مرگ سومین پلنگ ایرانی در سال جاری+تصاویر

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=1]مرگ سومین پلنگ ایرانی در سال جاری+تصاویر
[/h]

» سرویس: استان ها - کهگيلويه و بويراحمد
کد خبر: 94011704289
دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹



سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد گفت: لاشه یک پلنگ ایرانی در کوهستان‌های مابین استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شد.
کامبیز حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: در کمال ناباوری و در حالی که تنها ۱۶ روز از آغاز سال جدید می‌گذرد لاشه سومین پلنگ ایرانی نیز در کوهستان‌های مابین استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شد.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر مرگ یک پلنگ در ارتفاعات روستای پشت کوه جلیل در مرز استان‌های فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بویراحمد عازم ارتفاعات مذکور شدند.
سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از رسیدن به نقطه مورد نظر در ارتفاعات، لاشه یک پلنگ را مشاهده کردیم که ظاهرا چند روزی از مرگ آن می‌گذشت.
حسین‌پور تصریح کرد: این پلنگ به لحاظ جنسیت نر بوده و در بررسی وضعیت ظاهری لاشه، علائمی از اصابت گلوله به چشم نمی‌خورد و لاشه کاملا سالم بود.
وی ادامه داد: چوپانان محلی ادعا داشتند که حمله پلنگ به دام‌هایشان طی هفته‌های گذشته باعث تلف شدن تعدادی گوسفند و بز اهلی شده است.
سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد اظهار کرد: با توجه به ادعای چوپانان مبنی بر حمله پلنگ، همچنین موقعیت منطقه که جزء مناطق آزاد به شمار می‌رود و فاصله نزدیک محل مرگ پلنگ با روستا که مسافتی کمتر از یک کیلومتر بود، به نظر می‌رسد که این پلنگ با استفاده از طعمه آغشته به سم توسط چوپانان محلی از بین رفته است.
حسین‌پور اظهار کرد: محل مشاهده لاشه در مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس و در نقطه‌ای است که دقیقا مشخص نیست حوزه استحفاظی کدام یک از ادارات محیط زیست است.
وی گفت: بنابراین همزمان با ما نیروهای یگان محیط زیست شهرستان رستم از استان فارس نیز در محل حاضر شده و لاشه پلنگ برای انجام کالبدشکافی و مشخص شدن علت دقیق مرگ به استان فارس منتقل شد.
به گزارش ایسنا، پس از کشتار بی‌رحمانه یک پلنگ در بردسیر کرمان و مرگ پلنگی دیگر در کازرون بر اثر برخورد با خوروهای عبوری این سومین پلنگی است که طی دو هفته گذشته از بین می‌رود.
کشته شدن سومین پلنگ ایرانی در سال جاری

کشته شدن سومین پلنگ ایرانی در سال جاری

کشته شدن سومین پلنگ ایرانی در سال جاری

کشته شدن سومین پلنگ ایرانی در سال جاری
انتهای پیام

برچسب : ، ، ،


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina و zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر