مار آناکوندای سبز

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
مار آناکوندای سبز
مار آناکوندای سبز با طول متوسط 6 متر و حداکثر طول 8.8 متر، طویل‌ترین مار آناکوندا و یکی از طویل‌ترین مارهای دنیا است. دور کمر این مار تقریباً سی سانتیمتر است و با وزنی حدود 227 کیلوگرم سنگین‌ترین مار دنیا به شمار می‌رود. The green
مار آناکوندای سبز بومی امریکای جنوبی است و در مرداب‌ها، رودها، و تالاب‌ها زندگی می‌کند. اندازه بزرگ آناکوندای سبز باعث می‌شود حرکت آن در آب، بسیار سریع‌تر از خزیدن آن در خشکی باشد. چشم و سوراخ بینی مار در بالای سرش قرار دارد تا بتواند در حالی که بیشتر بدنش در زیر آب قرار دارد، به‌راحتی ببیند و تنفس کند.

روش شکار و نوع شکارهای مورد علاقه
مار آناکوندای سبز
آناکوندای سبز بیشتر وقت خود را در آب در حال شکار می‌گذارند. اگرچه این مارها، هم از حس بینایی و هم بویایی برای شکار استفاده می‌کنند، اما علاوه بر آن قادرند گرمای منتشر شده از شکار را نیز حس کنند. آناکوندای سبز از انواع حیواناتی مانند ماهی، پرنده، تاپیر، خوک وحشی، کاپی بارا و کایمن (خزنده‌ای مشابه تمساح) تغذیه می‌کند. دیده شده است که مار آناکوندای سبز حتی پلنگ را نیز خورده است.
مار آناکوندا سمی نیست، به جای آن از فشردن و له کردن قربانی برای شکار استفاده می‌کنند. همین‌که آناکوندا هدف را می‌بیند، با یک جهش حیوان را در دهان گرفته و با دندانهایش او را سفت نگه میدارد. سپس به دور شکار پیچیده و او را به‌قدری می‌فشارد تا بدن حیوان قربانی خرد شده یا خفه شده و بمیرد. سپس تمامی بدن حیوان را به‌طور کامل می‌خورد. آناکوندای سبز در شکارهای بزرگتر می‌تواند فک‌هایش را از لولا باز کند تا دهانش بزرگتر شده و تمامی بدن حیوان در آنجا شود. آناکوندا پس از یک وعده غذایی بزرگ هفته‌ها چیزی نمی‌خورد.



تولیدمثل
مار آناکوندای سبز
آناکوندای سبز همنوع خواری نیز می‌کند. ماده‌های آناکوندا بزرگتر هستند و آناکونداهای نر کوچکتر را می‌خورند. آناکوندای سبز بیشتر وقت خود را به‌تنهایی سپری می‌کند اما بین ماه‌های آوریل و می، نرها برای جفت‌گیری به دنبال ماده‌ها می‌روند. اغلب چند نر به دنبال یک ماده هستند و توپ جفت‌گیری تشکیل می‌دهند، به این صورت که حدود دوازده نر به دور یک ماده پیچیده و جفت‌گیری می‌کنند. این توپ جفت‌گیری ممکن است چهار هفته طول بکشد.
همین‌که ماده باردار شد تخمهایی در بدنش شکل می‌گیرد. تخم‌ها 8 تا 12 هفته رشد می‌کنند و سپس در حالی که در داخل بدن مادر هستند سر از تخم بیرون می‌آورند. سپس مار ماده، نوزادان کوچک خود را که به هشتاد مار ممکن است برسند و هرکدام 30 تا 60 سانتیمتر طول دارند، به دنیا می‌آورد.
آناکوندای سبز، تا ده سال در حیات وحش، و تا سی سال در اسارت می‌تواند زندگی کند.



وضعیت حفاظتی
مار آناکوندای سبز
مارهای آناکوندا گاهی اوقات به خاطر پوستشان یا برای فروش به‌عنوان حیوان خانگی به‌صورت غیرقانونی شکار می‌شوند اما این مسئله نادر است. اندازه بزرگ آن‌ها باعث شده به‌عنوان حیوان خانگی چندان مناسب نباشند و پوستشان برای لباس و کفش زیاد محبوب نیست. علاوه بر این شکار آن‌ها نیز دشوار است. تهدید دیگری که این مارها با آن مواجه هستند تخریب زیستگاه است. با این حال در خطر انقراض قرار ندارند.



پراکندگی جغرافیایی مار آناکوندای سبز
مار آناکوندای سبز
آناکوندای سبز بومی امریکای جنوبی است و در مرداب‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها زندگی می‌کند.


 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر