لاله های نارنجی پرپر شدند/ آرژانتین و آلمان فینالیست‌های جام بیستم

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران

تیم فوتبال آرژانتین موفق شد در ضربات پنالتی هلند را از پیش رو بردارد.
آرژانتین و هلند؛فینالی دیگر در نیمه نهایی جام جهانی!خیلی ها می گویند جام جهانی یک قهرمانی به هلندی ها بدهکار است.تنها تیم بزرگ جهان که هنوز طعم بالابردن این جام را نچشیده است.تیمی که با روبن،فن پرسی و اسنایدر سه ستاره شاخص خودش امید زیادی دارد تا با عبور از آرژانتین به جنگ آلمان برود.آلمانی که شب قبل برزیل را در خانه اش با 7 گل تحقیر کرد.آنها از گروه خودشان با 8 امتیاز صعود کردند و پس از شکست دادن مکزیک و کاستاریکا حالا به آرژانتین رسیده اند.آرژانتینی که با مسی و دوستانش برای قهرمانی دندان تیز کرده است.
بازیکنی که در قیاس با مارادونا چیزی کم ندارد به جز یک قهرمانی در جهان.هر چند که در پیش بینی های مختلف،بیشتر به پیروزی هلند رای داده اند اما مسی و دوستانش امید زیادی دارند تا پس از سالها،حضور در فینال را تجربه کنند و شاید بتوانند ستاره روی پیراهن خودشان را به عدد 3 برسانند.

در ورزشگاه خبر زیادی از تماشاگران برزیلی نبود.آنها که در بازی های قبلی آرژانتین به ورزشگاه می آمدند تا تیم رقیب آلبی سلسته را تشویق کنند این بار خیلی پراکنده در ورزشگاه حضور داشتند.بیشتر ورزشگاه را آبی و سفید پوشان آرژانتینی پر کرده بودند و امید زیادی داشتند تا در خانه رقیب سنتی شان برزیل،بتوانند به فینال جام بیستم راه پیدا کنند.

بازیکنان در ابتدای بازی به احترام فوت دی استفانوی فقید یک دقیقه سکوت کردند و پس از آن چاکل ترکیه ای در سوت خودش دمید تا دومین بازی نیمه نهایی رسما آغاز شود.این اتفاق در حالی افتاد که بازیکنان آرژانتین به احترام دی استفانو بازوبند هایی مشکی را بر بازو بسته بودند.

آرژانتینی ها آغازگر بازی بودند.احتیاط فاکتور مهمی بود که دو تیم در دستور کار قرارداده بودند.ترس از گل خوردن زیاد(با توجه به بازی شب قبل آلمان مقابل برزیل)باعث شده بود تا هیچ کدام از دو تیم دست به ریسک نزنند.آرژانتینی ها سعی در آرام کردن بازی داشتند و با پاسکاری های ریز در میانه های میدان بازی را در کنترل داشتند.آنها پس از 24 سال به نیمه نهایی رسیده بودند واصلا دوست نداشتند به راحتی در این مرحله حذف شوند.

توپ بیشتر در میانه های میدان جریان داشت و این بار هلندی ها بودند که بازی را در اختیار گرفته بودند.آمار نشان می دهد که از 8 باری که دو تیم مقابل یکدیگر قرار گرفته اند 4 بار پیروزی نصیب هلندی ها شده است،یک بار آرژانتینی ها برده اند و سه بار هم بازی دو تیم به تساوی کشیده شده است.

توپ بیشتر در میانه های میدان جریان داشت و این بار هلندی ها بودند که بازی را در اختیار گرفته بودند.آمار نشان می دهد که از 8 باری که دو تیم مقابل یکدیگر قرار گرفته اند 4 بار پیروزی نصیب هلندی ها شده است،یک بار آرژانتینی ها برده اند و سه بار هم بازی دو تیم به تساوی کشیده شده است.

قبل از بازی بیشتر کارشناسان این بازی را تقابل بین مسی و روبن می دانستند اما در ده دقیقه ای که از بازی گذشت هیچ کدام از این دو بازیکن حرکت خاصی را انجام ندادند که هواداران را به وجد بیاورد.انزو پرز در دقیقه 15 یک حرکت خوب را پشت محوطه 18 قدم هلندی ها انجام داد اما مدافعان هلند با خطا او را متوقف کردند تا لیونل مسی با یک ضربه آزاد زیبا نخستین موقعیت جدی بازی را رقم بزند.موقعیتی که با مهار خوب دروازه بان هلندی ها روبرو شد.او حتی اجازه نداد تا توپ دو ضرب شود و در ریباند آرژانتینی ها از این فرصت استفاده کنند.هلند بی گدار به آب نمی زد.آنها خیلی منطقی توپ را از دفاع به هافبک های خودشان می رساندند و سعی می کردند تا بیش از اینکه خودشان بدوند توپ را به حرکت در بیاورند.

هر چه از دقایق بازی می گذشت این آرژانتینی ها بودند که بر بازی مسلط می شدند.آنها پرس خوبی را از نیمه زمین انجام می دادند با فشار از جناح چپ دروازه هلند سعی می کردند به دروازه لاله های نارنجی نزدیک شوند.

حلقه محاصره آنها تنگ تر و تنگ تر می شد.آنها البته باید نیم نگاهی هم به ضد حمله های هلند که بازیکن سرعتی مثل روبن را در اختیار داشتند می کردند.

حملات آرژانتینی ها از جناح چپ برنامه ریزی شده بود و در راس این حملات لاوتزی قرار داشت.بازیکنی که با سرعت و فرارهای خودش بارها خط دفاعی هلند را آزار داد.در دقیقه 25 گارای روی ارسال لاوتزی می توانست موقعیتی خطرناک را برای تیمش به وجود بیاورد که این موقعیت هم با هوشیاری مدافعان هلند از دست رفت.

یک دقیقه بعد فن پرسی نخستین حرکت جدی خودش را روی یک ضد حمله انجام داد که البته در تله آفساید آرژانتینی ها گرفتار شد.

برگ برنده برای شاگردان سابه یا این بود که آنها هرگز در این مرحله از گردونه رقابت ها حذف نشده بودند و هر بار که به نیمه نهایی آمده اند راهی فینال شده اند.

کفه ترازو بر خلاف پیش بینی های اولیه به نفع آرژانتین سنگینی می کرد.آنها حساب شده تر عمل می کردند و به نظر دوست نداشتند تا بازی شان با هلند به وقت های تلف شده و البته ضربات پنالتی کشیده شود.به همین دلیل هم بود که حملاتشان بیشتر از لاله های نارنجی بود و علاقه بیشتری برای گل زدن ازخودشان نشان می دادند.

در دقیقه 32 و در حالی که فن پرسی در محوطه 18 قدم آرژانتین نقش بر زمین شد داور ترک در سوت خودش دمید.اما خبری از پنالتی نبود چون قبل از این صحنه کمک او اعلام آفساید کرده بود.

از دقیقه 30 به بعد دوباره بازی به تعادل رسید و هلندی ها با دادن پاس های کوتاه تا حدودی بر بازی سوار شدند.با این حال مسی و دوستانش باز هم اصرار به حمله از جناح راست خودشان داشتند.مسی و لاوتزی بارها و بارها از این منطقه نفوذ کردند تا شاید بتوانند دروازه حریف خودشان را باز کنند.

بازی به دقیقه 40 رسیده بود و بازیکنان آرژانتین در زمین هلند خیمه سنگینی زده بودند.انصافا اگر قرار به امتیازدهی باشد باید گفت که امتیاز آنها در نیمه نخست برتر از شاگردان فن خال بود.

در آخرین دقایق بازی،جایی که چاکل به ساعتش نگاه می کرد تا سوت پایان نیمه نخست را بزند برتری از آن هلندی ها بود اما آنها روی حرکت انفرادی مسی و در ضد حمله غافلگیر شدند تا شماره 10 باز هم با نفوذ از سمت راست خودش را صاحب موقعیت کند.حرکتی که او انجام داد با خطای بازیکنان هلند تبدیل به یک ضربه ایستگاهی شد تا آخرین بخت آلبی سالسته در نیمه نخست هم از دست برود و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

شروع نیمه دوم؛فن خال دست به یک تعویض زده بود.مارتینز ایندی که یک کارت زرد هم گرفته بود از بازی بیرون رفت و جای خودش را به داریل جانمات داد.فن خال دوست نداشت ریسک کند تا بازیکنش با گرفتن کارت زرد دوم و اخراج احتمالی از بازی فشار را بر روی تیمش بیشتر کند.

هلندی ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند.در همان دقایق ابتدایی دمیکلیس روبن را پشت محوطه 17 قدم سرنگون کرد تا موقعیتی خوب نصیب آنها شود.اسنایدر زننده این ضربه ایستگاهی بود اما توپ او با فاصله زیادی به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد اشتباه سیلسن در دفع توپ نزدیک بود دروازه هلند را باز کند که توپ آرام آرام راهی اوت شد.

توپ و میدان در اختیار لاله های نارنجی بود و بر خلاف نیمه نخست این آرژانتینی ها بودند که چشم به ضد حملات دوخته بودند.احتیاط شرط بازی دو تیم بود و به نظر هیچ کدام از دو تیم دوست نداشتند تا گل اول را دریافت کنند.شاگردان فن خال با دادن پاس های کوتاه در زمین خودی تلاش می کردند تا آرژانتینی ها را به جلو بکشانند.

باران در سائو پائولو شروع به باریدن کرده بود و تماشاگران مجبور شده بودن تا از کاورهای نایلونی استفاده کنند.بازی شرایط متعادلی را سپری می کرد و درصد مالکیت توپ تقریبا برابر بود.جایی برای ریسک کردن نبود و بازیکنان دو تیم سعی می کردند تا کاملا حساب شده حملات خودشان را طراحی کنند.

آرژانتینی ها که در نیمه نخست پرس سنگینی را انجام دادند در نیمه دوم بیشتر احتیاط می کردند.خبر چندانی از مسی و روبن نبود و بیشتر توپ در میانه های میدان جریان داشت.در دقیقه 61 فن خان تعویض دوم خودش را هم انجام داد.او دیانگ را از زمین بیرون کشید و جوردی کلاسی را جانشین او کرد تا ریتم بازی در میانه های میدان را بیشتر در اختیار داشته باشد.

باران شدت بیشتری گرفته بود و این اتفاق کار را برای بازیکنان دو تیم سخت تر می کرد.

هلندی ها پرس کردن را در دستور کار داشتند و به خوبی این کار را انجام می دادند.کفه ترازو به نفع آنها سنگینی می کرد.آرژانتینی ها در زمین خودشان بودند که اشتباه هافبک هلند آنها را از لاک دفاعی بیرون آورد.این اتفاق باعث شد تا شرایط کمی تغییر کند و آرژانتینی ها سوار بر بازی شوند.بازی حساسی بود و طبق اخبار رسیده از برزیل بلیت این مسابقه در بازار سیاه تا سه هزار دلار هم به فروش رفته بود.

بازی به دقیقه 70 رسیده بود و دو تیم بازهم احتیاط را کنار نمی گذاشتند.ترس از گل خوردن در این دقایق باعث شده بود تا آنها بیشتر روی این کار تمرکز کنند.

در این دقیقه هیگوآین حرکت خوبی را از سمت راست انجام داد اما با خطای مدافعان هلند متوقف شد تا ضربه آزادی دیگر نصیب آرژانتینی ها شود.ضربه ای که روی ارسال بد مسی از دست رفت.

در دقیقه 75 موقعیتی خوب نصیب آرژانتینی ها شد که با ضربه هیگوآین به بیرون رفت.البته پیش از آن کمک داور اعلام آفساید کرده بود.هلندی ها نبض بازی را در اختیار گرفته بودند.هواداران این تیم ورزشگاه را روی سرشان گذاشته بودند.طبق آمار آنها بیشتر گل های خودشان را از دقیقه 70 به بعد به ثمر رسانده بودند و این اصلا اتفاق خوبی برای شاگردان سابه یا نبود.یک اشتباه از بازیکنان دو تیم کافی بود تا رویای فینالیست شدن را برای آنها از بین ببرد.این بار نوبت آرژانتینی ها بود تا با به تاخیر انداختن بازی کاری کنند که هلندی ها به جلو بیایند.

در دقیقه 82 سابه یا دو تعویض انجام داد.او آگوئرو و پالاسیو را به جای هیگوآین و پرز وارد زمین کرد تا شاید آنها بتوانند قفل دروازه هلند را باز کنند.

بازی به دقایق پایانی نیمه دوم رسیده بود.اگر در این دقیقه یکی از دو تیم گلی را دریافت می کرد جبران کردن آن کاری خیلی سختی بود.

در دقیقه 85 دمیکلیس روبن را نقش بر زمین کرد اما داور ترک این بازی حرکت روبن را خطا تشخیص نداد و فقط اعلام یک ضربه کرنر برای هلندی ها کرد.ضربه ای که بدون ثمر دوباره توپ را به آرژانتینی ها رساند.یاران مسی در این دقایق بهتر بازی می کردند و اصلا دلشان نمی خواست تا بازی به وقت های اضافه کشید شود.

در دقیقه نودم بازی آرین روبن روی یک حرکت زیبا مدافعان آرژانتین را از پیش رو برداشت که تکل زیبای ماسکرانو آنها را از خوردن یک گل حتمی نجات داد.توپ راهی کرنر شده بود.هلندی ها فشار می آوردند.داور سه دقیقه وقت تلف شده را اعلام کرده بود و شاگردان سابه یا فشار سنگینی را تحمل می کردند.

با به پایان رسیدن وقت های تلف شده داور ترک در سوت خودش دمید تا وقت های اضافه تکلیف دومین تیم فینالیست به جام جهانی بیستم را مشخص کند.
ادامه بازی در وقت های اضافه.کار برای دو تیم سخت شده بود.باز هم احتیاط در دستور کار بود و همان حکایت پر تکرار 90 دقیقه بازی.
البته هلندی ها کمی جسورتر بودند وسعی می کردند تا با همان پاس های ریز به دروازه آرژانتین نزدیک شوند.در دقیقه 96 فن خال سومین تعویض خودش را هم انجام داد.او فن پرسی را از زمین بیرون کشید و هونتلار را وارد زمین کرد.تعویضی که شاید بتواند برای هلندی ها مثمر ثمر باشد.توپ و میدان در اختیار هلندی ها او بود و آنها تیم برتر زمین بودند.نیمی از وقت های اضافه در نیمه نخست هم سپری شده بود و همچنان بازصفر - صفر مساوی بود.

در دقیقه 100 بازی سابه یا هم سومین تعویض خودش را انجام داد.او رودریگرز را به جای لاوتزی که خیلی هم دویده بود کرد تا با بیرون کشیدن یک مهاجم و ورود یک هافبک دفاعی نبض میدان را در اختیار بگیرد.

هلند بهتر بازی می کرد و آنها با روبن و اسنایدر فشار می آوردند.انگار نه انگار که دقیقه 105 بازی است و روبن سی سال سن دارد.او مثل دقایق نخستین بازی استارت می زد و سعی می کرد تا برای خودش موقعیت ایجاد کند.

هر چه بود نیمه نخست وقت های اضافه هم بدون عبور توپی از خط دروازه ها به اتمام رسید تا دو تیم فقط 15 دقیقه دیگر شانس رسیدن به گل را داشته باشند.

شروع نیمه دوم وقت های اضافه.در همان دقایق ابتدایی زابالتا در برخورد با بازیکن هلند نقش بر زمین شد تا مداوا در همان زمین روی او انجام شود.با انجام مداوا روی این بازیکن بازی از سر گرفته شد.هیچ کدام از دو تیم دوست نداشتند در این دقایق گلی را دریافت کنند.به همین دلیل هم بود که وقتی صاحب توپ می شدند سعی می کردند تا آن را حفظ کنند و کمتر به فکر حمله باشند.به نظر آرژانتینی ها بیشتر تمایل داشتند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.
روند بازی طوری بود که به نظر می رسید کار به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد.در دقیقه 116 پالاسیو می توانست دروازه هلند را باز کند.شاید اگر مسی یا آگوئرو به جای او بودند می توانستند دروازه لاله های نارنجی را فرو بریزند اما ضربه سر او را دروازه بان هلندی ها به راحتی مهار کرد تا آه و حسرت آرژانتینی ها را به همراه داشته باشد.

دیگر زمانی باقی نمانده بود و با سوتی که داور بازی زد کار به ضربات پنالتی کشیده شد تا یک جورهایی بخت و اقبال دومین فینالیست جام جهانی را مشخص کند.

__________________
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر