معمای آبریزش بینی کشف شد

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه کلرادو بر این باورند دستگاه تنفسی تحت تاخت و تازهای مداوم قرار دارد و بینی، نخستین خط دفاعی بدن به شمار می‌آید.

اغلب و به ویژه با گرم‌شدن هوا، حملات آلرژن‌ها شروع می‌شود و بدن را به جنگ با این تهدید وامی‌دارند. در این بین، میلیون‌ها نفر به آبریزش بینی دچار می‌شوند و در نفش‌کشیدن دچار مشکل هستند.

محققان تاکنون دلیل آبریزش بینی را نمی‌دانستند و آن را به آلودگی هوا، عواطف قوی یا حتی غذاهای تند نسبت می‌دادند و قادر به ارائه درمانی خاص نبودند. هم‌اکنون دانشمندان دانشگاه کلرادو به رهبری تامس فینگر، دلیل این عارضه را دریافته‌اند و چنین دستاوردی می‌تواند به ارائه درمان در این زمینه بینجامد.

فینگر و تیمش سلول‌هایی را در بینی‌های موش‌ها یافته‌اند که می‌تواند کلید حل این معما باشد. این سلول‌ها موسوم به «سلول‌های chemosensory انفرادی» محرک‌های بالقوه را شناسایی کرده و آن‌ها را به پایانه‌های عصبی حس‌کننده درد می‌فرستند. این عصب‌ها سپس ماده‌ای را ترشح می‌کنند که مولفه‌های دفاعی بدن به نام «واکنش التهابی» را تحریک می‌کند. نتیجه، آب‌ریزش و مشکلات تنفسی مرتبط با آن است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر