طراحی سایت و بالا بردن ترافیک سایت شما با استقاده از گوکل( قسمت دوم)

sanazazizi13

New member
2015-11-18
2
0
0
tehran
توجه داشته باشید که در اینجا همه چیز بر اساس سفارش بنا شده است یا یک سایت وجود دارد و یا یک نام تجاری جدید قرار است برندسازی گردد.
حالا این سوال مطرح می‌شود که آن سایت چه مقدار اقتدار و قدرت دارد؟ آیا سایت قدرتمندی است؟ اصلا چه مقدار درآمد می‌تواند داشته باشد؟
در واقع مجموعه‌ای طبیعی و نرمال برای جستجو و آنالیز در دست نیست.
گاهی اوقات اجرای جستجو برای کلمات کلیدی به نتیجه‌ای می‌رسد که هزینه‌های رتبه بندی را فرا‌تر ار بازده تعدیل شده می‌برد و پتانسیل ریسک پذیری را بیشتر می‌کند.
اما برخی اوقات نیز به خاطر وجود خلایی بزرگ و یا حتی وجود خلایی خیلی کوچک در بازار باعث می‌شود روند به صورت معکوس پیش برود. همه این‌ها با توجه به دارایی‌ها و منابع (نحوه انجام پروژه‌ها نسبت به سایر پروژه‌ها) رویکردهای بسیار مختلفی را پیش روی ما می‌گذارند.
نحوه گسترش جستجو در ۳ زمینه: در صفحه، در سایت، و در لینک
بهینه سازی صفحه در گذشته بیشتر با تکرار همراه بود. اما با به روزرسانی گوگل فلوریدا در سال ۲۰۰۳ این روند تغییر کرد.
در حال حاضر آن بیشتر حول محور کلمه کلیدی در عنوان و استفاده شده در محتوای صفحه می‌چرخد، باید از به کارگیری کلمه کلیدی مناسب، تنوع در آن کلمه و تغییرات اطمینان حاصل کنید. به جای اینکه نگران تراکم کلمات کلیدی مناسب باشید سعی کنید محتوایی تولید کنید که به طور طبیعی کلمه کلیدی صفحه شما در آن به کار رفته باشد (به منزله کسی با قضیه برخورد کنید که اصلا هیچ اطلاعاتی درباره سئو نمی‌داند)، و پس از آن به سراغ برخی از ابزارهای جستجوی کلید واژه بروید و کلمات کلیدی برخی از صفحات رقابتی پرتنش سایتتان را با توجه به آن‌ها اصلاح کنید و اگر کلمه در در عنوان و محتوا به طور طبیعی اشکالی دارد آن را تصحیح نمایید.
سپس به سراغ لینک‌ها بروید تا آنجا که به لینک بروید، هوشمندانه است که در برخی از آن‌ها تغییراتی را نیز اعمال کنید. هر چند این کار در حد زیادی وابسته به قدرت سایت شما است (سایت‌های بزرگ معتبر کلا قابل اعتماد‌تر و سایت‌های کوچک کمتر قابل اعتماد هستند.)
با این کار‌ها می‌توانید از ریسک در معرض تهاجم فیل‌تر بودن سایتتان توسط گوگل خارج شوید (مثلا، اگر شما لینک‌های زیادی را بتوانید در محتوای اصلی به کار بگیرید). (رجوع کنید: «به روز رسانی گوگل پنگوئن»)
هیچ چیز ثابتی در این بحث وجود ندارد. اما به طور کلی اگر شما می‌خواهید برای بهبود رتبه بندی از یک صفحه خاص استفاده کنید و آن را به عنوان متن اصلی لینک بدهید به طور کلی یکی از بهترین راه‌ها را انتخاب کرده‌اید. (البته توجه کنید که این کار مخاطراتی را بعد از سال ۲۰۱۵ به همراه دارد، به دلیل غیرطبیعی بودن لینک‌ها.»)
به همین خاطر بهتر آن است که شما لینک‌های سایت خود را پخش کنید و آن‌ها را به صفحه‌های گوناگون سایتتان بدهید که این کار مجال بیشتری برای شما در پرداختن به کلمات کلیدی دیگر و همچنین فرصت ارتباط لینک با صفحه‌های دیگر سایت هم فراهم می‌شود.
آیا چیزی هست که مردم در هنگام تدوین داده‌هایشان از آن‌ها اجتناب کنند؟
من در حال حاضر می‌خواهم چگالی کلمه کلیدی را کمی تعدیل کنم.
علاوه بر این، بسیاری از مردم در مورد KEI یا سایر اقدامات رقابتی نگران هستند، اما همانطور که در بالا گفته شد، حتی اگر یک کلمه کلیدی رقابتی اشتباه در هنگام ساختن یک صفحه رخ بدهد در بیشتر اوقات می‌توان حاوی کلمات کلیدی وملحقاتش را اصلاح نمود. (مثلا در موقعی که می‌خواهیم برای کارت‌های اعتباری کلمه بهترین کارت‌های اعتباری را هدف قرار بدهیم.)
به نظر می‌رسد برای هر کلمه کلیدی ابزار دقیق و کاملی در دست نیست. به صورتی که محدوده ناسازگار را حذف کند و حجم نسبت قابل قبولی را که انتظار می‌رود را به صورت کامل به دست بدهد.
بخش عمده‌ای از نتایج جستجو (بیش از ۲۵٪) خیلی نادر هستند و در چندین جستجو خود را نشان می‌دهند.
بسیاری از این کلمات در ابزارهای کلید واژه عمومی انجام نمی‌شوند (بخشی در سومین ابزارهای جستجو خود را نشان می‌دهند و بخشی دیگر به خاطر اینکه موتورهای جستجو می‌خواهند کلمات کلیدی تبلیغاتی را که با کلیک ارزان خریداری شده‌اند را از سرش باز کند دیر‌تر به نتیجه می‌رسند).
بنابراین به خاطر داشته باشید که جستجوی کلید واژه برای مبتدیان از کسی که می‌داند چه چیزی می‌خواهد کمی سخت‌تر است.
می‌له بلند
در اینجا آنالیز جالب یکی از لینک‌ها را با هم مرور می‌کنیم:
با توجه به سایر مطالعات می‌له بلند، ما اکنون می‌دانیم که شرایط کلمه کلیدی برای دریافت ترافیک بیشتر گسترده است.
با این حال، واقعا مهم است که توجه داشته باشیم که ما باید در حدود ۷۰ درصد از ترافیک کل کلمه کلیدی را در ۴ عبارت و یا بیشتر و بقیه را در عبارت‌های ۱ تا ۳ سراغ بگیریم.
پس در واقع، اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم اینگونه می‌شود که برای اولین بار کلمه کلیدی وب سایت یک یا دو فاز را به خود اختصاص می‌دهد و بیشترین حجم می‌له زمانی است که وارد فاز سوم می‌شود و تا فاز پنجم ادامه می‌یابد که نقطه مطلبوبی برایی ترافیک وب سایت است.
البته ممکن است نتایج بسته به نوع وب سایت و اندازه آن متفاوت باشد، ولی من شرط می‌بندم که به طور متوسط نتایح شما هم نزدیک به نتایج من خواهد بود.
جستجوی کلید واژه حیاتی است
چگونه حیاتی است؟
خوب، قدرت سایت به کنار، بخش بزرگی از بهینه سازی هر صفحه به سادگی شامل قرار دادن کلمات کلیدی بر روی آن می‌باشد. کلمات کلیدی خاص، در مکان‌های خاص و در نظم خاص طراحی سایت شما را بهینه می‌کند.
حتی در مرحله انتخاب تک به تک - نداشتن یک حرف دقیق بر روی صفحه می‌تواند به این معنی باشد که شما ۱۰۰٪ برای گوگل کاری نکرده‌اید - و آن را همیشه اینگونه بوده است. این نحوه فیل‌تر و سفارشات نتایج گوگل را نشان می‌دهد.
در اینجا یک نمونه مشاهده شده را برای توصیف دقیق قضیه می‌آوریم:
«هوبو یک شرکت بهینه سازی سایت در اسکاتلند است. ما یک شرکت بهینه سازی سایت بسیار بزرگی هستیم و سایت‌های بزرگی را کار کرده‌ایم و هیچ وقت وعده‌ای نمی‌دهیم که نتوانیم عملیاتی کنیم و در بهینه سازی سایت بسیار جدی می‌باشیم.»
این متن که به عنوان معرفی شرکت نوشته شده است از ۳۰ کلمه تشکیل شده است که با یک ارتباط ۱۰۰٪ توانسته کلمات داخل صفحه‌اش را در جستجو به خوبی تعریف کند.
در حال حاضر جستجو‌های مشابه با افزودن یک نامه و یا یک کلمه به جستجو انجام می‌شود. این نوشته با یک نامه نیز پیوست شده است:
گوگل نمی‌تواند این صفحه را نادیده بگیرد، حتی اگر آن سی کلمه کلیدی را مخفی کند این کلمات به گونه‌ای در هم هماهنگ هستند که گوگل به راحتی نمی‌تواند درصدد نادیده گرفتن آن‌ها برآید.
«ارتباط نزدیک و مطابقت دقیق»
این یک اصل دیداری و مهمی است که در مورد کاهش ترافیک و نوسانات رتبه بندی در گوگل SERPS بسیار پراهمیت است. اینگونه ارتباط در واقع فرصتی است که می‌تواند سایتتان را با برخی از داده‌ها در رتبه بهتری شناسایی کند.
ترافیک می‌تواند کاهش یابد و رتبه بندی می‌تواند به هر دلیلی نوسان داشته باشد - در اینجا یکی از دلایلی که من دیده‌ام را برای شما بازگو می‌کنم.
این مخفی نیست که گوگل ایجاد Everflux SERPS خودش را به شیوه‌های مختلفی آشکار می‌کند (از ارتباط موضعی فوق گرفته تا اندیکس‌های چندگانه ارائه خدمات توسط مراکز اطلاعاتی گوناگون) و کمتر در باره موقعیت و کیفیت سایت این نکته دیده شده است.
گوگل همچنین از طریق مراکز دیتایی که در سایت شما از آن‌ها کلمه‌ای یافت نمی‌شود نیز می‌چرخد. یعنی اینکه، مرکز دیتای یکم شما در شماره ۲ دیتا واقع شده و مرکز دیتای دوم شما هیچ دیتایی در ۱۰۰ صفحه فوقانی گوگل پیدا نکرده است این به خاطر گردش موتور گوگل در بین همه سایت هاست.
در تصویری بالا عملکرد لحظه‌ای یک عبارت کلیدی ۴ کلمه‌ای را شاهد هستید. یکی از انتخاب‌ها اصطلاحی «ثانویه» است من به آن علاقه دارم.
من این گونه از کلمات کلیدی را برای درک آنچه که در گوگل در مرحله انتخاب تک به تک اتفاق می‌افتد دنبال می‌کنم (توجه داشته باشید که این یک آزمایش نیست همه آن‌ها را من خودم پیدا کرده‌ام.)
برای درک بهتر آنچه اتفاق می‌افتد، همانطور که در تصویر بالا می‌بینید یک روز رتبه بندی عالی است و روز بعد چنئان خوش آیند نیست، تا یک ماه روال اینگونه است و گاهی اوقات بالا و گاهی اوقات پایین می‌آید.
چگونه این اتفاق می‌افتد که شماره ۲ شما در گزارش موتور جستجوی گوگل رتبه بندی خاصی پیدا می‌کند و در گزارشی دیگر اصلا جایی ندارد؟
اگر رتبه را به کناری بگذاریم و دخیل ندانیم متوجه می‌شویم که گوگل به طور منظم تغییرات کوچکی را درباره نحوه جستجوی صفحه نتایج موتور‌هایش اعمال می‌کند (در مرحله گرانول عالی) - و در این مثال نیز ما شاهد هستیم که در یک مجموعه از نتایج رتبه (بالا) در شماره ۲ و در سایر نمونه‌های روزهای بعد شاخص شبیه سایرین است و چندان تفاوت قابل ملاحظه‌ای دیده نمی‌شود.
اما این چگونه می‌تواند اتفاق بیفتد؟
چگونه می‌تواند به شما مرتبط باشد و در عین حال نامربوط باشد اگر شما یک صفحه با کیفیت با چند هزار کلمه بر روی یک دامنه بسیار تمیز ایجاد کرده‌اید؟ به ویژه هنگامی که عبارت واقعی صفحه شما را گوگل برای رتبه دقیقا نمی‌تواند تشخیص بدهد؟
پاسخ به نظر می‌رسد در ارتباط نزدیک و مطابقت دبقی نتایج نهفته است: شماره‌ای که گوگل برای ما می‌دهد در ارزیابی دیگری چندان نتایج خوبی نشان نمی‌دهد.
نتیجه مطابقت نزدیک برای یک عبارت کلیدی در واقع از عبارت کلمه کلیدی‌ای تشکیل شده که در جستجوی مطابقت دقیق به کار رفته است نه آنکه در صفحه گوگل درج شده است (نگاه کنید به کلمات کلیدی منحصر به فرد به کار رفته در صفحه‌تان) احتمال بسیار بالایی دارد آن عبارتی که در صفحه‌تان درج شده ۱۰۰% در نتایج جستجوی مطابقت داشته باشد.
بنابراین صفحه ۱۰۰٪ مرتبط است - اما به دلیل آنکه جستجوی دقیق توسط جستجوگر در چینش‌‌ همان کلمه به کار نرفته است آن عبارت ۱۰۰٪ نامربوط نشان داده می‌شود.
واقعا سخت است! اما... اگر گوگل این کار را نکند - سایت‌های با قدرت دامنه باور نکردنی می‌توانند رتبه بیش از اندازه‌ای بدست بیاورند.
در گذشته – گوگل مقدار زیادی از مطالب منتشر شده را با مطابقت نزذیک به عنوان ترافیک ارسال می‌کرد اما در حال حاضر که ترافیک فشرده‌تر شده و به طور مداوم هر روز فشرده‌تر نیز می‌شود به نظر می‌رسد که آن یکی از راه‌های گوگل برای رسیدن به هدف است.
می‌توان گفت که گوگل به طور مداوم از مرحله ارسال ترافیک به مانند گذشته تغذیه می‌کند و در ضمن آن را در ترافیک سایر سایت‌های نیز به کار می‌بندد بنابراین هیچ چیز شخصی‌ای در گوگل یافت نمی‌شود بلکه گوگل بسیاری از صفحات رقابتی روزانه را انتخاب می‌کند و آن‌ها را در جستجوی موتورش قرار می‌دهد و با این کار ترافیک وب سایت‌ها را بالا و یا پایین می‌کند.
همه ما نیاز داریم به خاطر بسپریم که گوگل درصدد رضایت کاربران است - و صفحات ارائه شده با مطابقت دقیق بر روی آن‌ها (صرف نظر از قوی بودن دامنه و صفحه بسیار مناسب) می‌تواند به عنوان شرط صحیح دیده شود.
البته - شما هرگز در مورد اینکه گوگل به چه نحوی این نوع از اطلاعات را با آنالیز کلمات کلیدی پیدا می‌کند نمی‌توانید مطمئن شوید.


ادامه مطلب به زودی...
ترجمه:
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر