عکس گردن آویز هزار ساله نقره ای،

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
[FONT=times new roman,times,serif]عکس گردن آویز هزار ساله نقره ای، با نقش سوار ایرانی در حال شکار شیر، این گردن آویز نیم دایره ‌ای شکل با پیشینه ‌ای نزدیک به هزار سال، آفریده هنرمندان ایرانی دوره غزنوی است. گردن آویز که عرض و ارتفاع آن در حدود پنج و چهار سانتی متر است، از نقره ریخته ‌گری شده و سپس حکاکی و قلم‌زنی شده است. ردیفی از عبارات اسلامی بر حاشیه هر دو سوی اثر نگاشته شده، و نقش میانی آن مرد اسب سواری به تصویر کشیده است، که با گرز در حال نبرد با شیر است. این اثر امروزه در موزه هنر لس‌آنجلس نگهداری می‌شود. عکس شماره 5606.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
5606.jpg
[/FONT]​
[FONT=times new roman,times,serif]عکس گردنبند طلایی به جا مانده از ملکه ایران باستان، مربوط به سده 47 خورشیدی ایرانی، یعنی زمان سلسله هخامنشیان، در موزه اوستیای شمالی روسیه نگهداری می شود. تکه هایی که در مستطیل مشکی نشان داده شده، تصویر شیر هایی است، که در حال حمله به شکار می باشند. این تصویر با شیر هایی که در پلکان آپادانا در تخت جمشید دیده می شود، یکسان است. عکس شماره 5606.
[/FONT]​
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر