عشقتان نمی* میرد اگر ...

Maryam

افتخاری
2013-06-19
253
275
0
شهر قاصدک ها
عشقتان نمی* میرد اگر ...

بعضی عادات و بعضی کارها هستند که حتی بعد از ده ها سال باعث می شوند عشق بین یک زوج زنده بماند. این عادات آنقدر ساده هستند که شاید اصلاً متوجه آنها نشده باشید، ولی بدانید که قطعاً معجزه می کنند.


1. با هم خندیدن
شادترین زوج های دنیا لزوماً زوج هایی نیستند که مشکلات کمتر دارند، بلکه کسانی هستند که می دانند چطور در این شرایط نیز بخندند. ناتالی واهل از لاس وگاس می گوید: «ما 10 سال است که ازدواج کرده ایم و اکثر اوقات من مریض بودم. ولی در کل این 10 سال خیلی خوشبخت بودیم و همیشه در کنار هم بودیم. من فکر می کنم یکی از بزرگترین عوامل خوشبختی ما تعهد دوطرفه به آسایش و رفاه یکدیگر بود. یکی عامل دیگر شوخ طبعی و خنده بود.»
2. ارتباط همیشگی با روش های مهربانانه
وقتی بهم می رسید یکدیگر را با مهربانی در آغوش بگیرید. وقتی بیرون می روید دست در دست هم قدم بزنید. وقتی به هم محبت می کنید، رابطه شما از استرس دور می شود. حداقل روزی 15 دقیقه فقط با هم حرف بزنید و پیوندتان را قویتر کنید.
3. مسافرت و امتحان کردن چیزهای جدید
زوج های عاشق قدر تغییرات گهگاه را می دانند، زیرا این تغییرات رابطه آنها را تازه و مهیج نگه می دارد. با هم مسافرت بروید و چیزهای تازه، سرگرم کننده و هیجان انگیز را امتحان کنید. حداقل یکی دوبار در سال چنین چیزی را تجربه کنید. مسافرت یکی از بهترین فعالیت ها برای تجدید رابطه است. همین که به مکان جدیدی بروید و از خانه و مسئولیت ها و روتین روزانه دور شوید برای هر دوی شما خوب است و رابطه شما را دوباره گرم و پرشور می کند.
4. ارتباط مؤثر و اعتراف به اشتباهات
زوج های عاشق مسئولیت حرف ها و واکنش های خود را به عهده می گیرند. زوج ها اغلب می خواهند ثابت کنند که مقصر اصلی دعوا های آنها طرف مقابل است. متأسفانه این رفتار هیچ پیامد مثبتی برای رابطه یک زوج ندارد. یکی از مهمترین جنبه های مسئولیت پذیری این است که با هم ارتباطی واقعی و سازنده برقرار می کنید. مهارت های ارتباطی خوب برای رابطه یک زوج بسیار حیاتی هستند. وجه تشابه افرادی که از هم طلاق می گیرند همین است، آنها دیگر با هم ارتباط برقرار نمی کنند.
5. بخشیدن همدیگر و فراموش کردن ناراحتی های کوچک در زندگی
زوج هایی که عاشق یکدیگرند، تولرانس بخشیدن را دارند و این مهارت را فعال نگه می دارند. بعضی افراد هستند که حتی کوچکترین خطاها را نمی بخشند. این مسائل می مانند و مانند یک دندان درد باعث می شوند که فرد مقابل کم کم عشقش را فراموش کند. بودن در یک رابطه نزدیک بدان معناست که شما بالاخره یک روز همسرتان را ناراحت می کنید، زیرا همه ما انسان هستیم، ولی بخشش یک مهارت است و باید برای آن تمرین کنیم تا رابطه ما از هم نپاشد.
6. حفظ عناصر رمانتیک خارج از اتاق خواب
همسرانی که عاشق هم هستند به نیازها، علایق و خواسته های یکدیگر توجه می کنند و چیزهای جدید را امتحان می کنند. با انجام کارهای کوچک و رمانتیک و حرکات عاشقانه دوباره رابطه خود را به گرمی اولیه تبدیل کنید. همین چیزهای کوچک است که عشق را پرحرارت نگه می دارد و اگر آنها را فراموش کنید با گذشت زمان عشقتان رنگ می بازد.
7. به یکدیگر فرصت بدهید که هر کس برای خودش زمانی را به تنهایی سپری کند.
عاشق بودن بدان معنا نیست که باید دائماً با شریک خود در ارتباط باشید... گاهی کمی دوری و جدایی از هم می تواند باعث بیشتر به هم نزدیک شوید. اینکه همیشه پیش هم باشید عالی است و حس خوبی دارد. ولی وقتی مدتی از هم دور بمانید، رسیدن به هم می تواند بسیار شیرین و رمانتیک باشد.
8. هر دوی شما از لحاظ جسمی سلامت باشید و ورزش کنید.
وقتی زوج ها با هم ورزش می کنند، از هم حمایت می کنند و با هم زمان سپری می کنند و بدن آنها اندورفین ترشح می کند، این باعث می شود که هر دو در کنار هم احساس خوبی داشته باشند. همچنین وقتی با هم ورزش می کنید، به هم انگیزه می دهید و این به ادامه فعالیت های ورزشی و ادامه رابطه شما کمک می کند.
9. قدردانی و محبت خود را دائماً به هم نشان دهید.
محبت و تحسین یکی از بزرگترین عواملی است که باعث می شود یک زوج بعد از سال ها همچنان عاشق هم باشند. نشان دادن قدردانی واقعی از خصلت ها و رفتارهای شریک زندگی تان و پذیرفتن و درک نقش شما در این خصلت ها باعث می شود که رابطه شما پر از عشق بماند.
10. حرارت و اشتیاق خود را در روابط جنسی بالا نگه دارید.
زوج هایی که عاشق هم هستند می دانند چطور رابطه خود را در اتاق خواب نیز پرشور نگه دارند. سعی کنید حیات جنسی خود را نیز فعال نگه دارید. با هم برای این کار برنامه ریزی کنید و درباره آن حرف بزنید. بر اختلاف نظرها غلبه کنید و حیات جنسی تان را به همان روزهای اول برگردانید. واکنش های مغزی ناشی از فعالیت جنسی، برای محکم کردن پیوندتان، نقشی اساسی و حیاتی دارند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر