عباس کیارستمی رئیس هیئت داوران جشنواره کن+ تصویر

Melika

افتخاری
2013-06-21
747
1,415
0
پاریس - یک روز پیش از رقابت اصلی فیلم ها در اعلام شد که عباس کیارستمی امسال به عنوان رئیس داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه انتخاب شده است و در نهایت این فیلمساز افسانه ای باید روز چهارشنبه منتخب های خود را اعلام کند .

zdcsfzserfzes.jpg

عباس کیارستمی در هیئت داوران جشنواره کن



با طیف گسترده ای از کشورهای نماینده این اولین بار است که گرجستان و آذربایجان با یکدیگر انتخاب شده اند و این کمیته از میان 3450 نماینده انتخابات خود را انجام داده است .
سینه فونداسیون که در واقع (جشنواره بخش اختصاص داده شده به فیلم های دانشجویی )می باشد ، 16 موضوع را از میان 1631 پروژه ی ارسالی انتخاب کرده است که در میان آنها دو فیلم انیمیشن هم وجود دارد .


بیش از نیمی از فیلم های منتخب به کارگردانی زنان بوده است و برای اولین بار فیلمی ساخت مصر وارد این جشنواره شده است .


فهرست فیلم های ایالات متحده عبارتند از :مکس چان برای فیلم (خون ما ) (Max Chan (Our Blood ، مارکوس رینالدو گرین برای فیلم (ماشین های سنگی ) Reinaldo Marcus Green (Stone Cars) ، آنی سیلوراستاین برای فیلم (مرداب) Annie Silverstein (Skunk). فرانسه هم با فیلم هایی از پیر کلنت آلجاندرو دیاز( Pierre Clenet Alejandro Diaz) و رومین مازوت (Romain Mazevet) و هم چنین فیلم home sweet home از استفان پاکولات ephane Paccolat و فیلم Une Vie Radieuse از مریل هارت Meryll Hardt و فیلم Thunderbirds از لی مایسوز Lea Mysius وارد عرصه شد .
انتخاب های دیگر عبارتند از عمر ال زهیری Omar El Zohairy از مصر با فیلم افتتاح توالت عمومی در کیلومتر 375 ، چی کایاکاواKayakawa Niagra از ژاپن با فیلم نیاگرا ،اینبار هورش Inbar Horesh از اسرائیل با فیلم ملاقات ، استفان ایوانسی Stefan Ivancicازسربیا با فیلم تابستان آفتابی ،دیزی جیکوبز Daisy Jacobs از انگلیس با فیلم تصویر بزرگتر،جورجی مور کارپاتی Gyorgy Mor Karpati از مجارستان با فیلم ایالت نشین، هان جو ون Huyn-Ju Kwon از کره جنوبی با فیلم نفس ،(کره جنوبی)،فولویو ریسول Fulvio Risuleo از ایتالیا با فیلم خمیرترش و در آخر سنگاپور هم با دو فیلم آخرین خانه سفر از هان فنگین Fengyu Han و فیلم آه لوسی از آتسوکو هیرایاناگی Atsuko Hirayanagi وارد عرصه شدند .

article_tous_jurys_cinef_et_courts2014_2.jpg


عباس کیارستمی در هیئت داوران جشنواره کن

جوایزاختصاص داده شده به فیلم های دانشجویی (سینه فونداسیون ) 22 می و برندگان فیلم کوتاه هم 24 می در مراسم جشنواره ی اهدای جوایز اعلام خواهند شد .


 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر