فرگوسن، مربي برتر قرن بيست‌ويکم

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
کد خبر : 1028958 زمان ارسال : جمعه 1392/10/06 10:50


[h=1]فرگوسن، مربي برتر قرن بيست‌ويکم[/h]
[h=2]سايت "GIVE ME SPORT" انگليس 10 مربي برتر قرن بيست‌ويکم را معرفي کرد. سر آلکس فرگوسن در اين فهرست در صدر و ژوزه مورينيو در جايگاه دوم قرار دارند.[/h]
00030773.jpg


سايت "GIVE ME SPORT" در گزارشي از 10 مربي برتر قرن بيست‌ويکم رونمايي کرد که در اين ميان نام مربيان بزرگي همچون لوئيس فيليپه اسکولاري، مارچلو بيلسا و مانوئل پيگريني به چشم نمي‌آيد!

به گزارش ايسنا، 10 مربي برتر قرن بيست‌ويکم از نگاه اين پايگاه اينترنتي عبارتند از:

1- سرآلکس فرگوسن

طبيعي است که اين مربي باتجربه در صدر بهترين‌ها قرار گيرد. افتخارات او با آبردين و منچستريونايتد در دهه‌هاي هشتاد و نود متوقف نشد. هشت قهرماني در ليگ برتر انگليس، يک قهرماني در جام حذفي، سه قهرماني در جام اتحاديه، دو قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و يک قهرماني در جام باشگاه‌هاي جهان عنوان‌هاي قهرماني فرگوسن از سال 2000 تا 2013 بود. او هم‌چنين موفق شد دو بار شياطين سرخ را به فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال‌هاي 2009 و 2011 برساند اما برابر بارسلونا در هر دو بازي تن به شکست داد. فرگوسن در مه 2013 پس از 26 سال حضور در نيمکت اولدترافورد و 38 عنوان قهرماني تصميم گرفت از دنياي مربيگري خداحافظي کند. افتخارات زياد نه تنها او را در صدر بهترين مربيان قرن بيست‌ويکم قرار مي‌دهد که حتي باعث مي‌شود تا بسياري از او به عنوان بهترين مربي تاريخ فوتبال ياد کنند.

2- ژوزه مورينيو

مورينيو در سال 2003 با قهرمان کردن پورتو در جام يوفا خود را به جهانيان معرفي کرد. او در سال 2004 شگفتي‌ساز ظاهر و موفق شد پورتو را قهرمان ليگ قهرمانان اروپا کند و نشان دهد که مربي بزرگي است. مورينيو پس از پورتو به چلسي پيوست و توانست اين تيم را دو بار پياپي قهرمان ليگ برتر انگليس کند. مورينيو پس از چلسي به فوتبال ايتاليا رفت تا هدايت اينتر را بر عهده گيرد. او در نراتزوري هم موفق ظاهر شد و توانست اين تيم را دو بار قهرمان سري A و يک بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا کند. آقاي "خاص" در سال 2010 پس از کارنامه درخشان با اينتر به کهکشاني‌ها پيوست. اما در اين تيم کارنامه درخشاني از خود بر جاي نگذاشت و تنها يک قهرماني در ليگا، يک قهرماني در جام حذفي و يک قهرماني در سوپرجام اسپانيا را به دست آورد.

3- پپ گوآرديولا

گوآرديولا کار حرفه‌اي خود را در دوران مربيگري‌اش با بارسلونا در سال 2008 آغاز کرد. او در آبي‌-اناري‌ها خيره کننده ظاهر شد و در فصل نخستش با اين تيم شش قهرماني را به دست آورد. گوآرديولا در چهار سالي که روي نيمکت بارسلونا نشست، 14 جام براي اين تيم کسب کرد تا به عنوان پرافتخارترين سرمربي تاريخ اين باشگاه انتخاب شود. او اکنون هدايت بايرن‌ مونيخ را بر عهده دارد و با اين تيم قهرماني در سوپرجام اروپا و جام‌جهاني باشگاه‌ها را به دست آورده است.

4- ويسنته دل بوسکه

يکي از مربياني است که شايسته ستايش است. او دو بار با رئال‌مادريد قهرمان ليگ قهرمانان اروپا و دو بار قهرمان رقابت‌هاي ليگا شده است. دل‌بوسکه پس از آراگونس هدايت ماتادورها را برعهده گرفت. او در اين تيم هم بسيار خوب کار کرد و موفق شد قهرماني در جام‌جهاني 2010 و يورو 2012 را تجربه کند. او الان هم سرمربي تيم ملي اسپانياست و تيمش از شانس‌هاي اصلي قهرماني در جام جهاني 2014 برزيل به شمار مي‌رود.

5- آرسن ونگر

هر چند که آرسنال از سال 2005 تاکنون هيچ قهرماني را به دست نياورده اما ونگر هم يکي از مربيان بزرگ قرن بيست‌ويکم است. او دو بار در اين قرن با آرسنال قهرماني در ليگ برتر را تجربه کرده است که يک فصل آن بدون شکست بود. او همچنين سه بار قهرماني در جام حذفي انگليس را با توپچي‌ها به دست آورده است. اين در حالي است که "فيلسوف" موفق نشده قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را با آرسنال به دست آورد. هر چند در سال 2006 به فينال اين رقابت‌ها صعود کرد اما با نتيجه‌ دو بر يک برابر بارسلونا تن به شکست داد.

6- کارلو آنچلوتي

کارلتو مربي‌اي است که طعم پيروزي و موفقيت را به خوبي چشيده است. او با ميلان يک بار قهرمان رقابت‌هاي سري A و دو بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد. آنچلوتي پس از ميلان به چلسي رفت و موفق شد اين تيم را قهرمان ليگ برتر انگليس و جام حذفي کند. کارلتو پس از چلسي فوتبال فرانسه را انتخاب کرد و به پاري‌سن‌ژرمن پيوست. او در اين تيم پاريسي هم که با مالکان قطري خود متحول شده بود، خوب ظاهر شد و توانست اين تيم را پس از 19 سال قهرمان ليگ فرانسه کند. آنچلوتي در حال حاضر هدايت رئال مادريد را بر عهده دارد. تيم او در رقابت‌هاي ليگا با 41 امتياز در رده سوم قرار دارد اما در ليگ قهرمانان اروپا مقتدرانه ظاهر شده و با 16 امتياز به عنوان تيم نخست از گروه خود به دور بعد صعود کرد تا در اين مرحله به مصاف شالکه برود.

7- گاس هيدينک

اين مربي باتجربه هلندي به خوبي با تغييرات جهان فوتبال آشناست. او هدايت تيم‌هاي بزرگي را در اسپانيا و انگليس بر عهده گرفته است. هيدينک در تيم‌هاي ملي هلند، کره جنوبي و استراليا هم مربيگري کرده است. سوم کردن کره جنوبي در جام جهاني 2002 بزرگ‌ترين دستاورد اين مربي بزرگ به شمار مي‌آيد.

8- رافائل بنيتس

اگر از هر تماشاگر والنسيا و ليورپول سوال بپرسيد که بهترين مربي يک دهه اخير کيست، بدون شک يک جواب خواهند داشت: رافائل بنيتس. او والنسيا را در سال‌هاي 2002 و 2004 قهرمان رقابت‌هاي ليگا کرد. بنيتس پس از والنسيا به ليورپول پيوست و توانست اين تيم را پس از 21 سال قهرمان ليگ قهرمانان اروپا کند. بنيتس پس از ليورپول به اينتر پيوست اما نمايش نااميد کننده اي در اين تيم داشت. او پس از اينتر به فوتبال انگليس برگشت و اين بار هدايت چلسي را موقتا بر عهده گرفت و توانست اين تيم را قهرمان ليگ اروپا کند. او الان هدايت ناپولي را برعهده دارد.

9- فابيو کاپلو

او در دهه نود نام خود را براي هميشه در ميلان ماندگار کرد. کاپلو در هزاره جديد هدايت رم را بر عهده گرفت و توانست اين تيم را در سال 2001 قهرمان رقابت‌هاي سري A کند. اين مربي با تجربه در سال 2005 به عنوان بهترين مربي ايتاليا انتخاب شد. کاپلو در سال 2007 با شيوه‌اي دراماتيک رئال مادريد را قهرمان ليگا کرد. او پس از رئال مادريد هدايت تيم ملي فوتبال انگليس را برعهده گرفت و توانست اين تيم را به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي برساند اما با شکست سنگين برابر آلمان از جام خداحافظي کرد. او الان هدايت تيم ملي فوتبال روسيه را برعهده دارد و با اين تيم به جام جهاني 2014 برزيل صعود کرده است.

10 – روبرتو مانچيني

مانچيني در سال 2001 با قهرمان کردن فيورنتينا در جام حذفي ايتاليا نخستين افتخار دوران مربيگري خود را به دست آورد. او پس از فيورنتينا هدايت لاتزيو را بر عهده گرفت و توانست در سال 2004 اين تيم را هم قهرمان جام حذفي ايتاليا کند. مانچيني اينتر را به عنوان مقصد بعدي خود انتخاب کرد. او در اين تيم هم عملکرد بسيار خوبي داشت و سه بار پياپي به قهرماني رقابت‌هاي سري A دست يافت. مانچيني پس از عملکرد خوب در اينتر هدايت منچسترسيتي را برعهده گرفت و موفق شد اين تيم را پس از 43 سال قهرمان رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس کند اما فصل گذشته از اين تيم اخراج شد. او الان هدايت گالاتاسراي را برعهده دارد.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mahdi km

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر