معرفی دو تبلیت جدید و مقرون به صرفه جدید ایسر Acer Iconia One 8 و Acer Iconia Tab 10

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر



دو تبلت جدید و مقرون به صرفه‌ی ایسر (Acer) رسما معرفی شدند



کمپانی ایسر چندی پیش رویدادی اختصاصی را در نیویورک (New York) ایالات‌متحده برگزار ساخت و طی این رویداد از محصولات جدیدی رونمایی کرد که در این بین نام دو تبلت قدرتمند این کمپانی نیز مشاهده شدند. این دو تبلت Acer Iconia One 8 و Acer Iconia Tab 10 خواهد بود. در طول این کنفرانس برگزار شده ایسر علاوه بر معرفی این دو تبلت تیزر تبلیغاتی مربوط به یک تبلت اختصاصی دیگر را نیز به معرض نمایش قرار داد. این تبلت در طول تیزر نمایش داده شده با نام Acer Predator Tablet معرفی گردید و ایسر مدعی شده که این محصول یک تبلت قدرتمند به منظور اجرای بازی‌های پر گرافیک اندرویدی محسوب می‌شود. به‌بیان‌دیگر تبلت Predator Tablet یک "گیمینگ تبلت " اختصاصی به شمار خواهد رفت.


تبلت Acer Iconia One 8 که با کد اختصاصی B1-820 نیز معرفی می‌شود، محصولی مقرون به صرفه و بهره‌مند از صفحه نمایش 8 اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 800*1280 پیکسلی به شمار می‌رود. ضخامت بدنه‌ی این تبلت زیبا 9.5 میلیمتر بوده و از سیستم روی یک چیپ (SoC) Atom Z3735G بهره‌مند است که پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.83 گیگاهرتز را به همراه دارد. در طول رونمایی از این محصول اطلاعات دقیق مربوط به سیستم روی یک چیپ آن و مشخصات دقیق سخت‌افزاری این تبلت معرفی نشده بود، اما منبع قابل‌اعتماد gsmarena.com پس از گذشت ساعاتی از رونمایی این دو تبلت تمامی مشخصات آن‌ها را به طور رسمی ارائه نمود.





رم به کار گرفته شده در تبلت Acer Iconia One 8 ظرفیت 1 گیگابایتی داشته و این محصول به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 5.0 با لقب "آب‌نبات‌چوبی " بهره‌مند خواهد بود. از نظر ظرفیت حافظه‌ی داخلی نیز این تبلت جدید در دو نسخه‌ی 16 گیگابایتی و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود که هر دو نسخه‌ی نامبرده شده قابلیت ارتقاء فضای ذخیره‌سازی را نیز به همراه دارند. ایسر اشاره‌ی دقیقی به ظرفیت یا توان باتری به کار گرفته شده در تبلت Acer Iconia One 8 نداشته، اما در طول رونمایی از این محصول رسما مدعی شده که باتری آن در شرایط استفاده‌ی مداوم حداقل زمانی برابر با 8.5 ساعت دوام را به همراه دارد. سایر مشخصات و ویژگی‌های این تبلت شامل مواردی همچون سنسور دوربین اصلی 5 مگا پیکسلی، سنسور دوربین جلو یا سلفی 0.3 مگا پیکسلی، وزن 355 گرمی، ابعاد 935*213.9*127.7 میلیمتری خواهند بود.


در سمت مقابل تبلت Acer Iconia Tab 10 به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت‌های آن مناسب برای مصرف‌های آموزشی و تحصیلی خواهند بود. این تبلت به اکوسیستم آموزش دیجیتالی گوگل یا اصطلاحا " Google Education Ecosystem" مجهز بوده و صفحه نمایشی 10.1 اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1200*1290 پیکسلی را به همراه دارد. شایان ذکر است که ایسر صفحه نمایش 10.1 اینچی این محصول را با پنل محافظ گوریلاگلاس 4 پوشش داده که بدین سبب مقاومت آن در قبال خراشیدگی و ضربه بیشتر خواهد شد. سیستم روی یک چیپ به کار گرفته شده در این محصول هم مانند تبلت قبلی از سری محصولات Atom شرکت اینتل به شمار می‌رود. این تراشه‌ی سیستمی Intel Atom Z3735F نام داشته و پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.83 گیگاهرتز را به همراه دارد.





رم تبلت Acer Iconia Tab 10 هم برخلاف تبلت Acer Iconia One 8 ظرفیتی برابر با 2 گیگابایت را دارد. همچنین این محصول از نظر حافظه‌ی داخلی در سه نسخه‌ی متنوع با ظرفیت‌های 13، 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود، البته هر سه نسخه‌ی نامبرده شده از طریق اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) قابلیت افزایش فضای ذخیره‌سازی تا سقف 64 گیگابایت را به همراه دارند. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این تبلت هم اندروید 5.0 آب‌نبات‌چوبی خواهد بود. ابعاد کلی بدنه‌ی این تبلت برابر با 9.7*176*260 میلیمتر بوده و وزن نهایی آن 540 گرم است؛ بنابراین بدنه‌ی این تبلت 10.1 اینچی ضخامتی معادل با 9.7 میلیمتر را خواهد داشت.


ایسر برای دوربین اصلی این تبلت از یک سنسور 5 مگا پیکسلی و برای دوربین سلفی آن از یک سنسور 2 مگا پیکسلی استفاده کرده و همچنین مانند نسخه‌ی پیشین معرفی شده اشاره‌ای به ظرفیت و توان دقیق باتری آن نداشته و تنها مدعی شده که باتری این تبلت در شرایط استفاده‌ی مداوم می‌تواند تا 7.5 ساعت دوام و پایداری را به همراه داشته باشد.





اما همانطور که پیش از این اشاره داشتیم، کمپانی ایسر پس از رونمایی از این دو محصول نامبرده شده تیزر تبلیغاتی مربوط به یک گیمینگ تبلت اندرویدی را نیز برای عموم مردم به معرض نمایش قرار داد. متاسفانه در طول برگزاری مراسم و تیزر نمایش داده شده هیچ‌گونه اطلاعات دقیق و مشخصی در رابطه با این تبلت ارائه نشده و تنها برخی از تصاویر این محصول نمایش داده شدند. در عکس زیر می‌توانید نمایی از این گیمینگ تبلت اندرویدی ایسر را مشاهده کنید. تنها موضوعی که ایسر در طول تیزر نمایش داده شده به آن اشاره داشته مربوط به تجهیز این محصول به نمایشگری 8 اینچی بوده است. همچنین ایسر مدعی شده که این تبلت به دلیل متمرکز بودن بر روی اجرای بازی‌های پر گرافیک و لمسی از قابلیت‌های لمسی و چند لمسی متفاوت و متعددتری نیز بهره‌مند خواهد بود که این موضوع در طول انجام بازی‌های اندرویدی برای کاربران یا اصطلاحا گیمرها تجربه‌ای بی‌نظیر را فراهم می‌آورد.





ایسر پس از رونمایی رسمی از محصولات جدید خود اعلام کرد که تبلت Acer Iconia One 8 از ماه ژوئن (June) سال جاری با قیمتی معادل با 145 دلار در بازارهای آمریکای شمالی و طی ماه آوریل (April) با قیمت 179 یورو در بازار کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد. شایان ذکر است که ایسر مدعی شده این تبلت در 10 رنگ متنوع و گوناگون برای کاربران و دوستداران محصولات این شرکت عرضه می‌شود.


اما تبلت Acer Iconia Tab 10 طی ماه می (May) سال جاری در بازارهای آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و قیمت در نظر گرفته شده برای آن معادل با 299 دلار است. همچنین این محصول احتمالا طی سه ماه آخر سال 2015 و با قیمتی در حدود 299 یورو راهی بازارهای اروپایی نیز خواهد شد. شایان ذکر است که تبلت Acer Iconia Tab 10 به همراه قلم نوری اختصاصی، فیلم حفاظت، کیس اختصاصی و صفحه کلید بی‌سیم خود عرضه شده و توسط کاربران قابل‌خرید خواهد بود.


مترجم: امین رضائیان-bistsotoon.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر