مراقب باشید،محبوب بمانید!

eMziper

همراه نمونه
2015-03-13
579
102
0
تهـــــران
za4-2105.jpg



یک مشکل پیر شدن این است که کیفیت روابطمان با افراد دیگر ممکن است دچار افت و تیرگی شود. این تغییر بسیار خطرناک است، زیرا کمتر متوجه بروز آن می شویم. اما ابتدا باید از خود بپرسیم که آیا این تغییر در ما روی می دهد یا جهانی که در آن زندگی می کنیم دچار تغییر می شود. فرض کنیم که در گذشته ، شما سخنران بزرگی بوده اید ، اما اکنون به راحتی نمی توانید به چیزی فکر کنید که می خواهید بگویید. اگر افرادی که با آن ها صحبت می کنید دیگر علاقه ای به صحبت های شما ندارند، شاید تغییری در آن ها صورت گرفته باشد. شاید موضوعات مورد علاقه شما نیز محدود تر شده باشند، چون دنیایتان کوچک تر شده است. در ضمن، شما الان سریع تر فراموش می کنید.

همدم خوبی باشید
شاید با ایجاد یک تغییر در روش زندگی تان بتوانید میزان خوش مشربی خود را بیازمایید. برای مثال یکی از ناراحتی های ناشی از پیری این است که دیگر نمی توانید رانندگی کنید. حالا دیگران شما را به مقصد می رسانند. اما باید یاد بگیرید که مسافر خوبی باشید ، همه از توصیه های بی مورد سرنشینان خودروشان هنگام رانندگی می نالند. شاید احساس کنید که اگر بگویید ترافیک در مسیر دیگری کمتر است ، یا این که آن یکی مسیرکوتاه تر است، کمک خوبی می کنید. اما راننده از این امرونهی تشکر نمی کند. در گذشته وقتی رانندگی می کردید ، به دلیلی کاملا منطقی چشم به جاده می دوختید. اما چیزی که در آن زمان ضروری بود حالا بیجاست، الان به دلیل کاملا منطقی دیگری باید چشم از جاده بردارید. سعی کنید اطراف را نگاه کنید.به آثار تغییر فصل ، معماری ساختمان ها، طرز لباس پوشیدن مردم و کارهایی را که انجام می دهند را نگاه کنید.

از دردسر دوری کنید
اگرشنوایی یا بینایی شما ضعیف باشد، روابط اجتماعی تان آسیب می بیند. شاید هنگام پیاده روی در خیابانی شلوغ ، آشنایان را به موقع تشخیص ندهید تا به آن ها سلام کنید. از آن جا که ندیدن قابل بخشش تر از بی اعتنایی است، شاید بهتر باشد به چهره کسانی که از کنارشان رد می شوید نگاه نکنید. هنگام ملاقات با دوستان، حواستان باشد که اگر آن ها برای دست دادن با شما پیشقدم شدند، به موقع دستشان را بفشارید. زمانی که با گروهی از مردم در محیطی نیمه تاریک گفتگو می کنید ، شاید نتوانید گوینده را ببینید و گاهی شاید متوجه نشوید که کسی شما را مخاطب قرار داده است. اگر از این نوع اشتباه های اجتماعی خود رنج می برید، باید گفتگوها را از فاصله نزدیک تری دنبال کنید.

اگر از بعضی کارهای گروهی ، دیگر لذت نمی برید آن را کنار بگذارید و از تفریحی که در گذشته داشتید صرف نظر کنید. وقتی به جایی دعوت می شوید ، به عواقب احتمالی آن بیندیشید. بیشتر به چیزهایی بپردازید که در وضعیت فعلی برایتان لذت بخش اند.

روابط دوستانه را بیشتر کنید
اگر دوستان کمتری را می بینید ، خواه به دلیل معدود بودن آن ها یا به علت دشواری دیدار ، ممکن است تماس با دوستان قدیمی را باارزش بیابید. شاید دوستانی باشند که سال هاست از آن ها بی خبرید. آن ها از تماس شما شاد می شوند.

بعضی زن و شوهر ها ممکن است سخت با یکدیگر کنار بیایند. گاهی بازنشستگی باعث چنین مشکلی میان زن و شوهر ها می شود. زیرا بعد از بازنشستگی ، ساعت هایی که آن ها در کنار یکدیگر سپری می کنند به شدت افزایش می یابد، اما این را غنیمت بدانید چرا که از تنهایی بهتر است. البته زندگی آسوده با دیگری بهتر از تنها بودن است و هر کاری که برای عملی کردن این نوع زندگی انجام شود ، ارزشمند است. اگر تنها زندگی می کنید ، تلاش برای شروع زندگی با دیگری قدری جرأت می خواهد ، اما به زحمتش می ارزد. معیارها تغییر کرده اند و ازدواج یک پیرمرد و پیرزن با یکدیگر، عملی ناپسند محسوب نمی شود.

برای معاشرت با جوان ترها توجه کنید که:
* آن چه را مطرح می کنید دیگر تازه نیست. شاید حرف هایی که می زنید از رده خارج شده اند.
* شما نمی توانید با انتقاد کردن ، جوانان را عوض کنید و به طور قطع ، با این کار همراه خوبی برای آن ها نخواهید بود.

کنار آمدن با بچه ها
مراقبت ازنوه ها می تواند یکی از کاربردهای پدربزرگ ها ومادربزرگ ها باشد. همین طور می تواند این مراقبت کاری نیمه وقت برای سالخوردگانی باشد که به پول یا کاری برای وقت گذرانی نیاز دارند. شما می توانید با بچه ها همراه شوید. می توانید از لطیفه ، شعر و معما به عنوان چاشنی گفتگوهایتان با بچه ها استفاده کنید. بازی های معمایی نیز سودمندند. اغلب بچه ها به اندازه کافی داستان نشنیده اند. شعرها یا سرودهای ساده را به کودکان بیاموزید. از همه مهمتر، انرژی خود را هدر ندهید، وقتی بچه ها مشغول بازی با یکدیگرند ، آن ها را به حال خود بگذارید.( جهان تغییر می کند. برای دیدن کارهای عجیبی که این روزها از بچه ها سر می زند، آماده باشید.)
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر