شانه پلاستیکی استفاده نکنید

Mohadlove

مدیر بخش آرایش و زیبایی
2014-02-16
1,290
1,063
0
[h=1]شانه پلاستیکی استفاده نکنید[/h]
2212161227471198919411414817321424711259165.jpg

موخوره یکی از آسیب ‌هایی است که در اثر عوامل مختلفی مانند بی‌توجهی و عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، تارهای مو را درگیر و باعث دو شاخه شدن و شکستگی موها می ‌شود.

دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: به طور کلی هر عاملی که سبب آسیب رساندن به تار مو و کوتیکول مو شود، باعث موخوره می ‌شود كه عبارت از دو شاخه شدن انتهای ساقه است.

این متخصص پوست و مو در ادامه افزود: همچنین عواملی مانند استفاده زیاد از سشوار، شانه زدن بیش از حد مو به خصوص با شانه ‌های پلاستیکی که باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو می ‌شود، و در نتیجه خشک و شکننده شدن تار موها و شانه کردن زیاد موها در حالت خیس از جمله عوامل موثر برای ایجاد موخوره در یک فرد است.

رنگ كردن مو و استفاده مکرر از شانه‌ های پلاستیکی باعث ایجاد موخوره می ‌شود.

وی در پایان توصیه كرد: در صورت ایجاد موخوره در تارهای موی خود همواره از های ملایم و مرطوب کننده استفاده کرده و هر بار قبل از استحمام و شستن موها به مدت نیم ساعت موهای خود را با و یا چرب کنید.
همچنین قبل از شستن موها از کرم‌ های مرطوب کننده و استفاده كنید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر