مسموميت با مواد مخدر يكي از مرگبارترين انواع مسموميت‌ها

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
مسموميت با مواد مخدر يكي از مرگبارترين انواع مسموميت‌ها
به گزارش سلامت نیوز مصرف همزمان مواد مخدر با برخي از داروهاي خواب‌آور و آرام‌بخش مي‌تواند سبب بروز مسموميت‌هاي شديد و حتي مرگ در فرد مصرف‌كننده شود. سكته‌هاي قلبي و مغزي، تشنج، نارسايي كبد و كليه و تخريب سلول‌هاي مغزي و عضلاني از عوارض مسموميت با قرص اكستازي است.

مسموميت با مواد مخدر يكي از علل مهم مرگ ناشي از مسموميت‌هاي شيميايي در بسياري از كشورها است.

به گزارش سلامت نیوز مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سومين روز از هفته پيشگيري از مسموميت‌ها با اشاره به اين كه اعتياد، سوء مصرف مواد و قرص‌هاي اكستازي باعث بيشترين مسموميت‌ها مي‌شود عنوان كرد:
مصرف همزمان مواد مخدر با برخي از داروهاي خواب‌آور و آرام‌بخش مي‌تواند سبب بروز مسموميت‌هاي شديد و حتي مرگ در فرد مصرف‌كننده شود. سكته‌هاي قلبي و مغزي، تشنج، نارسايي كبد و كليه و تخريب سلول‌هاي مغزي و عضلاني از عوارض مسموميت با قرص اكستازي است.

بنابراين گزارش، فرآورده‌هاي تقلبي، تمجيزك و نورجيزك، نه تنها سبب ترك اعتياد نمي‌شوند بلكه در اغلب آنها مواد سمي و كشنده وجود دارد. همچنين فرآورده‌هاي مخدر و اعتيادزاي «پان» برخلاف ادعاي طرح شده مبني بر خوشبوكنندگي دهان و يا ترك سيگار، سبب بروز اعتياد و در پي آن مسموميت مي‌شود.

مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت توصيه مي‌كند جوانان جهت بدن‌سازي و رقابت‌هاي ورزشي از مصرف نابه‌جاي استروييدهاي آنابوليك خودداري كنند زيرا مصرف خودسرانه آن عوارض قلبي و عروقي مانند ازدياد فشارخون و نارسايي قلبي را براي آنها به همراه دارد.
اين گزارش حاكيست، مصرف انواع داروهاي هورموني با هدف بدنسازي در جوانان مي‌تواند سبب بروز عوارض وخيمي مانند عقيمي، نارسايي قلبي و كبدي، كوتاهي قد در مردان و پرمويي و خشونت صدا در خانم‌ها شود.

اين مركز به جوانان هشدار مي‌دهد كه امتحان كردن مصرف مواد در جمع دوستان و از روي كنجكاوي، آغاز حركت در مسير بي‌بازگشت اعتياد است. همچنين مشكلات خانوادگي، طلاق، بيكاري، فقر و بحران‌هاي روحي از عوامل مستعدكننده فرد به سوء مصرف مواد است و خانواده‌ها نقش بسزايي در جلوگيري از اعتياد جوانان دارند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر