شناسایی افراد با موی سر در کمتر از 85 ثانیه

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
تهران-ایرنا-محققان دانشگاه کویین کانادا موفق به شناسایی دقیق افراد با استفاده از موی سر شدند.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، شناسایی هویت با استفاده از پروتئین DNA موجود در مو از سال ها پیش متداول بوده است ولی این روش جدید بدون دخالت DNA انجام می شود و بسیار سریعتر از روش های کنونی است، علاوه بر این هویت فرد مورد نظر با دقت 100 درصد شناسایی می شود.

در این روش، تار مو شسته و خشک می شود و به یک پودر مخصوص آغشته و سوزانده می شود. سپس بخار آن با استفاده از روشی به نام ˈphewˈ آنالیز و بررسی می شود.

با استفاده از این روش، تمام مولفه های ناشی از ترشح عرق بر روی مو تجزیه و تحلیل می شوند. این مولفه ها با توجه به عواملی مانند رژیم غذایی، جنسیت، محل زندگی و شرایط کاری و نژاد تغییر می کنند.

تمام این مراحل در کمتر از 85 ثانیه صورت می گیرد که قابل مقایسه با آزمایش های پیچیده DNA نیست. از طرفی نمونه مورد نظر برای شناسایی قاتل یا مقتول، معمولا خون است که نگهداری و ثبت آن نسبت به مو بسیار دشوار است.

نتایج کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Chemistry World منتشر شده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر