فیزیک زندگی را دگرگون می‌کند

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
فیزیک زندگی را دگرگون می‌کند

اگرچه اکثریت موضوعات با آمار و ارقامی قابل فهم برای مردم انگلستان همراه هستند اما این مجموعه که از وب سایت iop قابل دریافت است
گنجینه ای از اطلاعات با ارزش است که برای طیف گسترده ای از مخاطبان در اروپا و جاهای دیگر دنیا نیز قابل استفاده است.
موضوعات انتخاب‌شده همگی با عبارات ساده و مناسبی برای غیر‌فیزیکدان توصیف شده است. به نحوی که هم برای دولتمردان و هم دانش آموزان مفید خواهد بود.
همچنین هر موضوع شامل تاریخچه کوتاهی از چگونگی روند توسعه و پدید‌آمدن فناوری‌های روزمره بر پایه‌ علم فیزیک است.
در این گزارش نقش برجسته ای که فیزیک و فیزیکدانان در زندگی مدرن و روزمره ما دارند نشان داده شده است.
به طور مثال در عرصه‌ی "سلامت" نشان داده شده است که فناوری های فیزیکی مانند mri و شتابدهنده‌های ذرات در ارتقای روش‌های تشخیص و درمان بیماری‌هایی مانند سرطان نقش کلیدی را بازی می‌کنند.
نقش فیزیک در توسعه‌ی تلفن‌های هوشمند و سیستم های مکان یاب و راهنمای ترافیکی gps، مشخص و پررنگ است. اهمیت اقتصادی این فناوری‌ها چه قدر است؟
در این مجموعه همچنین موضوعات مشابه دیگری مانند نقش فیزیک و فیزیکدانان در صنعت فضا، نمایشگر‌های کریستال مایع (lcd)، الکترونیک انعطاف پذیر، برچسب‌های فرکانس رادیویی rfid ، فیبرهای نوری، بهره‌وری انرژی، ذخیره‌سازی داده‌ها و آشکارسازی مواد منفجره و آلاینده‌ها نیز بررسی شده است.
به نوشته تارنمای انجمن فیزیک، این گزارش حاوی آمار و ارقام فراوانی است از جمله این که در حال حاضر 90 درصد تلویزیون‌ها از نمایشگرهای lcd بهره می‌برند و با اطمینان پیش‌بینی می‌شود که در سال 2015، 260 ‌میلیون تلویزیون، با کیفیت چهار برابر در سراسر جهان به‌ فروش برس.
با توجه به هزینه‌های مربوط به آلودگی هوا، ۱۰ درصد از تولید ناخالص چینی ها از دست رفته است.
در این گزارش با توجه به نشانه هایی مبنی بر اینکه در روند بهره گیری فناوری از فیزیک و فیزیک دانان چه آینده ای پیش روی ماست با صراحت و شجاعت پیش بینی هایی شده است. از جمله اینکه تعداد محاسبات همزمانی که یک رایانه dna در اندازه مکعبی به اضلاع یک سانتی‌متر به طور نظری می‌تواند اجرا کند، 10‌تریلیون است.
طول عمر یک لامپ led، حدود 50 هزار ساعت است و اگر آمریکا تا سال 2027 به سرعت به سمت نور led حرکت کند، 265‌ میلیارد دلار در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.
این گزارش به خوبی در هدف خود برای نشان دادن اهمیت اساسی فیزیک در زندگی روزمره‌ به ما موفق است.

__________________
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Melika

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر