مراحل دریافت گرین کارت مهاجرت سرمایه گذاری

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
مراحل دریافت گرین کارت مهاجرت سرمایه گذاری:

انتخاب وکیل:

اولین قدم برای ارائه درخواست کارت سبز از طریق ، انتخاب وکیل مورد اطمینان و متخصص در زمینه و عقد قرارداد با وی است.

انتخاب مرکز منطقه ای:

در قدم بعدی لازم است تا متقاضی یکی از مراکز منطقه ای دارای مجوز از اداره مهاجرت را به عنوان شرکت سرمایه پذیر انتخاب کند. انتخاب مرکز منطقه ای نیز بسیار مهم است. هرچه شرکت مورد نظر دارای سابقه فعالیت بلند مدت و روشنی بوده و پروژه های آنان از لحاظ بررسی ها و برآوردهای مالی و اقتصادی شرایط مناسب تر و پایدار تری داشته باشد، به طور حتم ریسک سرمایه گذاری را کاهش خواهد داد.

متقاضیان مختار هستند تا هریک از مراکز منطقه ای دارای مجوز را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند و به طور معمول سه روش برای انتخاب گزینه مورد نظر پیش رو دارند:

روش اول - مطالعه و بررسی های لازم توسط خود متقاضی و یا با کمک دوستان و آشنایان مورد اعتماد در ایالات متحده است.

روش دوم - استفاده از مشاور متخصص و با تجربه در این زمینه است. مشاور نسبت به دریافت اطلاعات از مراکز منطقه ای موجود اقدام نموده و متقاضی را در مقایسه شرایط آنها کمک می کند و در نهایت نظر کارشناسی خود را در قالب لیست پیشنهادی به ترتیب اولویت به متقاضی ارائه می کند.

روش سوم- درخواست از وکیل امور مهاجرت مورد اعتماد است که بر اساس اطلاعات موجود از مراکز منطقه ای فعال و تجربه دیگر موکلین خود، چند مرکز منطقه ای را معرفی نماید.

به هر حال و در صورت انتخاب هریک از این سه روش، مسئولیت انتخاب مرکز منطقه ای صرفا با خود متقاضی بوده و هیچکس قانونا نباید وی را محدود به انتخاب مرکز منطقه ای خاصی نماید.

انتقال مبلغ سرمایه و هزینه های مربوطه:

پس از انتخاب و عقد قرارداد با مرکز منطقه ای و وکیل امور مهاجرت، زمان انتقال اصل مبلغ سرمایه گذاری (پانصد هزار دلار) و هزینه های مربوطه فرا می رسد. اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط متقاضی به حساب محضری (Escrow Account) ویژه ای که به این منظور تعیین می شود منتقل می شود.

هزینه های مرتبط با پرونده هم شامل هزینه اداری مرکز منطقه ای، هزینه وکالت و کارمزد اداره مهاجرت است. هزینه اداری مرکز منطقه ای متفاوت است و معمولا بین 45 تا 50 هزار دلار است. هزینه وکالت نیز بستگی به تخصص و تجربه وکیل متفاوت است. به طور معمول هزینه وکالت یک وکیل متخصص و با تجربه برای انجام پرونده های ویزای سرمایه گذاری 25 هزار دلار است. هزینه کارمزد اداره مهاجرت در مرحله ارائه پرونده I-526 مبلغ 1500 دلار برای خانواده است.

تکمیل و ارائه پرونده به اداره مهاجرت:بعد از عقد قرارداد با وکیل و مرکز منطقه ای، کار تکمیل پرونده توسط وکیل امور مهاجرت آغاز می شود. در این مرحله لازم است اطلاعات و مدارک مورد نیاز وکیل، توسط متقاضی فراهم و ارائه شود. تکمیل پرونده متقاضیان ایرانی به دلیل شرایط ویژه و رعایت نکات ظریفی که این نوع پرونده ها دارد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر از مشاور متخصص و با تجربه در زمینه انتخاب مرکز منطقه ای استفاده شده است، در این مرحله متقاضی می تواند از مشاور خود نیز برای ارائه دقیق تر و بهتر مدارک مورد نیاز کمک بگیرد. پس از تکمیل پرونده توسط وکیل، وی پرونده را به اداره مهاجرت ارسال می نماید. مرحله بررسی پرونده سرمایه گذاری (I-526) توسط اداره مهاجرت و صدور نامه تایید سرمایه گذاری از مهم ترین مراحل این گونه پرونده ها است که در حال حاضر زمان انتظار آن در حدود 12 تا 15 ماه است.

با صدور نامه تایید پرونده از سوی اداره مهاجرت، پرونده به مرکز ملی ویزا در وزارت امورخارجه آمریکا برای مرحله صدور ویزا ارسال می گردد.

مرکز ملی ویزا و مصاحبه در سفارت:

در این مرحله، وکیل متقاضی کار تکمیل پرونده صدور مجوز اقامت دائمی (گرین کارت ) متقاضی و خانواده وی را در وزارت امور خارجه به انجام می رساند. در نهایت وقت مصاحبه ای برای متقاضی و خانواده وی در نزدیک ترین سفارت ایالات متحده تعیین می شود. متقاضیانی که محل زندگی آنان در ایران است می توانند برای مصاحبه به زبان فارسی به یکی از سفارتخانه های ایالات متحده در شهرهای آنکارا (ترکیه)، ابوظبی (امارات متحده عربی) و یا ایروان (ارمنستان) مراجعه کنند. کارمزد مرکز ملی ویزا مبلغ 404 دلار به ازای هریک از اعضای خانواده است.

صدور ویزای ورود و دریافت گرین کارت موقت:

پس از انجام مصاحبه و طی مراحل لازم برای بررسی و تایید امنیتی (Administrative Processing)، ویزای ورود برای متقاضی و خانواده وی صادر می شود. برای تسریع در کار صدور گرین کارت، لازم است متقاضی بعد از دریافت ویزا و پیش از ورود به آمریکا، هزینه صدور گرین کارت خود و اعضای خانواده را از طریق اینترنت به اداره مهاجرت پرداخت نماید. هزینه صدور گرین کارت مبلغ 165 دلار به ازای هریک از اعضای خانواده است. گرین کارت سرمایه گذار و خانواده وی، پس از ورود به آمریکا از طریق پست به آدرسی که قبلا ارائه کرده اند ارسال می شود.

در حال حاضر مدت زمان طی مراحل پرونده از شروع تا زمان مصاحبه در سفارت در حدود 18 ماه برآورد می شود.

گرین کارت صادر شده به صورت مشروط و دارای اعتبار 2 ساله است که لازم است پس از گذشت 1 سال و 9 ماه از زمان صدور آن، پرونده جداگانه ای برای در خواست تبدیل آن از حالت مشروط به دائم (I-829) به اداره مهاجرت ارائه گردد.گرین کارت دائمی دارای اعتبار 10 ساله و قابل تمدید است و متقاضی می تواند 4 سال و 9 ماه از زمان صدور گرین کارت موقت اولیه با رعایت شرایط قانونی نسبت به درخواست تابعیت (سیتی زِن شیپ) اقدام نموده و پس از آن پاسپورت آمریکا را دریافت کند
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر