سریع‌ ترین برنامه ‌‌ها برای ارسال و دریافت فایل کدامند؟

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
سریع‌ ترین برنامه ‌‌ها برای ارسال و دریافت فایل


مطمئنا در طول روز بارها و بارها برای شما هم اتفاق می‌افتد که قصد ارسال یا دریافت فایلی از دستگاه‌ هوشمند خود به دستگاه دیگری را داشته باشید. در این شرایط گزینه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید بدین منظور از آن‌ها استفاده کنید، اما به نظر شما سریع‌ترین روش‌ به منظور ردوبدل فایل مابین دو دستگاه هوشمند چه روشی است؟


پیش‌ازاین دستگاه‌های هوشمند موبایلی اغلب به قابلیتی با نام "NFC" به معنای "ارتباط حوزه‌ی نزدیک" تجهیز می‌شدند که در این شرایط می‌توانستید با نزدیک کردن دو دستگاه هوشمند به یکدیگر عملیات ارسال و دریافت فایل را انجام دهید. پس‌ازآن قابلیت بلوتوث به میان آمد که هم‌اکنون هم طرفداران بسیاری را داشته و بیشترین کاربرد را در زمینه‌ی ارسال و دریافت فایل در بین کاربران دستگاه‌های هوشمند به خود اختصاص داده است.


اما با گسترش هر چه بیشتر میزان استفاده از دستگاه‌های هوشمند، برنامه‌های موبایلی ارائه شده برای آن‌ها نیز گسترش بیشتری یافته‌اند. هم‌اکنون برنامه‌هایی وجود دارند که عملیات ارسال و دریافت فایل را به شیوه‌هایی فوق‌العاده سریع مدیریت می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم که پنج نمونه از بهترین و سریع‌ترین برنامه‌های موجود برای ارسال و دریافت فایل‌ در دستگاه‌های هوشمند را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم؛ بنابراین با مجله‌ی بیست ستون همراه باشید.






برنامه‌ی Zapya





برنامه‌ی Zapya یا "زاپیا" از ابزارهایی است که توانسته محبوبیت فوق‌العاده‌ای را در بین کاربران دستگاه‌های هوشمند به خود اختصاص دهد. برنامه‌ی Zapya یک نرم‌افزار رایگان به منظور اشتراک‌گذاری و ردوبدل فایل‌های گوناگون است که از اتصال وایرلس (بی‌سیم) به منظور ارتباط برقرار کردن مابین دو دستگاه هوشمند استفاده می‌کند.


روش کار این برنامه بدین صورت است که ابتدا فایل مد نظر آپلود و سپس از طریق دستگاه دریافت‌کننده دانلود می‌کند. فرآیند ردوبدل فایل توسط این برنامه سرعت بسیار عالی را به همراه دارد. با استفاده از این ابزار حتی می‌توانید بازی‌های چند نفره را نیز انجام دهید. ضمنا به منظور استفاده از قابلیت‌های این برنامه، هر دو کاربری که قصد ارسال و دریافت فایل را دارند می‌بایست این برنامه را بر روی دستگاه هوشمند خود نصب و راه‌اندازی کنند.






برنامه‌ی SunShine یا ShareON





برنامه‌ی SunShine که در برخی از منابع با نام ShareON نیز معرفی می‌شود، یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند به منظور ارسال و دریافت فایل‌های با حجم بالا به شمار می‌رود. در این برنامه، استراتژی عملکرد مبتنی بر آپلود فایل در یک سرور و سپس دانلود آن توسط دستگاه دریافت‌کننده نخواهد بود، بلکه به جای این امر محتوای مد نظر شما می‌تواند تقریبا بلافاصله جریان یافته و توسط کاربر مقصد دانلود شود؛ بنابراین در این روش نیازی به آپلود فایل در سروری جداگانه و دانلود مجدد آن وجود ندارد.


جالب است بدانید که این برنامه قادر است فایلی با حجم 10 گیگابایت را در کمتر از 10 ثانیه برای دستگاه مقصد شما ارسال کند. این برنامه تنها مختص دستگاه‌های اندرویدی نبوده و نسخه‌های مربوط به سیستم عامل‌های آی او اس، ویندوز و ... آن نیز ارائه شده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی فوق‌العاده عالی ShareON یا SunShine فایل‌های مد نظرتان را مابین دو دستگاه هوشمند بهره‌مند از سیستم عامل‌های متنوع ردوبدل کنید. تنها نکته‌ای که در عملکرد این برنامه باید بدان توجه داشته باشید این است که تمامی فایل‌ها و برنامه‌های ارسالی و دریافتی شما از طریق این برنامه پس از گذشت مدت زمان 7 روز پاک‌سازی خواهند شد. البته فایل اصلی برنامه حذف شده و اگر برنامه را نصب و راه‌اندازی کرده باشید مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.






برنامه‌ی Send Anywhere





برنامه‌ی Send Anywhere هم روش عملکردی مشابه با برنامه‌ی SunShine دارد و به‌هیچ‌عنوان از سیستم آپلود و دانلود مجزای فایل استفاده نمی‌کند. تنها تفاوت مابین این برنامه برنامه‌ی SunShine در این موضوع است که برای استفاده از برنامه‌ی SunShine می‌بایست حساب کاربری ویژه‌ای برای خود بسازید، اما در برنامه‌ی Send Anywhere نیازی به ساخت حساب کاربری اختصاصی وجود نداشته و عملیات ارسال و دریافت فایل کدهای امنیتی اس اس ال و 6 حرفی یا عددی انجام خواهد شد.


این برنامه سرعت عمل فوق‌العاده‌ای را دارد، اما به‌هیچ‌عنوان به کاربر اجازه نمی‌دهد تا بیش از دو دستگاه را به یکدیگر متصل کند. به‌بیان‌دیگر به منظور ارسال و دریافت فایل تنها می‌توانید به یک دستگاه هوشمند دیگر متصل شوید و به محض ارتباط برقرار کردن با سایر دستگاه‌ها، ارتباط شما با دستگاه اول قطع خواهد شد. برنامه‌ی SunShine این چنین نبوده و در آن برنامه چندین دستگاه هوشمند می‌توانند به طور همزمان به دستگاه شما متصل شده و عملیات ردوبدل فایل را انجام دهند. تنظیمات پیش‌فرض برنامه‌ی Send Anywhere به گونه‌ای است که پس از برقراری ارتباط با دستگاه هوشمندی خاص، تنها برای مدت زمان 10 دقیقه می‌توانید با آن ارتباط داشته و به ردوبدل فایل بپردازید. این مدت زمان را می‌توانید از بخش "تنظیمات" یا "Settings" برنامه مدیریت نموده و افزایش دهید.






برنامه‌ی WeTransfer





برنامه‌ی WeTransfer از سال 2009 تاکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های ارسال و دریافت فایل به شمار می‌رود. این برنامه با استفاده از روش آپلود و دانلود فایل عمل می‌کند، بنابراین سرعت ردوبدل فایلی مشابه با برنامه‌های جدیدتر نامبرده شده را به همراه ندارد. بااین‌وجود عملکرد برنامه‌‎ی WeTransfer بی عیب و نقص بوده و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل مابین دستگاه‌های هوشمند موبایلی به شمار می‌رود.


برنامه‌ی WeTransfer یک مزیت عمده را نسبت به سایر برنامه‌های نامبرده شده در این لیست به همراه دارد. این مزیت در واقع این است که هر دو کاربر ارسال کننده و دریافت‌کننده‌ی فایل مستلزم نصب این برنامه نخواهند بود. شما می‌توانید به راحتی این برنامه را نصب و سپس فایل مد نظرتان را از طریق آدرس ایمیل فرد مورد نظر برای وی ارسال کنید؛ اما متاسفانه بدین منظور محدودیت‌هایی نیز در نظر گرفته شده است. کاربران این برنامه قادر هستند که تنها حجمی معادل با 10 گیگابایت از فایل‌های خویش را برای دوستان و سایر کاربران مد نظرشان ارسال کنند. به‌طورکلی استفاده از این برنامه در شرایطی که از اینترنت‌های کم سرعت و محدود استفاده می‌کنید چندان مناسب نبوده و عملکرد خوبی را برای شما به همراه ندارد، اما اگر از اینترنت‌های وای‌فای پرسرعت استفاده می‌کنید، این برنامه بهترین روش به منظور ارسال فایل برای هر نوع کاربری محسوب می‌شود، چه کاربرانی که این برنامه را بر روی دستگاه‌های هوشمند خویش نصب و راه‌اندازی کرده‌اند و چه کاربرانی که از این برنامه استفاده نمی‌کنند.






برنامه‌ی Android Beam





قابلیت NFC یا "ارتباط حوزه‌ی نزدیک" هم‌اکنون کارایی چندانی را در زمینه‌ی تکنولوژی به همراه ندارد. البته در رابطه با این موضوع باید از سیستم‌های پرداخت جدید ارائه شده از سوی کمپانی اپل (Apple Pay) و سامسونگ (Samsung Pay) چشم‌پوشی به عمل آوریم که منجر به احیای مجدد قابلیت‌ NFC و کارایی‌های آن شده‌اند. برنامه‌ی Android Beam برنامه‌ای است که تنها در دستگاه‌های هوشمند با قابلیت برقراری ارتباط NFC کارایی لازم را به همراه خواهد داشت.


این برنامه از زمان رونمایی و عرضه‌ی رسمی سیستم عامل اندرود 4.0 ارائه گردید و سرعت عمل مناسب و ثبات بسیار پایداری را به همراه دارد. متاسفانه پشتیبانی این برنامه از ردوبدل فایل مابین دو دستگاه هوشمند اندرویدی و ای او اسی امکان‌پذیر نخواهد بود. به‌طورکلی اگر از افراد علاقه‌مند به روش‌های خاص هستید، برنامه‌ی Android Beam یکی از بهترین برنامه‌های ردوبدل فایل به شیوه‌ای خاص و با استفاده از قابلیت اتصال NFC محسوب می‌شود.

bistsotoon.com
 

نجبادی ها

New member
2015-05-24
9
10
0
من برنامه shareit رو پیشنهاد میکنم:prankster2:

به شرطی که اون کلیپ خاک برسریاشو نرید ببینید:(s237):
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر