معرفی و مقدمه mysql

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


بانک اطلاعاتی چیست ؟
بانک اطلاعاتی مجموعه ای از داده های پایدار است که توسط برنامه های کاربردی از جمله یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد . فرض کنید شما 1000 محصول با رنگها و وزن های متفاوت دارید . اگر بخواهید اطلاعات مربوط به محصولات شرکت خودتان را همیشه مورد استفاده قرار بدهید بهترین روش به نظر شما چیست ؟ حفظ کردن و به یاد سپردن اطلاعات که کاری غیر ممکن است . نوشتن اطلاعات بر روی کاغذ یا کارهای دیگر ؟ بهترین روش بانک اطلاعاتی می باشد که شما در هر زمان بوسیله برنامه های کاربردی تحت ویندوز یا تحت وب به راحتی به آن متصل شده و اطلاعات خودتان را مورد بررسی قرار بدهید .
بانک اطلاعاتی ، یک سیستم کامپیوتری یا منبع ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات می باشد . چرا باید از بانک های اطلاعاتی استفاده کنیم ؟
1. دسترسی سریع به اطلاعات مورد نظر
2. امنیت داده ها
3. جلوگیری از اتلاف وقت MYSQL چیست ؟
MYSQL یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی رابطه ای است که دارای مزیت کارایی بالا ، قابلیت اعتماد، سرعت ، امنیت و سهولت استفاده از آن باعث شده تا برنامه نویسانی که از PHP استفاده می کنند MYSQL را به عنوان اولین پایگاه داده خود مورد استفاده قرار بدهند .
MYSQL از دو قسمت تشکیل شده است . قسمت اول مربوط می شود به ایجاد و مدیریت بانک اطلاعاتی ، اجرای درخواست ها ، برگرداندن نتایج خواسته شده . حفظ امنیت داده ها و قسمت دوم مربوط می شود به سمت Clinet یا همان مشتری که بیشتر با کاربرد بازیابی اطلاعات سرو کار دارد .
در درس های بعدی روش نصب نرم افزار MYSQL و روش کار با آن را به صورت کامل آموزش میدهم .

منبع: learning.asarayan.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: animetime

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر