طراحی تابلوی «مونالیزا» در ابعاد ریزتر از تار مو

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
[h=2]طراحی تابلوی «مونالیزا» در ابعاد ریزتر از تار مو[/h]

مشهورترین نقاشی جهان اکنون بر روی کوچکترین بوم نقاشی قرار گرفته است.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان موسسه فناوری جورجیا نقاشی مونالیزا را بر روی یک صفحه زیرلایه با عرض حدود 30 میکرون (یک سوم موی انسان) چاپ کرده‌اند.
روش نقاشی «مینی‌لیزا» می‌تواند به طور بالقوه در دستیابی به تولید نانویی دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ محققان در این روش توانستند تمرکز سطحی مولکول‌ها را در چنین مقیاسی با طول کوتاه تغییر دهند.
این تصویر با یک میکروسکوپ نیروی اتمی و فرآیند نانولیتوگرافی ترموشیمیایی ساخته شده است. محققان با این دستگاه به طور دقیق حرارت را به سطح اعمال کرده و واکنش‌های شیمیایی مبتنی بر حرارت را در آن القا کردند.
محققان تنها با تغییر حرارت در هر موقعیت، تعداد مولکول‌های جدیدی ایجاد شده را کنترل کردند. هر چه حرارت بالاتر بود، تراکم محلی بیشتر بود. حرارت بیشتر به تولید رنگهای روشن‌تر خاکستری در پیشانی و دستان مینی‌لیزا پرداخته و رنگ‌های تیره‌تر لباس و مو با حرارت کمتر تولید شد. هر پیکسل این تصویر 125 نانومتر است.
از تولید شیب تراکم شیمیایی و تغییرات در مقیاس زیر میکرومتری با شیوه‌های دیگر علیرغم طیف وسیعی از کاربردهای قابل اجرا توسط این فرآیند، مشکل است. محققان از گروه‌های آمینه، شیب‌های شیمیایی تولید کرده‌اند اما انتظار دارند بتوانند با مواد دیگر نیز این فرآیند را انجام دهند.





 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر