معرفی هیونداری سوناتا 2018

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
سوناتا یکی از قدیمی‌ترین محصولات تاریخ خودروسازی کره‌ی جنوبی است که هم‌چنان تولید و به‌روزرسانی می‌شود. اولین نسل این خودرو سال ۱۹۸۵ برای حضور در کلاس سدان‌های میان‌رده معرفی شد و حالا شاهد حضور نسل ششم سوناتا در ایران هستیم. پلت‌فرم فعلی، آنچنان موفق بوده است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون ثابت مانده و صرفا با چند تغییر چهره‌ی استادانه، همراه شده است. جدیدترین فیس‌لیفت سوناتا امروز در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد تا با جدیت بیش‌تری برای رقابت با سدان‌های مشهور دنیا، همچون تویوتا کمری و هوندا آکورد آماده شود.





زبان طراحی جدید هیوندای که بیشتر با شش ضلعی جلوپنجره شناخته می‌شود، در مدل جدید سوناتا به خوبی رعایت شده است و همراه با دو مجرای هوا به صورت مثلث بزرگ در سپرها، حس اسپرت آن‌ را کامل می‌کند. این خودرو اکنون کاملا شبیه به النترا و اکسنت شده است و چراغ‌های مدرن LED را در اختیار می‌گذارد. چندماه پیش در نمایشگاه دیترویت، هیوندای خبر از معرفی این خودرو داده بود و حالا در نیویورک، به‌روزرسانی‌های فنی و ایمنی سوناتا ۲۰۱۸ را به اطلاع عموم رساند.





به نظر می‌رسد هیوندای، تولید سوناتا با شرایط فنی فعلی را ادامه خواهد داد و نسخه‌ی جدید با نام اسپرت و با کد 2.0T، به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد. در مقایسه با مدلی که در ایران هم حضور دارد، جلوپنجره دیگر کروم براق نیست وسیاه‌رنگ طراحی شده است. ارتفاع بدنه کاهش یافته است و دو اگزوز کروم در بخش عقب خودرو خودنمایی می‌کنند. صندوق بار با یک بالچه‌ همراه شده است و چراغ‌های عقب نیز، حس تهاجمی آن‌ را تقویت می‌کنند.





در فضای داخلی حالت متقارن و خسته‌کننده‌ی داشبورد فراموش شده و با سبکی راننده‌محور همراه است. نمایشگر ۷ اینچ لمسی به فرمان نزدیک‌تر شده و نمونه‌ی ۸ اینچی نیز قابل سفارش است. فرمان حالتی استخوانی و اسپرت دارد که با طراحی مختص این مدل، برای مشتریان هیوندای، تازگی خواهد داشت. صندلی‌های این نسخه راحت و مبله هستند، اما نوع اسپرت نیز قابل سفارش خواهد بود.





در کنسول این مدل، تعداد پورت‌های USB افزایش یافته و شارژر بی‌سیم به آن اضافه شده است. رابط اپل‌کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) نیز در سوناتای جدید وجود دارد، ضمن اینکه ارتباط بلوتوث با انواع تلفن‌های هوشمند به‌راحتی انجام می‌شود. ناوبری ماهواره‌ای کامل، کامپیوتر سفر، دید ۳۶۰ درجه و دوربین پارک نیز همچنان آپشن‌های قابل انتخاب و غیر پایه در سوناتا خواهند بود.


پیشرانه‌های فعلی سوناتا، برای سال ۲۰۱۸ همچنان تولید خواهند شد و خصوصا مدل‌های هیبرید که مدتی است در ایران حضور دارند نیز تغییر نخواهند کرد؛ اما پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به‌روزرسانی شده است و روی مدل اسپرت 2.0T عرضه می‌شود تا قدرت ۲۴۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متر را تولید کند. این مدل از سوناتا با رینگ‌های جذاب ۱۸ اینچ و تایرهای میشلین همراه خواهد بود.





مدل اسپرت سوناتا، در بحث سیستم تعلیق و فنربندی تفاوت‌هایی با نمونه‌ی استاندارد دارد تا سبک رانندگی آن متفاوت باشد. بخش فرمان نیز با تغییراتی همراه بوده و پاسخ آن به راننده با توجه به سرعت و شرایط دینامیک خودرو، هوشمندانه‌تر خواهد بود تا در مجموع این مدل همراه با شاسی تقویت‌شده، فنرهای عقب جدید و بوش‌های مدرن، هیجان‌انگیزترین سوناتای تاریخ باشد.


در بحث ایمنی، هیوندای عقب‌افتادگی سوناتا را جبران کرده است تا کروزکنترل هوشمند و سیستم هدایت خودرو بین خطوط در این مدل‌ جدید وجود داشته باشد. هشدار نقاط کور و آلارم صوتی تعویض ناخواسته‌ی لاین در بزرگراه نیز در سوناتای جدید وجود خواهد داشت، ضمن اینکه تعداد کیسه‌های هوا به ۷ عدد افزایش یافته است.





قیمت مدل اسپرت هنوز مشخص نیست، هرچند که می‌توان قیمتی نزدیک به ۴۰ هزار دلار را برای نمونه‌ی فول‌آپشن آن پیش‌بینی کرد. اگر سوناتا، طبق برنامه با همان پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ۱۸۵ اسب بخار تولید شود، آستانه‌ی قیمت ۲۱ هزار دلار را با حداقل آپشن‌ها به همراه خواهد داشت. مدل پلاگین هیبرید نیز با قیمت رقابتی ۲۳ هزار دلار در حالت پایه عرضه می‌شود.

تصاویر بیشتر:











منبع: zoomit.ir
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر