قلم قرآنی ویژه نابینایان

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
قلم قرآنی ویژه نابینایان: برای اولین بار در جهان، قلم قرآنی هوشمند ویژه نابینایان توسط گروه قلم قرآنی مبین اهواز تولید گردید.
مدیر عامل گروه قلم قرآنی هوشمند مبین اعلام کرد: این
در گذشته بجهت افراد دارای بینایی کامل تولید گردیده بود و نتایج مثبت استفاده از آن توسط کاربران و تجارب بدست آمده توسط کادر متخصص گروه قلم قرآنی هوشمند مبین ،تولید این محصول برای روشندلان عزیز را برای اولین بار در جهان بهمراه داشت.
قلم قرآنی هوشمند که یک اسکنر نوری و عملکرد آن همانند یک دستگاه بارکدخوان است و کد های مخفی طراحی شده با تکنیک OID که بر روی کاغذ چاپ شده است را فرا می خواند و سپس اطلاعات مربوط به آن کد را که در نرم افزارهای GPID تعریف شده است را از طریق بلندگوی قلم هوشمند پخش می کند.
مهندس مهدی شاکری یوسفی افزود: در سال 1390 یک شرکت ایرانی نوید چنین کاری را داده بود اما با توجه به وابستگی خارجی توانایی تولید آن را نداشتند اما هم اکنون دو مجموعه ایرانی با همکاری یکدیگر توانستند این محصول را تولید نمایند.
روشندلان با استفاده از کتاب قرآن خط بریل اختصاصی این قلم قرآنی که توسط موسسه روشندلان اصفهان به چاپ رسیده است و بصورت تکنیکی توسط گروه قلم قرآنی هوشمند مبین اهواز کد گذاری گردیده است،می توانند قلم قرآنی را مورد استفاده قرار دهند.بدین شکل که فرد روشندل با لمس کارکترهای بریل و پیدا نمودن محل مورد نظر،سنسور قلم را به محل مورد نظر اشاره و صوت آن بخش از طریق بلندگو تعبیه شده در بالای دستگاه پخش می گردد.
در سال 1388 لیبل های یادآور جهت روشندلان طراحی شده بود که هم اکنون در تمامی عرصه های آموزشی مورد استفاده است.کارایی آن برای روشندلان بدین شکل بود که کالاهایی در منزل که با لمس کردن شناخت آن ها دشوار بود را با این لیبل ها نشانه گذاری می کردند و سپس با فعال سازی قلم قرآنی هوشمند و اشاره به آن ،نام آن کالا را اعلام و توسط قلم قرآنی در آن حافظه ذخیره می گردید و فرد در هر مرحله با اشاره به این لیبل صدای ضبط شده خود که شامل معرفی کالا می باشد را می شنود.
لازم بذکر است قلم قرآنی هوشمند مورد استفاده در این محصول از سری MB کلاس 10 می باشد که از تراشه SONIX بهره می برد و قابلیت شارژ شدن و نصب هندسفری و یا بلندگوی خارجی را دارد .
مدیر عامل گروه قلم قرآنی هوشمند مبین در پایان خاطر نشان کرد قیمت این قلم قرآنی نا مشخص است و با توجه به عدم دیدگاه اقتصادی آن طبق تفاهم نامه بین دو موسسه روشندلان اصفهان و قلم قرآنی هوشمند مبین اهواز ، از پایین ترین قیمت در زمینه قلم قرآنی بهره مند خواهد شد.
ضمناً این قلم قرآنی قابلیت استفاده در کتاب های تولید شده برای افراد دارای بینایی کامل می باشد و در کنار فرد روشندل ،دیگر اعضای خانواده می توانند از آن استفاده نمایند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر