فانی زوبیکا طراح یک فضاپیما

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


بیوگرافی فانی زوبیکا طراح یک فضاپیما
فانی زوبیکا، مهندس هوا فضاست و در شعبه تحلیل سیستم‌‌ها، در مرکز تحقیقاتی ناسا کار می‌کند.
او سالها است که در پروژه‌های ناسا همکاری دارد و علاوه بر آن در دانشگاه استنفورد در مقطع دکترا در رشته هوانوردی تحصیل می‌کند. تخصص او در حوزه طراحی ابزارهای جدید است که در تکنولوژی‌های جدید ارتباطی و هوانوردی استفاده می‌شوند. همچنین او در کار طراحی یک فضاپیما مشارکت دارد که مانند یک قایق در ایستگاه‌های فضایی حرکت می‌کند.


این فضاپیما می‌تواند به تنهایی حرکت کند و مصدومان و مجروحان را به زمین انتقال دهد و به نوعی آمبولانسی هوایی است. به همین‌خاطر فانی و گروهش در طراحی آن دقت زیادی به خرج داده‌اند.این فضاپیما حتی قدرت تعمیر خود را هم دارد و می‌تواند شرایط آب و هوایی را هم به نفع خود تغییر دهد.


فانی این موفقیت‌ها را نتیجه علاقه خود به ریاضیات و علوم می‌داند و اینکه از کودکی هدفش پیوستن به ناسا بوده است.او می‌گوید کار کردن در ناسا، رویای همیشگی من بود و چون می‌دانستم دستیابی آن آسان نیست از هیچ کوششی فروگذار نکردم.فانی اهل آمریکای لاتین است و وقتی همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد، در یادگیری زبان مشکل داشت. همچنین از لحاظ فرهنگی نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود.



هیچ‌کس موفقیت‌های او را تحسین نمی‌کرد و همیشه تنها بود. تا اینکه او توانست با استفاده از بورس تحصیلی به دانشگاه برود. او بعد از آن در پروژه‌های ناسا همکاری کرد و بعدها به عضویت ثابت ناسا درآمد. همکارانش او را به سختکوشی می‌شناسند و دانش و ایده‌های ناب او را تحسین می‌کنند. او برای آنها سمبل تلاش و فعالیت مفید محسوب می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: S A F A

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر