (گرین کارت) از نوع EB-5 شود. ضوابط اصلی دولت امريكا برای عالی عبارتند از:
• سرمایه گذاری می بایست در یک کسب و کار فعال انجام شود و برخورداری از یک حاشیه امنیت بدون فعالیت نظیر سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار یا خرید ملک پذيرفته نيست.
• مبلغ سرمایه گذاری شده باید شخصی و از طرف متقاضي تامين شده باشد، اما مبلغ سرمایه گذاری می تواند هدیه ای از طرف شریک متقاضی یا اشخاص دیگر تلقی شود که در این صورت مشمول مالیات متعلقه خواهد بود.
• کسب و کار در نظر گرفته شده می بایست بعد از 29 نوامبر 1990 تاسیس شده باشد یا سرمایه گذاری به گونه ای باشد که اساس کسب و کار قدیمی را تغییر دهد.
• مبلغ سرمایه گذاری در صورتی می تواند 000ر500 دلار باشد که کسب و کار دریک منطقه روستایی یا در منطقه ای که نرخ بیکاری بالایی دارد و جزو مناطق مورد قبول اداره مهاجرت است تشکیل شده باشد.
• ایجاد 10 فرصت شغلی - اگر سرمایه گذاری در یک "مرکز منطقه ای" مشخص شده انجام شود، لزومی به ایجاد شغل بطور مستقیم نیست. در ادامه، برنامه "مرکز منطقه ای" شرح داده شده است.

برنامه مرکز منطقه ای

به منظور تشویق به ، کنگره آمریکا برنامه "مرکز منطقه ای" را در سال 1990 به تصویب رساند. بر اساس این برنامه سالانه 000ر3 ویزا به افراد متقاضی که حداقل به میزان 000ر500 دلار در مراکز منطقه ای تعیین شده سرمایه گذاری کرده اند، اختصاص یافته است. در برنامه "مرکز منطقه ای"، سرمایه گذار ملزم نیست تا شخصا به استخدام 10 نفر کارمند مبادرت ورزد. در عوض، کافی است تا از طریق سرمایه گذاری او، به طور غیر مستقیم 10 فرصت شغلی یا بیشتر ایجاد شده باشد.
"مراکز منطقه ای" واحدهای عمومی یا خصوصی هستند که در زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی تلاش می کنند. افزایش صادرات، بهبود درآمدزایی محلی، اشتغال یا افزایش سرمایه گذاری های محلی، از جمله موضوعات فعالیت این مراکز است.
حداقل سرمایه گذاری لازم در مراکز منطقه ای ، مبلغ 000ر500 دلار است. بر اساس مقررات EB-5 ، این مراکز در مناطق روستایی یا مناطقی که نرخ بیکاری در آن بالاتر از متوسط کشور است تعیین و مشخص شده اند.در سال 2003، کنگره امریکا به اداره مهاجرت اختیار داد تا پرونده های درخواست سرمایه گذاری از طریق EB-5 در مراکز منطقه ای را بررسی و اولویت بندی نماید. با استفاده از این روش و سرمایه گذاری در مراکز منطقه ای دارای مجوز از اداره مهاجرت ایالات متحده، متقاضی قادر است با کمترین نگرانی و گرفتاری های مرتبط با سرمایه گذاری مستقیم و ایجاد کسب و کار شخصی، مجوز اقامت دائمی ایالات متحده را بدست آورد.
اجازه کار، اجازه تحصیل، امکان زندگی در هر یک از ایالت ها و راه اندازی هرگونه کسب و کار مجاز، از دیگر مزایای این روش است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر