مقايسه و تفاوت هاي هاست ويندوز و لينوکس

Sabteliya

New member
2017-01-07
5
1
0
کرج
مقايسه و تفاوت هاي هاست ويندوز و لينوکس
به گزارش سايت مانتي وب اگر شما هم جزو آن افرادي هستيد که در انتخاب بين هاست ويندوز و لينوکس مردديد حتما خواندن اين مقاله مي تواند کمک بسياري به شما بکند. ما در اين مقاله سعي داريم تا به تفاوت هاي هاست ويندوز و هاست لينوکس اشاره کنيم تا شما بتوانيد يک هاست متناسب با نياز خود تهيه بفرماييد. همچنين مشاوران متخصص شرکت مانتي وب مي توانند به تمامي سوالات شما در اين زمينه پاسخ دهند تا شما با کيفيت ترين و به صرفه ترين انتخاب را در خريد يک هاست خوب داشته باشيد.
همانطور که مي دانيد در زمينه هاستينگ ما با دو نوع هاست روبرو هستيم. هاسست ويندوز و هاست لينوکس. جالب است بدانيد که لينوکس يا ويندوز بودن هاست شما هيچ ارتباطي با سيستم عامل شما ندارد. يعني اينگونه نيست که اگر سيستم عامل شما ويندوز باشد نتوانيد از هاست لينوکس استفاده کنيد و يا بالعکس. تفاوت اين دو در سيستم عامل سروري است که هاست شما روي آن قرار دارد.
تفاوت هاي اين دو هاست از قرار زير است:
1) وب سرور ويندوز IIS و وب سرور لينوکس Apache مي باشد
2) سيستم عامل ويندوز open source نيست ه همين ذليل براي استفاده از اين سيستم عامل بايد ليسانس (license) آن از سرور مايکروسافت خريداري شود. اما سيستم عامل لينوکس open source است و نيازي به پرداخت حق ليسانس ندارد. همين مساله باعث مي شود که قيمت هاست ويندوز بيشتر از هاست لينوکس باشد.
3) اگر قصد نوشتن برنامه ي سايت خود با ASP يا ASP.NET را داريد بهتر است به شما بگوييم که هيچ راه ديگري جز تهيه هاست ويندوز نداريد چون لينوکس از اين زبان ها پشتيباني نميکند و تنها شرکت مايکروسافت صاحب امتياز آن است.
4) اگر در طراحي سايت خود از زبان PHP استقاده مي کني پيشنهاد ما به شما تهيه هاست لينوکس است. زيرا زبانهاي PHP در برخي از سرورهاي ويندوز قابل اجرا هستند، اما PHP نصب شده بر روي سرور ويندوز در برخي موارد مشکلاتي را به وجود مي آورد و تعدادي از دستورات آن فرق مي کند. سيستم عامل لينوکس همچنين از زبان هاي PHP ، Python ، Perl و CGI نيز به خوبي پشتيباني مي کند.
5) بانک اطلاعاتي استفاده شده در هاست هاي ويندوزSQL Server است و در هاست هاي لينوکس از My SQL استفاده مي شود.
6) همانطور که گفته شد انتخاب هاست لينوکس يا ويندوز ارتباطي با سيستم عامل کامپيوتر شخصي شما ندارد و نيازي نيست که شما حتما کار با اين سيستم عامل ها را بلد باشيد. ارتباط شما با سرور از طريق يک واسط مديريتي به نام کنترل پنل صورت مي گيرد. براي هاست ويندوز شما مي توانيد از کنترل پتل هايي نظير هاي پلسک (Plesk)، هلم (Helm) ، وب سايت پنل (websitepanel ) و هاستينگ کنترولر (Hosting Controller) استفاده کنيد. و براي هاست لينوکس هم از سي پنل (Cpanel)، دايرکت ادمين (DirectAdmin)، پلسک (Plesk) و کلوکزو (Kloxo) استفاده مي شود.
7) هر دو هاست ويندوز و لينوکس تقريبا سرعت يکساني دارند و نمي توان از اين لحاظ بين آنها فرق گذاشت.
8) در لينوکس کوچک يا بزرگ بودن نام قايل ا و دايرکتوري ها بسيار مهم است. به طور مثال اگر about.us را About.us تايپ کنيم با خطاي 404 مواجه خواهيم شد.
در آخر بايد بدانيم که براي انتخاب يک هاست ابتدا بايد در نظر بگيريم که از نياز و درخواست کاربر از وب سايت چيست و همچنين سايت با چه زباني طراحي شده است. آنگاه مي توانيم بهترين انتخاب را در خريد هاست داشته باشيم.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر