سيگارهاي قاچاق با طعم خون خوك

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
سيگارهاي قاچاق با طعم خون خوك
مديرعامل شركت دخانيات ايران گفت: شركت‌هاي صنايع دخاني جهان دست به هر كاري مي‌زنند تا توليدات خود را در بازارهاي جهاني به فروش برسانند و در اين راه از انواع افزودني‌هاي غيرمجاز در توليدات خود استفاده مي‌كنند.

محمود ابطحي در گفت‌وگو با ايسنا، ‌درباره استفاده برخي شركت‌هاي دخاني جهان از مشتقات خون خوك در توليد سيگار توضيح داد: سيگارهاي قاچاق به انواع و اقسام مواد غيرمجاز آلوده بوده و شركت دخانيات ايران پيشتر وجود فضولات حيواني را در اين نوع سيگارها كشف كرده بود.

وي افزود: شركت‌هاي دخاني جهان از هموگلوبين خون خوك در چسب الياف فيلتر سيگار استفاده مي‌كنند؛ ضمن اين‌كه اين شركت‌ها براي ارزان تمام شدن توليد سيگار از افزودني‌هاي غيرمجاز و غيرتوتوني به عنوان پركننده استفاده مي‌كنند كه اين مواد سرطان‌زا هستند.

ابطحي با اشاره به اين‌كه وزارت بهداشت متولي اصلي سلامت در كشور بوده و بايد بر بازار محصولات دخاني كشور نيز نظارت كند، تاكيد كرد: هر نخ سيگار كه به صورت قاچاق در بازار داخلي به فروش مي‌رسد، در واقع سمي است كه به جان جامعه تزريق مي‌شود.

مديرعامل شركت دخانيات ايران توضيح داد: متاسفانه در بازار كشور محصولاتي به فروش مي‌رود كه شكل و شمايل و بسته‌بندي آن‌ها كاملا شبيه سيگار است. به عنوان مثال نوعي آدامس در بازار كشور فروخته مي‌شود كه بسته‌بندي آن شباهت زيادي به سيگار مارلبورو دارد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر