محتوای با کیفیت از نظر گوگل

amirrezawd

New member
2016-02-27
7
3
0
محتوای با کیفیت از نظر گوگل: همان طور که می دانیم گوگل محبوب ترین موتور جستجوی حال و حاضر دنیای اینترنت است. از این رو اکثر سایت ها سعی دارند محتوای خود را بر اساس الگوریتم های گوگل پیش برده تا از این طریق رتبه مناسبی میان سایت های رقیب در نتایج جستجوی کاربران در گوگل بدست آورند. گوگل هم چنین چیزی را می داند و همواره سعی کرده عملکرد خود را در زمینه نمایش نتایج بهتر به کاربران بهبود بخشد. در این بین بسیاری از سایت ها برای بهتر دیده شدن، نیاز کاربران را نا دیده گرفته و در مطالب و محتوای سایت خود همیشه سعی می کنند گوگل را مجاب به اعطای رتبه بهتری بکنند. گوگل چندان از این عملکرد سایت ها خوشش نیامده و در الگوریتم های جدید خود سعی کرده است به محتوای با کیفیت سایت ها امتیاز بهتری نسبت به سایر محتوا بدهد. در این مطلب قصد داریم نقش محتوای با کیفیت را در بالا رفتن بیان کرده و همچنین نحوه تشخیص محتوای با کیفیت توسط گوگل را ارزیابی نماییم. با شرکت طراحی سایت و سئو سایت اینتن همراه باشید.

نحوه تشخیص محتوای با کیفیت توسط گوگل
گوگل در الگوریتم های جدید خود ابزارهایی را به کار گرفته است که از آن به عنوان “سیگنال” یاد کرده است. در واقع از این سیگنال ها برای تشخیص محتوای با کیفیت استفاده می کند. البته نحوه عملکرد این سیگنال ها توسط این شرکت مخفی مانده و گوگل به منظور جلوگیری از یافتن راه های دور زدن آن ها، این مسئله را همگانی نخواهد کرد. با این حال خبر می رسد شرکت گوگل نتوانسته به این سیگنال ها اکتفا کند و از این رو با شرکت ها و سازمان های دیگر در این امر همکاری خود را آغاز کرده است. کارمندان این سازمان ها نحوه جستجوی گوگل را با استفاده از جستجوی کلمات دلخواه و مشاهده نتایج آن ها، بررسی کرده و به گوگل ابلاغ می کنند. با این وجود این گزارش ها تاثیری در رتبه بندی سایت های مشاهده شده ندارد و گوگل سعی دارد دنبال الگوریتم بهتری برای تشخیص محتوای با کیفیت گشته و آن را به مرحله اجرا در بیاورد.

نقش محتوای با کیفیت در سئو سایت
دیر یا زود گوگل به الگوریتم دلخواه خود رسیده و محتوای با کیفیت را از معیار های اصلی رتبه دهی به سایت قرار خواهد داد. بگذارید یک مثال ساده برایتان بزنم. فرض کنید شما برای تحصیل راه های مختلفی پیش رو دارید. اولین و معقول ترین راه این است که با تمرین و مطالعه و سعی در یادگیری هرچه بهتر، دروس پیش روی خود با بهترین شکل پاس کرده و با خیال آسوده به مقاطع بعدی قدم بگذارید. روش دیگر این است که زیاد درگیر تمرین و مطالعه نشده و از روش های حاشیه ای مانند تقلب و یا باج دهی رتبه خوبی میان شاگردان دیگر کلاس به دست آورید. بدون شک روش دوم در بسیاری از موارد به کار گرفته می شود. اما باید این مسئله را در نظر گرفت که سوای غیر اخلاقی بودن این روش، امکان لو رفتن و بر ملا شدن و در نهایت زمین خوردن وجود دارد. در چنین شرایطی کار برای جبران بسیار سخت خواهد شد و ممکن است تا مدت ها از رقابت با هم کلاسی های خود بی نصیب بمانید. مسئله رقابت در کسب نتیجه بهتر در نتایج جستجوی گوگل و بالا رفتن سئو سایت نیز به همین ترتیب است. شما می توانید از اصول پایه مطابق با الگوریتم های گوگل بهره برده و در تولید محتوای با کیفیت در سایت خود از آن ها استفاده نمایید و یا اینکه از تولید محتوای با کیفیت صرف نظر کرده و وقت و هزینه خود را صرف راه های میانبر و روش های غیر اخلاقی برای گول زدن گوگل و خزنده های موتورهای جستجوی دیگر نمایید. با در نظر گرفتن اینکه گوگل در الگوریتم های آتی به طور کاملاً هوشمند توانایی تشخیص محتوای با کیفیت را خواهد داشت، انتخاب روش دوم غیر معقول به نظر می رسد. همین الان هم گوگل تا حدودی توانسته برخی محتوای با کیفیت را شناسایی کرده و طبق آن امتیاز سایت را بالا و پایین کند. با این حساب به جرأت می توانیم بگوییم محتوای با کیفیت در بالا رفتن سئو سایت تأثیر مثبتی دارد که میزان این تأثیر در آینده ای نزدیک به مراتب بیشتر به چشم خواهد آمد.

مواردی که مطلب شما را از محتوای با کیفیت دور می کند
بدون شک انجام روش هایی که گول زننده باشد و یا مطالبی که صرفاً جهت بالا بردن سئو سایت (و نه برای بازدهی مناسب برای کاربران) نوشته شده باشند شما را از داشتن محتوای با کیفیت دور کرده و دیر یا زود تأثیر منفی در سئو سایت خواهد داشت. برخی از این موارد از این قبیل اند:

عنوان های گول زننده و غیر مرتبط با محتوای مطلب
تکرار بیهوده کلمات کلیدی
افراط در لینک دهی
اسپم
و… .

طبق آن چه گفته شد بهتر است برای بالا رفتن سئو سایت از روش های استاندارد بهره برده و
را به شکل معقول و عرف انجام دهیم و از انجام هر گونه روش هایی که گوگل و کاربران را دور می زند بپرهیزیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر