قهوه میل دارید؟

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0

محصول یک سال درخت قهوه به سختی برای درست کردن 500 گرم قهوه کفایت میکند
[FONT=&quot]
userupload_2012_13615625291369035467.05.jpg
.​
[/FONT]​

ماده‌اي که در قهوه وجود دارد و آن را از اين همه امتحان سربلند بيرون آورده، "کافئين" نام دارد. قهوه در مقدار مساوي، چيزي حدود سه و نيم برابر بيشتر از چاي و کولا کافئين دارد.
userupload_2012_15830486911369035580.95.jpg
محققان ايتاليايي، ماده ديگري به نام "تريگونلينگ" را هم در قهوه پيدا کرده‌اند. اين ماده به قهوه عطر و طعم تلخي مي ‌دهد. خاصيت ضد باکتريال و ضد چسبندگي قهوه را (که جلوي ايجاد حفرات وپوسيدگي دندان را مي‌ گيرد) به همين ماده نسبت مي‌ دهند.


چندي پيش، تحقيقي در مجله "درد" به چاپ رسيد که نشان مي ‌داد، نوشيدن دو فنجان قهوه قبل از ورزش، مي‌ تواند تا 48 درصد درد عضلاني پس از ورزش را کاهش دهد. اين يعني قهوه در تسکين درد حتي از آسپرين هم قوي‌تر است! ناپروکسن 30 درصد و آسپرين 25 درصد درد عضلاني را کم مي‌ کند. البته کسانی که ورزش را تازه شروع کرده اند از این خاصیت قهوه بیشتر بهره میبرند.


نوشیدن یک فنجان قهوه در بسیاری از مواقع سردرد را برطرف می‌کند


تحقیقات ۹ ساله دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه به دلیل دارا بودن اسید کلروژونیک، خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۴۹ درصد و مصرف نامنظم قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۲۹ درصد کاهش دهد


محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که نوشیدن یک فنجان قهوه در طی روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. زیرا ترکیبات موجود در قهوه از جمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند در بدن کمک می‌کند.

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه بارسلونا می گویند که مصرف یک فنجان قهوه همراه با شکر می تواند حافظه را فعال کند و میزان دقت و توجه فرد را افزایش دهد.

این متخصصان تاکید کردند که اگر قهوه و شکر همراه با هم مصرف شوند تاثیر آنها در تقویت عملکرد مغز خیلی بیشتر از زمانی است که به طور جداگانه مورد استفاده قرار بگیرند.



حداقل شش مطالعه مستقل، رابطه بين نوشيدن قهوه و پيشگيري از پارکينسون را اثبات کرده‌اند. محققان مي ‌گويند، اگر کسي به طور منظم قهوه بخورد،60 تا 80 درصد کمتر از سايرين دچار اين بيماري مي‌ شود

اگر پا به سن گذاشته‌ايد...

قهوه مي ‌تواند محافظ خوبي براي قلب زنان يائسه باشد. يک مطالعه 15 ساله که در مجله تغذيه باليني آمريکا به چاپ رسيده، نشان مي ‌دهد خانم‌هاي يائسه‌اي که روزانه حداقل سه فنجان قهوه مي‌ خورند، 28 درصد کمتر از بقيه زنان در اين سن، دچار بيماري‌هاي قلبي و ساير بيماري‌هاي التهابي غير سرطاني مي ‌‌شوند. دانشمندان معتقدند، اين خاصيت ناشي از آنتي‌اکسيدان‌هايي است که از التهاب و بيماري قلب جلوگيري مي ‌کند و قهوه سرشار از آنهاست.

همه اينها که گفتيم، دليل بر اين نمي ‌شود که بخواهيم در مصرف قهوه زياده‌ روي کنيم يا خداي ناکرده خودمان را با آن خفه کنيم! قهوه هم ممکن است براي بعضي افراد مناسب نباشد. اين افراد شايد نتوانند بعضي از اثرهاي جانبي آن را (به خصوص در مقادير زياد) مانند تپش قلب، بي‌خوابي، لرزش دست و تحريک‌پذيري را تحمل کنند. علاوه بر اين، ممکن است قهوه باعث بالا رفتن کلسترول خون بعضي از افراد شود.


اساس تحقیقات علمی انجام شده ، قهوه نه تنها برای افراد چاق مفید است بلکه کسانی که رژیم لاغری گرفته اند می توانند برای حفظ بهتر وزن جدید خود، قهوه مصرف کنند.دانشمندان هنوز نمی دانند قهوه چگونه به لاغری کمک می کند اما این طور به نظر می رسد که قهوه سوزاندن انرژی را در بدن تسریع می کندچندین تحقیق نیز ثابت کرده است قهوه از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن جلوگیری می کند. علاوه بر این قهوه در انسان احساس سیری ایجاد می کند و به این ترتیب مصرف مواد غذایی کاهش می یابد. در هر حال دانشمندان تاکید دارند مصرف قهوه باید به چهارصد تا چهارصد و پنجاه میلی گرم در روز محدود شود. زنان باردار نیز نباید بیش از سیصد میلی گرم و کودکان بیش از چهل و پنج میلی گرم قهوه مصرف کنند.

مطالعات قبلی هم نشان داده بود مصرف ۳ فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را به طور قابل توجهی کاهش دهد. با مصرف این نوشیدنی‌ها زنجیره‌ای از واکنش‌ها در داخل مغز اتفاق می‌افتد که می‌تواند از آسیب‌های مغزی پیشگیری کند.

پزشکان توصيه مي ‌کنند زنان باردار ، بيماران قلبي و کساني که در معرض پوکی استخوان هستند ، از خوردن قهوه بخصوص زياد صرف‌ نظر کنند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina و zelzeleh

zelzeleh

افتخاری
2013-10-22
446
738
0
تهران
محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که نوشیدن یک فنجان قهوه در طی روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. زیرا ترکیبات موجود در قهوه از جمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند در بدن کمک می‌کند.

چه خوب
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina و mahdi km

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر