مدلهای دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری

nilooF123

New member
2016-07-31
3
0
0
تهران
مدلهای دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری


دکوراسیون داخلی خود دارای سبک و قانون خاصی است که در هر زمانی با توجه به نوع سلیقه و نیاز می تواند تغییر پیدا کند به عبارتی دیگر دارای قابلیت تغییر پذیری است.
در ادامه باید توجه کنیم که چگونه می توانیم بین ایده ها و سلیقه ها به منظور اینکه یک فضای جدید و زیباتر را خلق کنیم ، هماهنگ بودن ایجاد نماییم.
می توانیم بگوییم در بالا بردن کیفیت یک ساختمان طراحی نمودن فضای داخل نقش عمده ای خواهد داشت.در واقعه سقف و ديوارها نور پردازی، جنسيت و رنگ پوشش كف، چگونگی چيدمان وهمچنین تقسيم بندی فضا، مبلـمان اداری ، و دیگرمجموعه ها در خلق زیبایی و کارآمدی فضای داخلی نقش اساسی داشته اند. به طوری که امروزه نحوه ی چگونگی طراحی نمودن فضای درونی می تواند در ایجاد آرامش نمودن و مجموعه هنجارهای عصبی در محیط اداری نقش مهمی ایفا کنند و دارای تاثیر بسزایی باشند.


14.jpg



نحوه ی عملکرد مبلمان اداری:
در قدم ابتدایی آن چه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که عملکرد و نوع کاربرد فضای مورد نظر چگونه است.به عنوان مثال یک چهار دیواری را می توانیم به عنوان پذیرایی، اتاق خواب کودک یا والدین، سالن ورزش، آشپزخانه، یا اتاق نشیمن، یا به عنوان اتاقی مشخص برای یک فرد خاص در یک اداره برای انجام عملی مشخص قرار بدهیم.
بدین ترتیب لازم است با بکار گیری شاخص های معماری مانند نحوه ای چیدمان مبل یا یا مثلا نورپردازی تقسیم گردد تا بدین وسیله عملکرد هر کدام را دقیقا معین گردد.



نقش افراد در انتخاب مبلمان اداری :



در قسمت نمی توانیم نیازهای افراد یک خانواده را با دیگر اعضای یک ارگان اداری مقایسه نماییم زیرا این نیازها با هم متفاوت می باشند .مثلا در صورتی که در مکانی افراد با سن و سال مختلف هنوز داشته باشند اصولا نوعی تزئین ویژه به همراه خواهد داشت . یکی از عوامل اساسی و مهم در چگونگی چیدمان یک خانه یا یک محیط ویژگی های روحی و روانی اشخاص خانواده یا محیط کار در زمانی که یا باهم هستند و یا جدا از هم . حال به همین دلیل باید در نحوه ی چیدمان مبل و مبلمان اداری در مورد نظر و سلیقه همه ی افراد آن محیط اطلاع کافی داشته باشیم و البته که این نظرات را برای آن محیط اعمال نماییم. به صورت یک نتیجه گیری خواهیم گفت که اعمال نمودن این نظرات امری ضروری بشمار خواهد رفت.


آسایش


برای شروع باید بگوییم که نقش آسایش در نحوه ی چیدمان مبل یا مبلمان اداری امری است که از زیبایی در واقعه بسیار مهم تر خواهد بود. اگر یک اتاق را در نظر بگیرید که مثلا این اتاق از لحاظ زیبایی دارای کیفیت و زیبایی است ولی آسایش لازم را ندارد بدین ترتیب این اتاق به اصطلاح تبدیل به یک انباری شده یا یک محیط بدون کارکرد . اگر در مکانی که زندگی می کنید یا محلی که در آن کار می کنید ارامش وجود نداشته باشد همچنین راحتی یا وضعیت و شرایطی خوبی محیا نباشد به تدریج محیطی خسته کننده و کسالت بار خواهد شد . ایجاد نمودن محیطی آرام برای زندگی یک نقش مهم معماری و دکوراسیون داخلی بشمار خواهد آمد.



خصوصیت های مبلمان اداری:



قبل از اینکه بخواهید طرح را شروع کنید باید حتما در آن اتاق نور طبیعی و یک رنگ متناسب با نوع کاربرد آن محیط انتخاب نمایید اینها همه از مواردی هستند که جز خصوصیت معماری ساختمان محسوب می گردند . باید توجه کنید که اینها عواملی ثابتی هستند که بعد از اینکه کار تمام شد دیگر نخواهیم توانست آن را تغییر بدهیم به همین جهت باید به گونه ای بتوانیم این موارد را با هم ترکیب کنیم که اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد و قادر باشیم از این اثرات مثبت بهره بگیریم .‌



سبکهای معماری



در معماری دکوراسیون اداری سبک های گوناگونی وجود داشته است که هرکدام به گونه ای یک نوع بیانگر سلیقه خاص هستند و با استفاده از می توان سلیقه های مختلفی را روی آن اعمال کرد. این سبک ها شامل : سبک مدرن ، کلاسیک، فولدینگ. اسلامی، ارگانیک و دیگر سبک ها ....
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر