قوانین ماندگار برای نام تجاری برند

sabtviona

New member
2016-05-08
19
0
0
قانون گسترش (توسعه)
قدرت یک نام تجاری ، نسبت عکس با گسترش آن دارد. هرقدر شرکت‌ها خطوط تولید بیشتری ایجاد کرده و کالاها و انشعاب‌های فرعی بیشتری ایجاد کنند، شاید در کوتاه‌مدت منافعی به‌دست آورند، ولی در بلندمدت تنها نام تجاری خود را کم‌رنگ‌تر می‌کنند. زمانی که نام تجاری یک شرکت در ذهن مصرف‌کننده برای یک کالای خاص یا یک طبقه‌بندی خاص حک می‌شود، این تثبیت به مرور زمان بیشتر می‌شود، اما زمانی که نام تجاری خود را روی انواع مختلفی از کالا می‌گذارد در واقع این تاثیر بین آنها تقسیم می‌شود. به عنوان مثال شورولت در گذشته یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های آمریکایی بوده است. در سال ۱۹۸۶، شعبه فروش اتومبیل‌های شورولت شرکت جنرال موتورز، حدود یک میلیون و 700 هزار اتومبیل به فروش رساند، اما این تلاش برای جلب رضایت همه گروه‌ها موجب شد که مفهوم و نفوذ نام تجاری آن نادیده گرفته شود. امروزه میزان فروش اتومبیل‌های شورولت، سالیانه تعداد یک میلیون است و در بازار فروش، از اتومبیل‌های فورد عقب مانده است.
قانون اختصار
زمانی که دامنه تمرکز فعالیت تجاری محدود می‌شود، بر قدرت نام تجاری افزوده می‌شود. به عنوان نمونه، قهوه استارباکس در مدت زمان کوتاهی به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نام‌های تجاری مبدل شده است. محدود ساختن دامنه تمرکز، به مفهوم تولید یک محصول نیست. به طور مثال استارباکس، سی نوع قهوه مختلف عرضه می‌کند
قانون معروفیت
تولد یک نام تجاری از طریق معروفیت و شهرت آن شکل می‌گیرد. ابتدا باید این شهرت را کسب کنیم تا بتوانیم نام تجاری خود را تثبیت نماییم. یکی از راه‌های معروف شدن پیشگام بودن است. به عنوان مثال «KFC» کنتاکی اولین فروشگاه زنجیره‌ای بود که مرغ را با روش جدید «سرخ‌شده» ارائه کرد و از این طریق به شهرت رسید و یا آنیتا رادیک «بادی‌شاپ» را در سال ۱۹۷۶ افتتاح کرد. هدف از گشایش این فروشگاه، ارائه لوازم آرایشی «طبیعی» ساخته‌شده از مواد کاملا خالص بود و تاثیر آنها بر روی حیوانات نیز آزمایش نشده بود، اما ساختار این لوازم آرایشی، کاملا مناسب افراد در اجتماعات و محیط‌های گوناگون طراحی شده بود. اکنون «بادی‌شاپ» تقریبا بدون هیچ تبلیغاتی (با سر و صدای فراوانی که در این زمینه به‌وجود آمد) به صورت یک نام تجاری تثبیت‌شده در تمامی جهان درآمده است.
قانون تبلیغات
هر نام تجاری پس از تاسیس، با تبلیغات مناسب می‌تواند ماندگار شود. واقعیت این است که تبلیغات به تنهایی نمی‌تواند باعث ماندگاری نام تجاری شود، اما می‌تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد.
منبع: اخبار رسمی، ش 1394112652974677
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر