قصر تپ کاپی در تور ترکیه

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
قصر تُپ کاپی در تور ترکیه : سلطان محمد فاتح در سال 1459 میلادی دستور ساخت این قصر را به مشهورترین صنعت گران و هنرمندان زمان خود داد.
قصر تُپ کاپی از گران ترین مواد آن زمان ساخته شده است. این مکان باشکوه، در فضایی به وسعت شش صد هزار متر مربع بنا شده ودر آن بیش از چهار هزار نفر اسکان داشته اند. این قصر به مدت چهار صد سال محل اسکان پادشاهان عثمانی بوده و در سال 1853 سلطان <<عبدالمجید>> این کاخ را به مقصد کاخ در در<<لماباهجه>> ترک کرد و از آن پس این کاخ در دربار عثمانی جنبه ی تشریفاتی پیدا کرد. در سال 1924 به دستور آتاترک این کاخ به موزه تپُکاپی تبدیل شد و ملاقات از آن برای عموم مردم آزاد گشت. این بنا در پشت موزه ی ایا صوفیه ودر مقابل دریای مرمره ساخته شده است. این مکان یکی از جاذبه های گردشگری مهم در
و و به حساب می آید و هر روز میزبان بازدید کنندگان زیادی از نقاط مختلف جهان می باشد.

Topkapi-Palace.jpg



بهترین وسیله برای رسیدن به قصر تُپ کاپی در تور استانبول ، استفاده از تراموا و توقف در ایستگاه <<سلطان محمد>> است. برای رسیدن از میدان تکسیم به این مکان، سوار فونیکولر تاکسیم - کاباتاش شوید و از آن جا سوار خط 1 تراموا به سمت <<زیتین بورنو>> شده ودر ایستگاه <<گلهانه>> یا سلطان احمد پیاده شوید. یادتان باشد که سوار اتوبوس هایی که بر روی آن نوشته <<تُپ کاپی>> نشوید:چون این نام منطقه ای از شهر است که چند کیلومتری با کاخ تپُ کاپی فاصله دارد و خیلی از گردشگران این اشتباه را می کنند و دچار دردسر می شوند.

موزه کارت چیست؟
موزه کارت، یک کارت 72 ساعته به ارزش72 لیر ترک است که به شما اجازه می دهد از چند جاذبه ی گردشگری به طور رایگان بازدید کنید و برای برخی اماکن دیگر در تور ترکیه نیز تخفیف بین 10 تا 20 درصدی فراهم می کند.
موزه کارت به درد کسی می خورد که حداقل 4 مکان را مورد بازدید قرار دهد تا برایش صرفه ی اقتصادی داشته باشد.
البته خیلی از گردشگران تور ترکیه برای خلاصی از انتظار در صف خرید بلیت ،موزه کارت را انتخاب می کنند و این گونه در وقت صرفه جویی می کنند. این کارت مجوز رایگان ورود به موزه ی ایاصوفیه، کاخ (( تُپ کاپی)) موزه ی <<کاریه>> موزه باستان شناسی،
موزه ی هنر و اسلام ترکیه و موزه ی بزرگ موزاییک را دارد. محل فروش موزه کارت در گیشه ی بلیت کاخ تُپ کاپی، موزه ی
ایاصوفیه و موزه ی کاریه است.

Topkapi.jpg


ساعت بازدید: از 9 صبح تا 6 بعدازظهر: این موزه در روزهای سه شنبه تعطیل است.
بیلیت ورودی: 20 لیر ترک.
بیلیت ورودی حرم: 15 لیر ترک.
نشانی: Gulhane Park, near Sultanahmet Square, Istanbul, Turkey

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر