سلاح لیزری ۵۰ کیلوواتی برای سرنگونی اشیاء پرنده و خمپاره ها

pesar baldar

همراه خوب
2013-10-22
58
36
0
همین حوالی

rheinmetall-laser-test-2_large_verge_medium_landscape.jpeg


یکی از شرکت های پیمانکاری دفاعی آلمان به تازگی سیستم لیزری دو بخشی را به نمایش گذارده که با خروجی ۵۰ کیلو وات توانایی سرنگون سازی اشیاء پرنده و گلوله های خمپاره میان پرواز را دارد. این سلاح لیزر پر انرژی ، یک لیزر اصلی ۳۰ کیلوواتی دارد که درون برجک گردان قرار گرفته و همچنین مجهز به یک اشعه ثانویه ۲۰ کیلوواتی است که برای هدف گیری اشیا و اهداف ثابت به کار می رود. در تست های انجام شده اشعه این سلاح لیزری به راحتی یک تیرآهن ۱۵میلیمتری را از فاصله تفریبی ۹۲۰ متری سوراخ کرده است. لیزر گردان ۳۰ کیلو واتی هم می تواند اشیاء پرنده با سرعت بیش از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را مورد هدف قرار دهد.

شاید بتوان تاثیرگذارترین وجه این سیستم را، توانایی آن در قفل شدن روی اهداف متحرک کوچک دانست. در شبیه سازی یک گلوله خمپاره، آزمون گرها از یک توپ فولادی با قطر ۳ اینچ استفاده کردند. این سلاح لیزری پر انرژی به راحتی می تواند با استفاده از سیستم ردیابی دو سطحی خود موشک ها و اجسام متحرک را شناسایی کند. این سیستم کار شناسایی را با همان لیزر و از طریق بخش ثابت و برج متحرک انجام می دهد.

البته این اولین بار نیست که این شرکت آلمانی دست به کار تولید یک سلاح لیزری شده است. آنها سال گذشته هم نسخه ای ۱۰ کیلوواتی از این سلاح را به نمایش گذاردند. البته به نظر می رسد که این سلاح هم آنها را راضی نکرده و صاحبان کمپانی از طرح های شان برای تولید یک توپ لیزری ۱۰۰ کیلو واتی سخن می گویند.

اگر چه تنها آلمانی ها نیستند که به دنبال ساخت سلاح های لیزری اند و این داستان هم کم کم به یک رقابت تمام عیار تبدیل می شود. یک موسسه آمریکایی نیز چندی قبل سلاح ۵۰ کیلو واتی خود را با قابلیت هایی رقابتی رونمایی کرده است. سلاح آمریکایی ها حتی می تواند هواپیماهای روی یک ناو جنگی در حال حرکت را هم هدف قرار دهد.
__________________
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر